شناسه خبر : 139513
تاریخ انتشار : 1402/02/15 14:07
لاوروف: حمله پهپادی به کرملین محال است بدون اطلاع آمریکا باشد

لاوروف: حمله پهپادی به کرملین محال است بدون اطلاع آمریکا باشد

وزیر خارجه روسیه گفت، انکار کی‌یف و واشنگتن نسبت به حمله پهپادی به کرملین به معنای قابل قبول بودن حرف‌هایشان نیست.

نورنیوز - گروه بین‌الملل: سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه طی یک کنفرانس مطبوعاتی پس از نشست وزرای خارجه سازمان همکاری شانگهای در هند اظهار کرد: اگر معتقدید چون آمریکا و اوکراین صرفا حملات پهپادی به کرملین را رد می‌کنند، و در نتیجه ما هم باید از آن بگذریم، باید بگویم که چنین چیزی کارساز نیست.

او افزود، تعدادی از وزرای خارجه در نشست مذکور از جمله بیلاوال بوتو زرداری، وزیر امور خارجه پاکستان، حمله پهپادی به کرملین را محکوم کردند.

لاوروف تاکید کرد: ارزیابی‌های ما درباره حمله به کرملین و اقامتگاه ریاست‌جمهوری روسیه انجام شد. تقریبا تمامی همتایاتم از جمله وزیر خارجه پاکستان که گفت‌وگویی با آن‌ها داشتم، این حمله را محکوم کردند و نسبت به دستیابی به حقیقت و شناسایی افراد مسؤول ابراز امیدواری کردند.

او خاطرنشان کرد که اگرچه مقامات آمریکایی صرفا برای خودشان صحبت می‌کنند؛ اما به ارزیابی‌های آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا نسبت به این حمله پهپادی را در نظر می‌گیرد.

وزیر خارجه روسیه اعلام کرد: روسیه به جای آنکه گمانه‌زنی کند که آیا این حمله بهانه‌ای برای جنگ بوده یا خیر، به این اقدام (حمله پهپادی به کرملین) پاسخ خواهد داد.

سرگئی لاوروف تایید کرد که روسیه با تدابیری به حمله پهپادی به کرملین پاسخ خواهد داد و این نشان می‌دهد که حمله دو پهپاد به کرملین بدون اطلاع واشنگتن غیرممکن است.

لاوروف افزود: مذاکرات برای حل‌وفصل بحران کنونی تنها به اوکراین مربوط نمی‌شود. البته که این مذاکرات دیر یا زود انجام خواهد شد؛ اما نه با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین زیرا او یک "دست‌نشانده غربی" است بلکه مذاکرات با "اربابان زلنسکی" انجام خواهد شد.

طبق گفته‌های وزیر امور خارجه روسیه، این کشور علی‌رغم ارسال و پمپاژ تسلیحات آمریکایی به کی‌یف، نسبت به مذاکرات کوتاهی نکرده است.

لاوروف خاطرنشان کرد: «ابتکار حل و فصل چین، به‌ویژه، موضوع جهانی را پوشش می‌دهد که تضمین عدم تقسیم امنیت، رد نقض حاکمیت‌ کشورها و کنار گذاشتن تحریم‌های غیرقانونی است».

وزیر خارجه روسیه اظهار داشت: روسیه از چشم انداز حل و فصل مسالمت آمیز استقبال می‌کند؛ اما صبر آن هم حد و حدودی دارد.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی