شناسه خبر : 125171
تاریخ انتشار : 1401/10/22 21:24
ضربه به انسجام ملی؛ مشی ثابت افراط‌گرایان

نورنیوز بررسی کرد؛

ضربه به انسجام ملی؛ مشی ثابت افراط‌گرایان

معدود افرادی که همواره با رفتار و گفتارهای افراطی خود در موضوعات مختلف هزینه‌های زیادی را برای نظام ایجاد کرده‌اند به بهانه دستگیری اَبَر جاسوس انگلیس، با انتشار برخی اخبار کذب و جهت‌دار، مسیری را انتخاب کردند که مصداق پیگیری خط ضربه به انسجام ملی است.

نورنیوز ـ گروه سیاسی: روز گذشته وزارت اطلاعات و قوه قضاییه با صدور اطلاعیه‌های جداگانه‌ای از دستگیری، محاکمه و صدور حکم اعدام برای علیرضا اکبری که برای سرویس‌های اطلاعاتی انگلیس جاسوسی می‌کرده خبر دادند.

در اطلاعیه وزارت اطلاعات با اشاره به شناسایی اکبری در جریان مراجعه به سفارت انگلیس برای اخذ ویزا اعلام شده که او در خلال سفرهای شخصی خود به اروپا به استخدام تمام‌عیار سازمان جاسوسی انگلستان در آمده و به صورت کاملا آگاهانه و به دفعات متعدد اطلاعات مکتسبه را در اختیار سرویس جاسوسی دشمن قرار داده است.

در اطلاعیه قوه قضاییه نیز با اشاره به جلسات رسیدگی به پرونده علیرضا اکبری با حضور وکیل او، تاکید شد که بر اساس مستندات متقن موجود در پرونده و اثبات جاسوسی این فرد برای انگلیس، او در مرحله بدوی به اعدام محکوم شده و حکم صادره از سوی دیوان عالی کشور نیز تایید شده است.

هم‌زمان با اعلام خبر دستگیری و محکومیت علیرضا اکبری، با توجه به تابعیت دوگانه او مقامات ارشد انگلیسی ضمن فرافکنی و دروغ‌پردازی درباره این پرونده، شکست فاحش خود در جنگ اطلاعاتی با جمهوری اسلامی ایران را به مسئله رقابت‌ها و تسویه حساب‌های سیاسی و جناحی در داخل کشور مرتبط نمودند.

رسانه‌های فارسی‌زبان معاند نیز با پیگیری این خط انحرافی همه تلاش خود را برای به حاشیه بردن افکار عمومی و کم فروغ جلوه دادن این دستاورد بسیار مهم دستگاه اطلاعاتی ایران بسیج کردند.

در شرایطی که کشورمان به صورت مستمر از سوی سرویس‌های جاسوسی دشمنان قسم خورده در معرض تهدیدات بسیار پیچیده قرار دارد، قابلیت‌ها، دانش و توان تخصصی و فنی دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران تکیه‌گاهی محکم و قابل اعتماد برای تقویت امنیت ملی و منافع حیاتی کشور محسوب می‌شود.

به‌طور قطع شناسایی و دستگیری علیرضا اکبری اولین مورد در نوع خود محسوب نمی‌شود و طبیعتا آخرین آن نیز نخواهد بود، لیکن هم‌زمان با تلاش شبانه‌روزی سربازان گمنام امام زمان(عج) برای مصون‌سازی ساختارهای مختلف کشور در برابر تهدیدات امنیتی بیگانگان، نخبگان و رسانه‌های کشور نیز باید نسبت به تکالیف خود و الزامات قابل توجه به منظور پشتیبانی و حمایت مستقیم و غیر مستقیم از این تلاش‌های مجاهدانه وقوف کامل داشته باشند.

نکته آنکه؛ هر فرد نفوذی یا جاسوس بیگانه در مقطعی از فعالیت خود در یکی از دستگاه‌های نظام و در ارتباط کاری با افراد مختلف بوده و به طور طبیعی این مسئله نمی‌تواند دلیلی برای مرتبط نمودن اقدامات سوء او به آن دستگاه یا مسئولانش باشد.

متاسفانه اعلام خبر دستگیری و محکومیت علیرضا اکبری، فرصتی را برای برخی افراد غیر مسئول فراهم آورد که با انتشار خبرهای غیر واقعی و جهت‌دار سوژه‌های جدیدی برای ایجاد و تشدید اختلاف در داخل کشور بسازند و از این طریق اهداف غیر ملی خود را دنبال کنند.

 در این میان معدود افرادی که همواره با رفتار و گفتارهای افراطی خود در موضوعات مختلف هزینه‌های زیادی را برای نظام ایجاد کرده‌اند این بار هم بر مشی تفرقه‌افکنانه خود پایدار ماندند و با انتشار برخی اخبار کذب و جهت‌دار مسیری را انتخاب کردند که مصداق پیگیری خط ضربه به انسجام ملی است.

این افراد همواره در مقاطع مختلف و با سوء استفاده از توجه افکار عمومی به رخدادهای مهم سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و امنیتی، بدون داشتن هرگونه مسئولیتی با عبور از مرزهای اخلاقی و قانونی تلاش می‌کنند با ایفای نقش «گروه فشار»، اهداف سیاسی و باندی خود را محقق کنند.

در این خصوص گفتنی‌های مهمی وجود دارد که در زمان مناسب به آن پرداخته خواهد شد.

به نظر می‌رسد دستگاه‌های امنیتی کشور که هوشیارانه و با اقتدار کامل در این پرونده و موارد مشابه، پیچیده‌ترین شبکه‌های جاسوسی و نفوذ را در کشور کشف و منهدم کرده‌اند، لازم است برای شناسایی و کشف پشت پرده و اهداف سوال برانگیز برخی افراد بی‌مسئولیت که با فضاسازی‌های رسانه‌ای به‌دنبال مصادره این موفقیت برای تحقق اهداف خود هستند نیز ورود کرده و اجازه ندهند اقدامات نابخردانه أنها موجب تخفیف دستاوردهای ارزنده سربازان گمنام امام زمان(عج) شود.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی