شناسه خبر : 137918
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 8 فروردین ساعت 17:59
فراخوان در فرانسه برای ادامه اعتصاب‌ها و اعتراضات طی امروز

فراخوان در فرانسه برای ادامه اعتصاب‌ها و اعتراضات طی امروز

فرانسه امروز (سه شنبه) در حالی همچنان با اعتصاب‌ها و اعتراضات درگیر بوده که تعداد بی‌سابقه‌ای از افسران پلیس این کشور برای مدیریت این اعتراضات به کار گرفته شده و امانوئل ماکرون نیز همچنان قصد عقب‌نشینی از اصلاحات جنجالی بازنشستگی که عامل به راه افتادن آشوب اخیر بوده را ندارد.

نورنیوز - گروه بین‌الملل: فراخوانی که برای تظاهرات امروز در اعتراض به اصلاحات بازنشستگی در فرانسه منتشر شده دهمین فراخوانی است که از اواسط ژانویه تاکنون با هدف به راه انداختن دور جدیدی از اعتصاب‌ها و اعتراضات علیه این اصلاحات مبتنی بر افزایش سن بازنشستگی از ۶۲ به ۶۴ سال صادر می‌شود.

روز پنجشنبه گذشته، خشن‌ترین درگیری‌ها بین معترضان و نیروهای امنیتی فرانسه از جمله در خیابان‌های شهر پاریس به وقوع پیوست؛ درگیری‌هایی که بر اساس اعلام پلیس فرانسه به دستگیری ۴۵۷ تن و زخمی شدن ۴۴۱ افسر پلیس در سراسر فرانسه منجر شد.

ژرالد درمنن وزیر کشور فرانسه اعلام کرد، ۱۳۰۰۰ نفر از اعضای نیروهای امنیتی - از جمله تنها ۵۵۰۰ نفر در پاریس – برای تظاهرات و اعتصاب امروز سه شنبه مستقر می‌شوند. او روز دوشنبه گفت که این تعداد بالای نیرو که یک رکورد جدید به حساب می‌آید به سبب "وجود خطر بزرگ برای نظم عمومی" موجه است.

حدود دو هفته پس از آنکه امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه قانون اصلاحات جنجالی بازنشستگی را با استفاده از یک بند ویژه قانون اساسی و با دور زدن رای گیری در پارلمان، به تصویب رساند، اتحادیه‌های صنفی فرانسه متعهد به تسلیم نشدن و ادامه اعتراضات گسترده برای وادار کردن دولت به عقب نشینی از این قانون شده‌اند.

سفر رسمی چارلز سوم، پادشاه انگلیس به فرانسه که قرار بود روز یکشنبه آغاز شود، به دلیل ناآرامی‌های این کشور به تعویق افتاد.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی