شناسه خبر : 130263
تاریخ انتشار : 1401/11/30 12:20
نمایی از مطبوعات کشور

یکشنبه ۳۰ بهمن ماه؛

نمایی از مطبوعات کشور

گزیده‌ای از مقالات روز مطبوعات کشور را اینجا بخوانید.

آرمان ملی:

کنفرانس مونیخ و چالش‌های ایران (صفحه ۱ – یوسف مولایی)

مسئله مهم این است که ایران یک کشور دارای حاکمیت است و در کنفرانس امنیتی مونیخ معمولا حاکمیت‌ها برای تبادل نظر در مسائل امنیتی حضور دارند. در واقع به طور نمادین برگزار کنندگان این کنفرانس می‌خواهند این پیام را بدهند که ما این دیدگاه را داریم. وقتی ایران آنجا حضور دارد، دغدغه‌های امنیتی خودش را مطرح می‌کند و بــه دغدغه‌های امنیتی دیگران که ممکن است غلوآمیز، غیرواقعی و ایران هراسی باشد را پاسخ می‌دهد ولی به جای این، تریبون را به مخالفین ایران داده‌اند.

وطن امروز:

فلسطین را رها نمی‌کنیم (صفحه ۲​)

رهبر  انقلاب در دیدار مسئولان نظام و سفیران کشورهای اسلامی: نظام اسلامی ما ضمن حمایت و دفاع آشکار از ملت فلسطین، به هر طریقی بتواند همچنان به آنها کمک خواهد کرد. حتی برخی از این کشورها به‌ویژه در این اواخر با این رژیم خونخوار، همراهی هم می‌کنند. وضع به جایی رسیده که آمریکا، فرانسه و چند کشور دیگر، با ادعای حل مشکلات مسلمانان، برای خود حق دخالت در دنیای اسلام قائل شده‌اند، در حالی که خودشان در حل مشکلات و اداره کشورهایشان درمانده و ناتوان هستند.

جوان:

۳ موج تغییرخواهی (صفحه ۱)

اکنون تغییرخواهی راه خود را حدفاصل تحجر و سکوالریسم انتخاب کرده است. این تغییرخواهی فقط از سوی حاکمیت قابل اعمال نیست که روزآمدی «فقه اجتماعی» با عنایت به «حفظ نظام از اوجب واجبات است» و «از جان حضرت ولیعصر (عج) بالا تراست» باید حوزه علمیه و مراجع معظم تقلید را نیز به میدان آورد.

فرهیختگان:

پروژه بازسازی اجتماعی را کند نکنید (صفحه ۲)

در فضایی که جامعه بعد از فرمان عفو گسترده بازداشت‌شدگان ناآرامی‌های پاییز ۱۴۰۱ توسط رهبر انقلاب پیام‌های امیدآفرینی از عزم حاکمیت برای اصلاح برخی سازوکارها در مواجهه با چالش‌های اجتماعی دریافت کرده است، اقداماتی از‌جمله برخورد جدی با یک معلم هنجارشکن و همچنین زندانی شدن قریب‌الوقوع یک چهره رسانه‌ای شناخته شده تحت عنوان افشاگر فساد، نمونه‌های جدید از مواردی است که اگرچه شاید در واکنش به یک فعل غلط رخ داده اما شدت این واکنش در حدی بوده که پذیرش آن از سوی بخش‌هایی از افکار‌عمومی به این راحتی‌ها نیست.

رسالت: 

جدیدترین گردوخاک گروسی! (صفحه ۵)

این روزها رافائل گروسی، مدیرکل آژانس در روایتی یک‌طرفه، از نگرانی‌ها و دغدغه‌های خود در قبال تسریع و گسترش دامنه فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران در فردو و نطنز سخن می‌گوید! گروسی در تازه‌ترین سخنانش خواستار سفر فوری به ایران و طرح دغدغه‌های جدید خود در قبال افزایش سطح غنی‌سازی در نیروگاه فردو شده است. جالب‌توجه اینکه گروسی در سخنانش تأکید کرده است : «برای ما موضوعیتی ندارد که اساسا توافق هسته‌ای احیا بشود یا نشود! باید جلوی تشدید فعالیت‌های هسته‌ای ایران را گرفت. ضرورت دارد که هر چه سریع‌تر ایران اجازه دسترسی‌های لازم را به بازرسان ( آژانس ) بدهد. »

همشهری:

گروگانگیری با اخبار حاشیه‌ای (صفحه ۱، محسن مهدیان)

کسی هست خبر خانم معلم قائمشهری و خبر کشف حجاب نامزد نظام مهندسی را نشنیده باشد؟درست یا غلط محتوای این اخبار بماند. از واکنش مسئولان نیز عبور کنیم. اما به واقع چه بر سر خود و افکارعمومی با این اخبار می‌آوریم؟ مهم‌تر از این افکار عمومی است که ضرر می‌کند و از اخبار اصلی فاصله می‌گیرد. ما کم‌کم گرفتار یک بی‌خبری مدرن شده‌ایم. بی‌خبری ناشی از شبکه‌ها. همه می‌دانند و نمی‌دانند. باخبرند و بی‌خبر. به واقع فکر می‌کنند می‌دانند و باخبرند. مخاطب در گروگان اخبار حاشیه‌ای و بی‌ثمر است.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی