شناسه خبر : 126824
تاریخ انتشار : یکشنبه 19 فروردین ساعت 09:57
بهمن ماه 1402/ از فساد اخلاقی چارلز تا رسوایی اخلاقی در استودیوی بی‌بی‌سی!

نورنیوز بررسی کرد؛

بهمن ماه 1402/ از فساد اخلاقی چارلز تا رسوایی اخلاقی در استودیوی بی‌بی‌سی!

وقتی شخص پادشاه چارلز دارای ده‌ها پرونده فساد اخلاقی و جنسی است، قطعا انتظار زیادی است اگر مناسبات غیر اخلاقی در سایر بخش‌ها از جمله رسانه دولتی بی‌بی‌سی را امری دور از ذهن و عجیب بدانیم.

نورنیوز ـ گروه بین‌الملل: خبری کوتاه اما حاشیه‌‌ساز در خروجی بنگاه خبرپراکنی خاندان سلطنتی انگلیس قرار گرفت با این محتوا که بی‌بی‌سی به خاطر پخش صداهای رابطه جنسی در جریان پوشش زنده جام حذفی انگلستان (اف‌ای کاپ) پوزش خواسته است! 

در این گزارش گفته شده؛ «گری لینِکر» بازیکن سابق تیم ملی انگلستان و کارشناس فوتبال، روز سه‌شنبه در حال گزارش بازی دور سوم حذفی میان وُلوز و لیورپول بود که صدایی ناهنجار شنیده شد. او در ادامه این گزارش سعی کرد با خنده و شوخی آن را برگزار کند.

او هنگام صحبت با «آلن شیرر» مهاجم سابق انگلستان گفت:‌ «انگار کسی از روی تلفن دارد چیز دیگری می‌فرستد! نمی‌دانم آیا این صدا را در خانه شنیدید یا نه!» 

با شروع مسابقه، او عکسی از یک موبایل در توییتر پست کرد و نوشت:‌ «خوب ما این تلفن را که به پشت صحنه چسبانده شده بود پیدا کردیم. در عالم خرابکاری این یک حادثه کاملاً سرگرم کننده به حساب می‌آید.» 

نکته قابل توجه توجه اینکه؛ مسئولان بی‌بی‌سی در حالی با اقداماتی چون شوخی‌های مجری برنامه و یا ادعای آمدن صدا از استادیوم به جای استودیو و نمایش گوشی تلفن همراه به دنبال به حاشیه راندن و انحراف مخاطب از رسوایی اخلاقی حاکم بر این رسانه بودند که با توجه به سابقه طولانی فعالیت بی‌بی‌سی و با عنایت به ادعای حرفه‌ای بودن بانیان و حامیان آن، ادعاهای مذکور باورپذیر نبوده و نمی‌توان آن را یک خرابکاری دانست. 

نگاهی به کارنامه بی‌بی‌سی حکایت از زنجیره‌ای گسترده از رسوایی‌های اخلاقی و جنسی مدیران و خبرنگاران این رسانه دارد. 

به عنوان نمونه در سال ۱۳۹۸، روزنامه دیلی میل انگلیس گزارش داد که دادگاه این کشور «مایکل ویلیس» مجری معروف و سابق شبکه ۱ رادیوی بی‌بی‌سی انگلیس را به جرم فساد اخلاقی محکوم و برای ۱۸ ماه روانه زندان کرد. نزدیک به ۵۰۰ تصویر غیراخلاقی و کلیپ ویدئویی از آزار جنسی کودکان در رایانه او کشف و ضبط شد.

چند سال قبل نیز «جیمی سویل» یکی از برجسته‌ترین مجریان بی‌بی‌سی در دهه ۷۰ و ۸۰ میلادی که در سال ۱۹۹۰ از ملکه الیزابت نشان شوالیه دریافت کرده بود اعتراف کرد که به ده‌ها کودک و نوجوان تجاوز جنسی کرده است.  در ادامه افشای رسوایی‌های اخلاقی در شبکه دولتی انگلیس، سوء استفاده جنسی دو مجری دیگر بی‌بی‌سی از چند کودک فاش شد. 

رسوایی جنسی مجری مشهور، استعفا و برکناری تعدادی از سردبیران و مدیران بخش‌های مختلف این شبکه را در پی داشت که در نهایت منجر به کناره‌گیری «جورج انتویسل» رئیس بی‌بی‌سی شد. 

اما سریال این رسوایی‌های اخلاقی به بخش فارسی بی‌بی‌سی در زمان مدیریت «صادق صبا» نیز رسید. انتشار خبرهای متعدد در این خصوص از جمله تجاوز شخص صبا به یکی از مجریان زن و تجاوز «سیاوش اردلان» به یک مجری زن دیگر، مواردی بود که از مناسبات غیراخلاقی در بی‌بی‌سی فارسی پرده برداشت. 

البته وقتی شخص پادشاه چارلز دارای ده‌ها پرونده فساد اخلاقی و جنسی است، قطعا انتظار زیادی است اگر مناسبات غیر اخلاقی در سایر بخش‌ها از جمله رسانه دولتی بی‌بی‌سی را امری دور از ذهن و عجیب بدانیم.


نورنیوز
اخبار مرتبط









نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی