شناسه خبر : 139469
تاریخ انتشار : 1402/02/14 15:35
قمار جدید نتانیاهو با چراغ سبز آیپک به فرماندار فلوریدا!

نورنیوز بررسی کرد؛

قمار جدید نتانیاهو با چراغ سبز آیپک به فرماندار فلوریدا!

بر اساس آخرین شواهد، یکی از اصلی‌ترین پیشنهاداتی که از سوی سناتورهای آمریکایی وابسته به لابی آیپک به نتانیاهو داده شده، سرمایه‌گذاری روی فردی به غیر از «دونالد ترامپ» و «جو بایدن» در انتخابات ریاست جمهوری آتی آمریکا است!

نورنیوز ـ گروه بین‌الملل: این روزها اتاق‌های فکر نزدیک به حزب لیکود و جریانات دخیل در کابینه ائتلافی نتانیاهو، مشغول رصد معادلات انتخاباتی آمریکا و ترسیم چشم‌اندازی جهت مداخله نامحسوس اما تاثیرگذار در این انتخابات هستند.

در این میان؛ برخی اعضای مجلس سنا و نمایندگان آمریکا از جمله «تام کاتن» سناتور آرکانزاس و «باب منندز» سناتور نیوجرسی، تحلیل‌هایی را به صورت منظم و به دلیل ارتباطات خاص خود با جریان نزدیک به حزب لیکود در سرویس‌های امنیتی و جاسوسی رژیم اشغال‌گر قدس، به آنها منتقل می‌کنند.

بر اساس آخرین شواهد، یکی از اصلی‌ترین پیشنهاداتی که از سوی سناتورهای آمریکایی وابسته به لابی آیپک به نتانیاهو داده شده، سرمایه‌گذاری روی فردی به غیر از «دونالد ترامپ» و «جو بایدن» در انتخابات ریاست جمهوری آتی آمریکا است!

سفر «دی سانتیس» فرماندار فلوریدا به تل‌آویو و دیدار او با بنیامین نتانیاهو و دیگر مقامات رژیم صهیونیستی در همین راستا صورت گرفته است.

دی سانتیس اصلی‌ترین رقیب جمهوری‌خواه ترامپ در انتخابات درون حزبی محسوب می‌شود، فردی که اکنون تلاش می‌کند با حمایت مطلق از شهرک‌سازی‌های غیر قانونی در اراضی اشغالی و مخالفت مطلق با هرگونه توافق هسته‌ای با ایران، حمایت آیپک و حزب لیکود از خود را تضمین کند. ‏

دیدار اخیر نتانیاهو و دی سانتیس که تل‌آویو به دنبال مخفی کردن آن بود، موجب واکنش رسانه‌های عبری‌زبان شده است.

رسانه‌های صهیونیست درباره این دیدار نوشته‌اند: برخلاف دیدارهای مشابه با حاکمان آمریکا، دفتر نخست وزیر (نتانیاهو) برگزاری دیدار او با دی سانتیس را «پنهان» کرده است. آن‌ها نه در شبکه‌های اجتماعی و نه در سایت شخصی نتانیاهو تصویری از این دیدار منتشر نکردند!

واقعیت امر این است که نتانیاهو با توجه به واکنش سرد خود نسبت به شکست ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 و عدم حمایت از او در روزهای پایانی انتخابات، مورد خشم رئیس جمهور سابق آمریکا قرار گرفته است.

ترامپ از نتانیاهو به عنوان سیاست‌مداری بی‌وفا و نامطمئن یاد کرده که با وجود حمایت‌های گسترده از او، قدر این همه خدمات را ندانسته است.

جو بایدن نیز به دلیل مداخله حزب لیکود در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره در سال 2018 به سود حزب جمهوری‌خواه و ارتباطات وسیعی که بین لابی آیپک و حزب رقیب دموکرات‌ها وجود داشته و دارد، رغبتی به استمرار حضور نتانیاهو در راس معادلات اجرایی تل آویو ندارد.

عمق این اختلاف تا آنجاست که حتی تاکنون بایدن از نتانیاهو برای سفر به واشینگتن دعوت نکرده است.

بدون شک نتانیاهو نسبت به درز خبر دیدار خود و دی سانتیس در تل‌آویو آگاه بوده و به این وسیله می‌خواهد نقشه راه انتخاباتی خود را در سال 2024 میلادی اعلام کند.

در این میان، اگر دی سانتیس در انتخابات درون حزبی پیروز نشود و بار دیگر دوگانه بایدن-ترامپ شکل بگیرد، او در این قمار سیاسی شکست خواهد خورد.

از سوی دیگر؛ امکان دارد این دیدار در واکنش به حمایت پشت پرده دولت بایدن از جریان لیبرال-صهیونیست در تل‌آویو به رهبری «بنی گانتز» صورت گرفته باشد و نوعی هشدار غیرمستقیم از سوی نتانیاهو به بایدن محسوب شود.

در چنین شرایطی به نظر می‌رسد منازعات سیاسی میان واشینگتن و تل‌آویو از لایه‌های پنهان و پشت پرده به سطوح آشکار منتقل شود.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی