شناسه خبر : 131687
تاریخ انتشار : 1401/12/09 08:29
پیام‌های مهم حضور و ایفای نقش ایران در نشست حقوق بشر در ژنو

نورنیوز بررسی کرد؛

پیام‌های مهم حضور و ایفای نقش ایران در نشست حقوق بشر در ژنو

حضور مقتدرانه هیئت ایرانی در اجلاس ژنو و ملاقات‌های جانبی آن بویژه با مقامات کشورهای اروپایی، در عمل نشان داد که علی رغم تلاش چند ماهه غرب برای وارد کردن فشار همه جانبه به ایران برای اخذ امتیازات سیاسی، این کشورها متوجه بی‌فرجامی اقدامات خود شده‌اند و گفتگو با ایران را اجتناب‌ناپذیر می‌دانند.

نورنیوز ـ گروه سیاست: «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان که یکشنبه شب به منظور شرکت در پنجاه و دومین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل و همچنین کنفرانس سالانه خلع سلاح وارد ژنو مقر اروپایی سازمان ملل شده بود، طی سخنانی در این نشست به تبیین مواضع جمهوری اسلامی ایران درباره موضوعات حقوق بشری پرداخت.

حضور وزیر امور خارجه و سخنرانی صریح او در این نشست که با وجود جوسازی‌ها و اقدامات گسترده جریان‌های ضدانقلاب و رسانه‌های تروریستیِ فارسی‌زبان سعودی-لندنی، با اعتماد به نفس بالا صورت پذیرفت، نشان از منطق مستحکم جمهوری اسلامی برای مقابله به فضاسازی های داشت که با هدف منزوی کردن ایران در مجامع بین المللی دنبال می شود.

در همین راستا؛ علاوه بر اینکه وزرای اروپایی و غیراروپایی در حاشیه نشست به دیدار امیرعبداللهیان آمده و گفتگوهای دوجانبه‌ مفصلی انجام شد، در حین سخنرانی او نیز بر خلاف فضا سازی هایی که با قصد تحریک شرکت کنندگان در نشست انجام شده بود، هیچ هیأتی به عنوان اعتراض سالن را ترک نکرد و چنانچه در تصاویر منتشر شده نیز مشهود است، مقامات و هیأت‌های اروپایی همگی مستمع سخنرانی وزیر خارجه کشورمان بودند.

حضور مقتدرانه هیئت ایرانی در اجلاس ژنو و ملاقات‌های جانبی آن بویژه با مقامات کشورهای اروپایی، در عمل نشان داد که علی رغم تلاش چند ماهه غرب برای وارد کردن فشار همه جانبه به ایران برای اخذ امتیازات سیاسی، این کشورها متوجه بی فرجامی اقدامات خود شده اندو گفتگو با ایران را اجتناب ناپذیر می دانند.

یکی ازموضوعات قابل توجه در ملاقات‌های روز گذشته وزیر امورخارجه کشورمان با مقامات اروپایی،انجام ملاقات وزیر امور خارجه بلژیک با امیرعبداللهیان بود. وی ۱۵ مهر ماه به نشانه همبستگی با اتفاقات ایران، موهای خود را در مقابل دوربینهای تلویزیونی قیچی کرده بود

نکته آنکه؛ رسانه‌های معاند از انجام بدون حاشیه‌ی سخنرانی وزیر، ملاقات‌های انجام شده‌ی دوجانبه، عدم خروج هیأت‌های اروپایی از سالن در حین سخنرانی و در یک کلام بی‌اثر بودن تلاش‌های خود به شدت عصبانی هستند و این عصبانیت را در گزارش‌های تولیدی خود به وضوح نشان داده اند.

از سویی؛ جریان‌های ضدانقلاب با وجود حدود یک‌ماه کارزار تبلیغاتی و رسانه‌ای گسترده و تلاش بسیار برای به‌کارگیری تمام عِده و عُده خود از جمله به خط کردن منافقین و سلطنت‌طلبان، حتی نتوانستند ۲۰۰ نفر را با خود در تجمع اعتراضی همراه کنند!

مجموع رخدادهایی که این روزها در ژنو و پس از ماهها تلاش گسترده و کم سابقه گروههای معاند و پشتیبانان غربی آنها بر علیه ایران در جریان است به روشنی از شکست فاحش محور ضدایرانیِ غربی، صهیونیستی و اپوزیسیون ورشکسته حکایت می کند.

بدون شک اقتدار و انعطاف حاکمیت در داخل کشور و همچنین حضور بی سابقه گروههای مختلف اجتماعی در راهپیمایی عظیم۲۲ بهمن ماه که نماد پشتیبانی مردمی از نظام جمهوری اسلامی ایران بود بار دیگر این پیام روشن را به جهانیان منتقل نموده که ایران مقتدر با هیاهو و مدلهای منسوخ انقلاب های رنگی دچار تزلزل نخواهد شد و زبانی جز احترام ومفاهمه با ملت بزرگ ایران وجود ندار‌د


نورنیوز
اخبار مرتبط



نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی