شناسه خبر : 127610
تاریخ انتشار : 1401/11/17 19:27
معافیت مالیاتی کسب و کارهای اینترنتی فعال در سکوهای داخلی

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ خبر داد؛

معافیت مالیاتی کسب و کارهای اینترنتی فعال در سکوهای داخلی

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1402 گفت: طبق تصمیم کمیسیون تلفیق کسب و کار‌های اینترنتی که در سکو‌های داخلی فعالیت می‌کنند مشمول مالیات با نرخ صفر شدند.

نورنیوز - گروه اقتصاد: رحیم زارع، سخنگوی کمیسیون تلفیق در تشریح جلسه عصرامروز کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ گفت: در این جلسه نمایندگان کمیسیون تبصره ۶ لایحه بودجه را مورد بررسی قرار دادند. کمیسیون در تبصره ۶ لایحه بودجه مصوب کرد که مشترکان برق روستایی و عشایری و برق چاه‌های کشاورزی مجاز از پرداخت عوارض ۱۰ درصدی این بند معاف هستند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق تاکید کرد: همچنین کمیسیون تصویب کرد که مالکان واحد‌های مسکونی تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی و سایر افرادی که توان پرداخت را ندارند از پرداخت حق بیمه حوادث طبیعی معاف شوند. طبق تصمیم کمیسیون تلفیق کسب و کار‌های اینترنتی که در سکو‌های داخلی فعالیت می‌کنند مشمول مالیات با نرخ صفر شدند.

او تاکید کرد: همچنین کمیسیون تلفیق در مصوبه‌ای به وزارت نفت و نیرو اجازه داد، به مدارسی که حداقل ۵۰ درصد آن توسط خیرین ساخته می‌شود، تا ۵۰ درصد تخفیف برای حق انشعاب، توسعه شبکه، حق وصل شمارشگر کنتور آب، گاز و فاضلاب، افزایش جریان الکترونیکی و حق وصل شمارشگر برق ارائه نماید.

زارع ادامه دارد: همچنین کمیسیون در مصوبه دیگری مقرر کرد واردات خودروی آمبولانس توسط سازمان اورژانس کشور، هلال احمر و بنیاد شهید و امور ایثارگران در سال ۱۴۰۲ از پرداخت حقوق ورودی و عوارض گمرکی معاف شوند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بیان کرد: همچنین کمیسیون در مصوبه دیگری مقرر کرد در راستای تحقق جهش تولید دانش بنیان و توسعه زنجیره ارزش تولید و عبور از خام‌فروشی درآمد حاصل از صادرات مواد و محصولات معدنی و صنایع معدنی فلزی و غیرفلزی محصولات نفتی، گازی و پتروشیمی به صورت خام و نیمه هام مشمول مالیات و عوارض صادراتی شوند. البته در این حکم حقوق ورودی ماشین آلات حوزه معدنی و تولید هم از ۴ درصد به یک درصد کاهش پیدا کرد.

او ادامه داد: همچنین کمیسیون مصوب کرد که مالیات و عوارض ارزش افزوده دریافتی از واحد‌های تولیدی و پیمانکاران به طرح (پروژه)‌های واقع در استان به حساب استان محل استقرار واحد تولیدی منظور شود.

زارع با بیان اینکه مالیات مالیات واحد‌های تولیدی بیان کرد: مالیات واحد‌های تولیدی از ۲۵ درصد در بودجه سال ۱۴۰۲ به ۱۸ درصد کاهش پیدا کرد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق تاکید کرد: همچنین کمیسیون تلفیق تصویب کرد که انواع خودرو سواری و وانت دوکابین دارای شماره انتظامی شخصی در اختیار مالکین اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی که قیمت روز خودروی آن‌ها بیش از سه میلیارد تومان است نسبت به مازاد بر این مبلغ مشمول مالیات سالیانه خودرو به نرخ یک درصد می‌شوند. این مبلغ در لایحه دولت یک میلیارد و پانصد تومان بود.

او ادامه داد: همچنین طبق مصوبه کمیسیون تلفیق واحد‌های مسکونی و باغ ویلا‌هایی که ارزش آن‌ها بیش از ۲۰ میلیارد تومان قیمت دارند نسبت به مازاد بر این مبلغ مشمول مالیات به میزان دو در هزار می‌شوند.


نورنیوز
کلید واژگان
بودجهبودجه 1402
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی