شناسه خبر : 139391
تاریخ انتشار : 1402/02/12 22:28
رئیسی: ایران و عربستان دو کشور موثر در منطقه هستند

رئیسی: ایران و عربستان دو کشور موثر در منطقه هستند

رئیس‌جمهور گفت: ایران و عربستان دو کشور مؤثر در منطقه هستند و روابط میان آنها فواید زیادی به همراه خواهد داشت.

نورنیوز - گروه سیاست: آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در گفتگوی اختصاصی با شبکه المیادین گفت: ملت ما فهمیده است که ستون خیمه نظام جمهوری اسلامی ولایت‌فقیه است و مردم ایران به حکومت و رهبری اطمینان کامل دارند. عناصر قدرت ایران از سوی دشمنان هدف قرار گرفته است.

وی درباره توان نظامی و دفاعی ایران گفت: در زمینه توان نظامی و دفاعی نه‌تنها به خودکفایی رسیده‌ایم، بلکه به یکی از کشورهای مطرح در صنایع دفاعی تبدیل شده‌ایم.

رئیسی تأکید کرد: در ۴۴ سال گذشته دشمن دست به هیچ حماقتی نزده است، این مسئله نه به خاطر آن است که به دنبال این کار نیست بلکه به این علت است که قادر به این کار نیست و توانایی آن را ندارد. قدرت جمهوری اسلامی ایران برآمده از همه منابع قدرت از جمله برآمده‌ از ملت است.

رئیسی درباره مذاکره روابط ایران و عربستان افزود: پیش از دولت ما مذاکرات اولیه در سطح امنیتی میان دو کشور در عراق انجام شد. د: مقدمات ازسرگیری روابط با عربستان طی سفر من به پکن صورت گرفت.

او با بیان اینکه ازسرگیری روابط سیاسی ایران و عربستان ادامه خواهد یافت، گفت: ایران و عربستان دو کشور مؤثر در منطقه هستند و روابط میان آنها فواید زیادی به همراه خواهد داشت. رئیس‌جمهور چین به ما از تمایل عربستان سعودی برای از سرگیری روابط اطلاع داد و ما نظر مثبت دادیم.

رئیسی در ادامه به خشم رژیم صهیونیستی نسبت به بهبود روابط ایران و عربستان اشاره کرد و گفت: دشمنان به‌ویژه رژیم تل‌آویو از این کار خشمگین هستند و علت آن نیز تلاشی است که برای تفرقه‌افکنی انجام می‌دهند.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی