شناسه خبر : 139260
تاریخ انتشار : 1402/02/10 09:05
نمایی از مطبوعات کشور

یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه؛

نمایی از مطبوعات کشور

گزیده‌ای از مقالات روز مطبوعات کشور را اینجا بخوانید.

کیهان:

رهبر انقلاب: مبارزه با اژدهای هفت سر فساد را جدی بگیرید (صفحه ۱)

رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح روز گذشته در دیدار بیش از هزار نفر از کارگران، اعضای تشکل‌های کارگری و مسئولان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر لزوم انجام شدن یک حرکت محسوس برای ارتقای سطح زندگی کارگران، جامعه کارگری و مقابله هوشیارانه کارگران با تحریکات دشمنان را تحسین کردند و فرهنگ‌‌سازی درباره «رابطه مستقیم درآمد و ثروت با کار و تلاش» را نیاز حقیقی کشور و جامعه خواندند.

خراسان:

نگاهی متفاوت به حمایت از کارگر (صفحه ۱)

روز گذشته دیدار رهبر انقلاب با جمعی از کارگران کشور حاوی نکاتی مهم در زمینه نگاه کلان و راهبردی نظام به کارگران بود. بدون تردید مفهوم تولید و ضرورت تقویت آن محوری ترین بعد در نگاه رهبری انقلاب به اقتصاد است. ردپای تقویت تولید علاوه بر شعارهای سال های گذشته و امسال در سیاست های کلی نظام نیز دیده می شود، چنان که محتوای بخش عمده سیاست های کلی نظام که از سوی ایشان ابلاغ شده ، تقویت تولید است.

جوان:

دشواری‌های جهان کارگران (صفحه ۱)

اول «زندگی کارگران باید ارتقا پیدا کند تا تولید رشد کند.» دوم «ارتقای زندگی کارگران یک مفهوم کلی است و عوامل مادی و معنوی زیادی را می‌طلبد.» و سوم «دست‌کم برای ارتقای زندگی کارگر باید تورم، مهار و دستمزد‌ها متناسب شود.» با این سه گزاره، شعار سال حول گرانیگاهی به نام «زندگی کارگران» می‌چرخد. اما مهار تورم، وقتی افزایش نرخ اقلام زندگی کارگران بیشتر از نرخ دستمزدشان باشد، ممکن نیست. جهان را کارگران می‌سازند. پس مدیران باید حق آنان را کامل ادا کنند و این حق کامل ادا نخواهد شد مگر آنکه خود مانند کارگران زیست کنند، بی‌کم‌و‌کاست.

اعتماد:

سایه خودروی شاسی‌بلند بر استیضاح وزیر صمت (صفحه ۱)

جلسه استیضاح فاطمی‌امین در حالی صبح امروز آغاز شد که کشمکش بین موافقان و مخالفان استیضاح همچنان ادامه دارد. از یک سو ماجراهای شاسی بلندها همچنان ادامه دارد که طی آن نماینده تبریز شائبه‌هایی پیرامون ارتباط واگذاری تعدادی خودروی  شاسی بلند با رای نیاوردن استیضاح آبان‌ماه وزیر صمت به میان آورده؛ ازسوی دیگر یک عضو کمیسیون عمران مجلس در یک اتهام‌زنی کم‌سابقه، برخی همکاران خود در مجلس را متهم کرده که در استیضاح وزیر صمت «به دنبال خواسته‌ها و منافع شخصی خود هستند.»

شرق:

تئوری خرافات سیاسی (صفحه ۱)

همچنان که «تئوری توطئه» یک چارچوب تحلیلی است، «تئوری خرافات سیاسی» نیز چنین کارکردی دارد و به شما یک مدل تحلیلی و دستورالعمل ضمنی برای تحلیل سیاسی می‌دهد. شناسایی «چارچوب تحلیلی خرافات سیاسی» می‌تواند درک برخی از وجوه تصمیم‌گیری در سیاست‌های عمومی در ایران را امکان‌پذیر کند و ما را از تصمیم‌گیری‌های مهلک در سیاست داخلی و خارجی در امان نگاه دارد. دلیل اینکه من بر این موضوع تمرکز داریم، خطری‌ است که این نوع نگرش برای ایرانِ امروز ما دارد.

دنیای اقتصاد:

سقوط تهران در کیفیت زندگی (صفحه ۱)

تهران در ظاهر، طی دو دهه گذشته، توسعه پیدا کرده است؛ اما برآیند آنچه تحت عنوان «ابرسرمایه‏گذاری شهری» خرج فیزیک پایتخت شده، نه تنها به رضایت تهرانی‏ها از «خدمات شهری-سکونتی» منجر نشده که مطابق یک پایش جدید و رسمی، اثر معکوس بر «کیفیت زندگی» پایتخت‏نشین‏ها گذاشته است. نتایج سنجش شاخص «فشار محیط‏زیستی» در مناطق ۲۲گانه پایتخت نشان می‏دهد، به‌دلیل «سرریز جمعیت از ظرفیت سکونت» در ۱۸منطقه تهران، سطح «کیفیت زندگی» در این مناطق در وضعیت بحران قرار دارد و به سمت «اوج بحران» در حرکت است.

جام جم:

فرصتی برای همگرایی منطقه‌ای (صفحه ۱)

سفر یک‌روزه رئیس‌جمهور عراق به ایران از اهمیتی بالا برخوردار است چون در این سفر، یک هیات عالی‌رتبه امنیتی، تجاری، اقتصادی و سیاسی شامل وزیران خارجه، برق، آب و همچنین دبیر شورای امنیت ملی عراق، عبداللطیف رشید را همراهی می‌کند. به نظر می‌رسد این سفر می‌تواند روابط همسایگی، فرهنگی، گردشگری، تمدنی، تجاری، اقتصادی و امنیتی دو کشور ایران و عراق را یک گام به جلو ببرد.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی