شناسه خبر : 137690
تاریخ انتشار : 1402/01/02 21:14
ادامه تظاهرات در شهرهای فرانسه علیه مکرون شدت گرفت

ادامه تظاهرات در شهرهای فرانسه علیه مکرون شدت گرفت

طبق گزارش خبرگزاری فرانسه، ایستگاه مترو، سکوها و قطارهایی که زیر زمین حرکت می‌کردند هم مورد حمله با گاز اشک‌آور قرار گرفتند. ایستگاه متروی «ریپوبلیک» حدود ساعت 9 شب به دلیل وجود گاز اشک آور در داخل بسته شد.

نورنیوز - گروه بین‌الملل: در حالی تظاهرات جدیدی در شامگاه سه شنبه علیه اصلاحات قانون بازنشستگی در چندین شهر بزرگ فرانسه برگزار شد و در برخی از شهرها از جمله پاریس تنش‌هایی با نیروهای پلیس به راه افتاد، امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه در اظهارات تازه‌ای اعلام کرد که این قانون تا پایان سال جاری اجرایی خواهد شد. 

تظاهرات روز گذشته در ابتدا از سوی اتحادیه‌ها در اوایل شب در میدان «ریپوبلیک» سازماندهی شد اما در نهایت به درگیری و تنش بین چند صد نفر از تظاهرکنندگان و پلیس تبدیل شد. پلیس همچنین به سمت معترضان گازهای اشک‌آور پرتاب کرد.

طبق گزارش خبرگزاری فرانسه، ایستگاه مترو، سکوها و قطارهایی که زیر زمین حرکت می‌کردند هم  مورد حمله با گاز اشک‌آور قرار گرفتند.  ایستگاه متروی «ریپوبلیک» حدود ساعت ۹ شب به دلیل وجود گاز اشک آور در داخل بسته شد.

تظاهرکنندگان در میدان «باستیل» و اطراف آن با پلیس درگیر شدند. آتش‌نشانان مجبور شدند بسیاری از زباله‌های آتش زده شده را خاموش کنند.  براساس ارزیابی موقتی که کمی قبل از نیمه شب انجام شد به گفته پلیس در پایتخت فرانسه ۴۶ نفر دستگیر شدند.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی