شناسه خبر : 130352
تاریخ انتشار : 1401/12/01 20:28
تحریم‌های جدید لندن علیه ایران اعلام شد

تحریم‌های جدید لندن علیه ایران اعلام شد

ساعاتی پس از تصویب پنجمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه ایران، دولت انگلیس نیز تحریم‌های جدیدی را به بهانه مسائل حقوق بشری علیه تهران وضع کرد.

نورنیوز - گروه بین‌الملل: جیمز کلورلی، وزیر امور خارجه انگلیس روز دوشنبه با انتشار پیامی در توئیتر نوشت که شماری از شخصیت‌های ایران به بهانه دست داشتن در آنچه او «سرکوب و کشتار مردم ایران» نامید به فهرست تحریم‌های انگلیس اضافه شده است. وی مدعی شد: تهدیدهای ایران هرگز بدون چالش باقی نمی ماند.

وزیر امور خارجه انگلیس همچنین از احضار سید مهدی حسینی متین کاردار سفارت کشورمان در لندن، در رابطه با آنچه «تهدید خبرنگاران » در این کشور نامید خبر داد. 

بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه انگلیس سه مقام قضایی و پنج فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از جمله محمدتقی اصانلو فرمانده قرارگاه شمال‌غرب حمزه سیدالشهدا (ع) نیروی زمینی سپاه و محمد کرمی فرمانده پیشین نیروی زمینی سپاه در استان سیستان و بلوچستان و استاندار جدید این منطقه، به فهرست تحریم‌ها اضافه شده‌اند.

طبق اعلام وزارت امور خارجه انگلیس دارایی های افراد تحریم شده در این کشور مسدود و شرکت ها و شهروندان انگلیسی از مراوده مالی با آنان ممنوع شدند. این افراد همچنین حق سفر به انگلیس را نداشته و ورود یا گذر آنها به این کشور ممنوع است.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی