شناسه خبر : 140849
تاریخ انتشار : 1402/03/16 18:36
درخواست روسیه برای نشست شورای امنیت درباره انفجار سد «کاخوفکا»

درخواست روسیه برای نشست شورای امنیت درباره انفجار سد «کاخوفکا»

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت: مسکو خواستار تشکیل جلسه شورای امنیت سازمان ملل در رابطه با تخریب نیروگاه برق آبی کاخوفسکایا خواهد شد.

نورنیوز - گروه بین‌الملل: «واسیلی نبنزیا» نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد امروز سه شنبه در سخنانی از تشکیل جلسه شورای امنیت در ارتباط با تخریب نیروگاه برق آبی «کاخوفکا» خبر داد.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، «واسیلی نبنزیا» در این ارتباط گفت: مسکو خواستار تشکیل جلسه شورای امنیت سازمان ملل در رابطه با تخریب نیروگاه برق آبی کاخوفسکایا خواهد شد.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی دولت روسیه پیشتر در واکنش به انفجار سد «کاخوفکا» در منطقه خرسون تأکید کرد که ارتش اوکراین عامل این انفجار است.

او دراین‌باره گفت: روشن است که این خرابکاری به این واقعیت ربط دارد که نیروهای مسلح اوکراین ۲ روز پیش عملیات‌های بزرگی را آغاز کردند و شکست خوردند. روسیه قویاً ادعاها درباره بمب‌گذاری (مسکو) در سد کاخوفکا را رد می‌کند؛ این حادثه خرابکاری عمدیِ رژیم کی‌یف بود و مقامات اوکراینی باید مسئولیت پیامدهای آن را بپذیرند. یکی از اهداف رژیم کی‌یف برای بمبگذاری این سد، محروم‌کردن شبه‌جزیره کریمه از آب آن است.

رسانه‌های روسیه و اوکراین ساعاتی پیش اعلام کردند که نیروگاه برق‌آبی در منطقه خرسون در جنوب اوکراین منفجر شده و هم‌اکنون جریان شدید آب در حال پیشروی به سمت مناطق مسکونی است. کی‌یف و مسکو، یکدیگر را به انفجار این سد متهم کرده‌اند.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی