شناسه خبر : 137890
تاریخ انتشار : دوشنبه 7 فروردین ساعت 19:02
تماس تلفنی مشاور امنیت ملی هند با دریابان شمخانی

تماس تلفنی مشاور امنیت ملی هند با دریابان شمخانی

مشاور امنیت ملی هند با دبیر شرای عالی امنیت ملی کشورمان ضمن تماس تلفنی برای کمک به روند توسعه همه‌جانبه همکاری‌های منطقه‌ای اعلام کرد.

نورنیوز - گروه سیاست: «آجیت دوآل»، مشاور امنیت ملی نخست وزیر هند عصر امروز ضمن تماس تلفنی با دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان، با اعلام تبریک در خصوص توافق ایران و عربستان سعودی برای آغاز مجدد روابط دوجانبه، آمادگی کشورش را برای کمک به روند توسعه همه‌جانبه همکاری‌های منطقه‌ای اعلام کرد.

دوآل در گفتگو با دریابان شمخانی، ایران و عربستان سعودی را دو کشور مهم و تأثیرگذار در تحولات منطقه‌ای عنوان کرد و توافق حاصل شده میان دو کشور را گامی تعیین کننده در افزایش ثبات و امنیت در منطقه ارزیابی کرد.

در جریان این گفتگو موضوعات مهم مورد علاقه دو کشور از جمله روند مذاکرات رفع تحریم‌ها، چگونگی رفع موانع همکاری دو کشور در توسعه بندر چابهار و همچنین شیوه مشارکت هند در تکمیل کریدور شمال - جنوب مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
در پایان این گفتگو، دریابان شمخانی از همتای هندی خود برای سفر به ایران به منظور تبادل نظر بیشتر و پیگیری روند همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای دعوت به‌عمل آورد.


نورنیوز
اخبار مرتبط




نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی