شناسه خبر : 137886
تاریخ انتشار : دوشنبه 7 فروردین ساعت 17:27
شمخانی: هیچ محدودیتی برای تقویت و گسترش مناسبات با کشورهای همسایه قائل نیستیم

شمخانی: هیچ محدودیتی برای تقویت و گسترش مناسبات با کشورهای همسایه قائل نیستیم

دریابان شمخانی: در چارچوب راهبرد دیپلماسی همسایگی که در دولت جناب آقای رئیسی پیگیری می‌شود، توسعه همکاری‌های همه‌جانبه با کشورهای همسایه اولویت اصلی ایران در روابط خارجی بوده و ما قائل به هیچ‌گونه محدودیتی در این زمینه نیستیم.

نورنیوز -گروه سیاست: «محمد بن عبدالعزیز الخلیفی»، وزیر مشاور در امور خارجی قطر که به تهران سفر کرده است عصر امروز با دریابان «علی شمخانی»، نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و پیرامون روابط دوجانبه و منطقه‌ای با او گفتگو کرد.

شمخانی در این دیدار با اشاره به سطح و کیفیت مناسب روابط دو کشور در حوزه‌های مختلف اظهار کرد: لازم است با رفع موانع موجود، سطح همکاری‌های تجاری و بازرگانی و همچنین فعالیت‌های مشترک در زمینه اجرای پروژه‌های زیر ساختی، متناسب با تعاملات سیاسی دو کشور ارتقاء یابد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: در چارچوب راهبرد دیپلماسی همسایگی که در دولت جناب آقای رئیسی پیگیری می‌شود، توسعه همکاری‌های همه‌جانبه با کشورهای همسایه اولویت اصلی ایران در روابط خارجی بوده و ما قائل به هیچ‌گونه محدودیتی در این زمینه نیستیم.

او با قدردانی از تلاش موثر امیر قطر و دولت این کشور و همکاری با جمهوری اسلامی ایران در زمینه پیشبرد پرونده‌های منطقه‌ای و بین‌المللی افزود: روابط برادرانه و سازنده تهران و دوحه می‌تواند به عنوان الگویی قابل تعمیم در مناسبات با سایر کشورهای منطقه مورد استفاده قرار گیرد.

شمخانی در پایان گفت: برخی کشورهای فرامنطقه‌ای با سوء استفاده از رخدادهای مشکوک به‌دنبال ایجاد سوءتفاهم در روابط میان ایران و قطر هستند که لازم است دو کشور با هوشیاری کامل با این روند مقابله کنند.

محمد بن عبدالعزیز الخلیفی، وزیر مشاور در امور خارجی قطر نیز در ابتدای این ملاقات با ابراز خرسندی نسبت به توافق ایران و عربستان سعودی برای عادی‌سازی روابط، این اقدام را گامی مهم در افزایش ثبات و امنیت در منطقه عنوان کرد.

او با بیان اینکه توسعه مناسبات همه‌جانبه با ایران در ردیف اولویت‌های سیاست خارجی قطر است، تأکید کرد: افزایش حجم همکاری‌های تجاری و تسریع در اجرای پروژه‌های زیرساختی از اصلی‌ترین محورهایی است که باید با تلاش مشترک دو کشور به موتور محرکه مراودات اقتصادی تهران - دوحه تبدیل شود.


 


نورنیوز
اخبار مرتبط





نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی