شناسه خبر : 132889
تاریخ انتشار : 1401/12/13 18:23
رئیسی: انتظار داریم آژانس تحت‌تأثیر مقاصد سیاسی قدرت‌ها قرار نگیرد

رئیسی: انتظار داریم آژانس تحت‌تأثیر مقاصد سیاسی قدرت‌ها قرار نگیرد

رئیس‌جمهور با بیان اینکه آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی کشورها مسئله هسته‌ای را بهانه‌ فشار مضاعف بر ملت ایران قرار داده‌اند، توصیه کرد که آژانس رفتار حرفه‌ای و منصفانه و بی‌طرفانه داشته و تحت تأثیر مقاصد سیاسی قدرت‌ها قرار نگیرد.

نورنیوز - گروه سیاست: رئیس‌جمهور با بیان اینکه آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی کشورها مسئله هسته‌ای را بهانه‌ فشار مضاعف بر ملت ایران قرار داده‌اند، توصیه کرد که آژانس رفتار حرفه‌ای و منصفانه و بی‌طرفانه داشته و تحت تأثیر مقاصد سیاسی قدرت‌ها قرار نگیرد.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی بعدازظهر امروز شنبه در دیدار «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با اشاره سوابق همکاری گسترده ایران با آژانس، رفت‌وآمد مقامات این سازمان به کشورمان را حکایت از اراده قوی جمهوری اسلامی ایران برای همکاری سازنده با آژانس دانست.

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه ایران بر اساس حسن نیت و وفای به عهد بالاترین سطح همکاری را با آژانس داشته تأکید کرد: انتظار داریم نگاه آژانس انرژی اتمی هم کاملاً حرفه‌ای بوده و قدرت‌های سیاسی که به دنبال اهداف خاص خودشان هستند، فعالیت‌های آژانس را تحت‌الشعاع قرار ندهند.

رئیس‌جمهور با تشریح ضرورت‌های استفاده از دانش هسته‌ای در صنعت، کشاورزی و پزشکی برای رفاه زندگی مردم اظهار داشت: برخی کشورها و در رأس آنها آمریکا و رژیم صهیونیستی در حالی مسئله هسته‌ای را بهانه‌ای برای فشار بیشتر بر مردم ایران قرار داده‌اند که این رژیم به عضویت آژانس هم در نیامده و بر اساس آیین‌نامه‌های آن عمل نمی‌کند.

آیت‌الله رئیسی با تأکید بر اینکه آمریکا اولین نقض‌کننده توافق هسته‌ای بود که از برجام خارج شد، افزود: اروپایی‌ها نیز به تعهدات خود در این توافق عمل نکردند، اگر چه ایران به تعهدات خود پایبند بود و این پایبندی بیش از ۱۵ بار در گزارش‌های آژانس مورد تائید قرار گرفته است.

رئیس‌جمهور با اشاره به مذاکرات گروسی با مقامات ایرانی در سفر به تهران ابراز امیدواری کرد که آژانس بر اساس رفتار حرفه‌ای و منصفانه و رعایت اصل بی‌طرفی نسبت به بیان واقعیت فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران و شفاف‌سازی پایبندی کشورمان به قوانین آژانس انرژی اتمی اقدام کند.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی