شناسه خبر : 126980
تاریخ انتشار : 1401/11/07 15:53
تعامل حرفه‌ای خارجی‌ها با تماشاگران تئاتر فجر

تعامل حرفه‌ای خارجی‌ها با تماشاگران تئاتر فجر

ششمین شب جشنواره تئاتر فجر در حالی رقم خورد که یک اجرای خارجی و نمایش‌های ایرانی سالن‌ها را مملو از جمعیت کردند و البته مدیران جشنواره نیز مخاطبان را همراهی کردند.

نورنیوز - گروه فرهنگ و هنر: شاید به جرات بتوان گفت چهل و یکمین دوره جشنواره تئاتر فجر یکی از معدود دوره هایی است که مدیران بخش های مختلف تا مدیر کل هنرهای نمایشی و معاونت هنری این اندازه پای کار تئاتر و هنرمندان هستند ، در بیشتر اجراها مخاطبان را همراهی می کنند و در کنارشان حضور دارند و این جلی تحسین است.

**وقتی مدیر مردمی روی زمین تئاتر می بیند

شب گذشته اجرای نمایش اسپانیایی لومیر مخاطب را در شعف فرو برد و به اندازه ای جمعیت جمع شده بودند که پشت درب های سالن چهارسوی تئاتر شهر ماندند. کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی خودش برای مخاطبان ایستاده تشک روی زمین می گذاشت تا آنها هم بتوانند اجرا را تماشا کنند و اتفاقا خودش نیز روی زمین اجرا را دنبال کرد. این هم می گویند مدیر مردمی ...

بازیگر توانمند اسپانیایی این نمایش با حرکات حرفه ای و تعامل خوبی که با مردم برقرار کرد و در انتها عکس یادگاری با مردم و دوربین های عکاسی و فیلمبرداری گرفت، مخاطبان را جذب خود کرد.

اما مکبث ابراهیم پشت کوهی هم توانست در یک تک اجرا مخاطبان را تا انتها همراه خود کرده و سالن اصلی تئاتر شهر را مملو از جمعیت کند. این نمایش امشب هم اجرای دیگری دارد.

نمایش موکت بر از شهر رشت نیز پرمخاطب شد و علاقه مندان زیادی را به دلیل پر شدن ظرفیت در سرمای هوا و پشت درب ها نگه داشت. خیل زبادی از مخاطبان اینکار از خط شمال کشور برای تماشای کار آمده بودند.

شنیده ها حاکی از آن است نخستین جلسه اتحادیه تئاتر جهان اسلام که قرار بود امروز با حضور میهمانان داخلی و خارجی در جشنواره برگزار شود به دلائلی به هفته آتی پیش از اختتامیه موکول شده و هنوز خبری در این رابطه منتشر نشده است.

همچنین شنیده می شود نمایش شنل از کارهای روسیه نیز که قرار بود پیش از اختتامیه به اجرا برود به دلیل آماده نبودن شرایط دکور و امکانات در ایران لغو شده است اما دیشب اولین کارگاه آموزشی در جشنواره فجر به تدریس یک بانوی کارگردان صربستانی برگزار شد.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی