شناسه خبر : 127498
تاریخ انتشار : 1401/11/16 10:36
نمایی از مطبوعات کشور

یکشنبه ۱۶ بهمن ماه؛

نمایی از مطبوعات کشور

گزیده‌ای از مقالات روز مطبوعات کشور را اینجا بخوانید.

شرق:

فرش قرمز لاتین برای ایران زمین (صفحه ۲)

کمک و حمایت ایران که منجر به بقای حاکمیت فعلی ونزوئلا شد، امری پذیرفته شده و محترم برای سایر کشورهای هم پیمان ونزوئلا در منطقه است.

آرمان ملی:

آژانس باید مستقل عمل کند (صفحه ۲، حسن هانی‌زاده)

به نظر می‌رسد که جریان‌سازی‌های آژانس علیه ایران به نفع طرف‌های اروپایی نیست زیرا ایران سازوکارهای بسیار زیادی برای مقابله با این جریان‌سازی‌ها دارد.
یکی از این سازوکارها که ایران می‌تواند در دستور کار داشته باشد این است که غنی سازی را تا ۶۰ درصد افرایش دهد و حتی ممکن است که از NPT نیز خارج گردد. اما ظاهراً هدف این است که ایران را به یک عکس العمل شتابزده وادار کنند تا جریان‌سازی‌های بعدی را علیه ایران تشدید کنند.

کیهان:

جشن تکلیف دختران دهه نودی در خانه پدری (صفحه ۳)

رهبر انقلاب اسلامی در سخنان کوتاهی با تبریک عید و جشن تکلیف به دختران، گفتند: دختران و نوگلان عزیز من! جشن تکلیف یک جشن و عید واقعی است چون از لحظه تکلیف این قابلیت را پیدا کرده‌اید که خدا با شما حرف بزند و به شما تکلیفی بدهد که آن را انجام دهید و این رتبه  یعنی مخاطب خدا شدن، رتبه‌ای بسیار با ارزش در انسانیت است.

خراسان:

جهش در ایجاد زیرساخت‌ها (صفحه ۴)

 مروری بر کارنامه جمهوری اسلامی ایران در تامین زیرساخت‌های مختلف به‌ویژه در بخش حمل و نقل، انرژی، سد‌سازی، شبکه گاز کشی و... آمارهای چشمگیری از رشد تا بیش از ۱۰۰ برابری در برخی شاخص‌ها را نشان می‌دهد.

همشهری:

دستاوردهای بزرگ «استقلال» در سیاست خارجی (صفحه ۱)

مرور تحولات ۴ دهه گذشته به خوبی نشان می‌دهد جمهوری اسلامی با درپیش گرفتن راهبردهای ضداستعماری برگرفته از آموزه‌های اصیل اسلامی، از کشوری تأثیرپذیر و اسیر نظام سلطه، به کشوری تأثیرگذار در مناسبات ساختار نظام جهانی تبدیل شده است؛ موضوعی که از مهمترین دستاوردهای جمهوری اسلامی در حوزه سیاست خارجی به شمار می‌آید.

دنیای اقتصاد:

نسخه معتبر مهار آلودگی (صفحه ۱)

در شهری مانند تهران با این حجم از تردد خودروها که یکی از اصلی‌‌‌ترین منابع انتشار آلاینده‌‌‌ها در هوا محسوب می‌‌‌شود، نمی‌‌‌توان انتظار داشت که در فصل سرد سال با معضل آلودگی هوا مواجه نباشیم؛ شهروندان باید مطمئن باشند که می‌‌‌توانند بدون خودروی شخصی سفری باکیفیت با کمترین اتلاف وقت در ترافیک انجام دهند. مادامی که ظرفیت حمل‌ونقل عمومی پاسخگوی نیاز شهر نیست، حتی اجرای زوج و فرد از در منازل نیز نمی‌‌‌تواند بر بهبود کیفیت هوا تاثیری داشته باشد؛ چراکه شهروندان به دلیل دسترسی نداشتن به مترو و اتوبوس، راه‌‌‌هایی برای دور زدن این ضوابط نیز پیدا می‌‌‌کنند.

اعتماد:

تغییر یک روزه نام یک بازار (صفحه ۹)

بر اساس موافقت شورای پول و اعتبار، مرکز مبادله ارز و طلا فعالیت خود را به‌ صورت رسمی از امروز آغاز می‌کند. این مرکز قرار است جایگزین دفتر قبلی شود که عنوان «بازار متشکل ارزی» داشت. البته در گزارش‌ها مشخص نیست که آیا این مرکز در جای جدیدی مستقر خواهد شد یا اینکه فقط تابلوی بازار متشکل ارزی تغییر می‌کند و به مرکز مبادله ارز و طلا تبدیل می‌شود؟

روزنامه وطن امروز:

لفاظی دشمن جمهوریت (صفحه ۲)

میرحسین موسوی سرکرده فتنه گران که در پی شکست در انتخابات ۸۸ علیه آرای مردم شمشیر کشید، امروز تدوین قانون اساسی جدید را برای جامعه ایران تجویز می‌کند. او در تازه ترین اقدام، با صدور بیانیه‌ای مضحک ضمن حمایت از آشوبگران و تروریست‌هایی که در چند ماه گذشته کمر به نابودی ایران بسته بودند، خواستار همه پرسی درباره یک قانون اساسی جدید شد.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی