شناسه خبر : 122331
تاریخ انتشار : 1401/10/06 09:55
دشمن با شایعه‌سازی نمی‌تواند به اهدافش برسد

رئیس‌جمهور در تشییع شهدای گمنام دفاع مقدس:

دشمن با شایعه‌سازی نمی‌تواند به اهدافش برسد

رئیس‌جمهور گفت: ملت با رهبری انقلاب تصمیم گرفته به پیش برود و حق عقب‌گرد ندارد؛اگر احساس می‌کنید با شایعه‌سازان می‌توانید به اهداف خود برسید باید گفت که در محاسبه باز دچار اشتباه شده‌اید.

نورنیوز - گروه سیاست: آیت‌الله رئیسی صبح امروز در تشییع شهدای گمنام دفاع مقدس که مقابل دانشگاه تهران با حضور مردم تهران برگزار شد با بیان اینکه فاطمه(س) یک شخصیت اثرگذار و تحول‌گرا در تاریخ است، گفت: پیامبر آمد در جامعه ایجاد تحول کند.

او افزود: آن‌هایی که دنبال قومیت‌گرایی بودند با شعارهایی می‌خواستند جامعه را دچار انحراف کنند، اما فاطمه اطهر از میراث پیامبر پاسداری کرد و در میدان آمد تا چهره نقاب کنار زده شود.رئیس‌جمهور تأکید کرد: فاطمه اطهر با خطبه‌های آتشین خود که مصداق جهاد تبیین است روشن گری کرد.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه اغتشاشات اخیر جنگ احزاب بود، تأکید کرد: همه بودند؛ استکبار و ضدانقلاب آمده بودند و جنگ احزاب شده بود. آن‌هایی هم که رسماً در میدان نبودند شایعه‌سازان و فضا سازان بودند

رئیسی اضافه کرد: فضا سازان و شایعه‌سازان می‌خواهند امید مردم را تبدل به یاس و جامعه اسلامی را از اهداف اصلی خود منحرف کنند. وی تصریح کرد: امام امت و رهبری به وظیفه رهبری خود عمل کردند و کاستی‌هایی هم که وجود دارد مربوط به عملکرد دستگاه‌ها در این ۴۳ سال است؛ رهبری بسیار خوب عمل کردند.

رئیس‌جمهور تأکید کرد: به دهه ۵۰، ۶۰، ۷۰، ۸۰ و ۹۰ بگویید این انقلاب رهبری دارد که بی‌نظیر است.

رئیسی تأکید کرد: ملت با رهبری انقلاب تصمیم گرفته به پیش برود و حق عقب‌گرد ندارد؛اگر احساس می‌کنید با شایعه‌سازان می‌توانید به اهداف خود برسید باید گفت که در محاسبه باز دچار اشتباه شده‌اید.

وی با اشاره به اینکه امروز در جایگاه اقتدار در بسیاری از حوزه‌ها هستیم گفت: در همه حوزه‌ها پیشرفت‌های زیادی داشتیم که دلیل عصبانیت دشمن به خاطر همین پیشرفت‌هاست و تمام تلاش‌های دشمنان علیه جمهوری اسلامی مفتضحانه شکست خورده است.

رئیس‌جمهور اعلام کرد: آغوش نظام برای همه باز است ولی به معاندین رحم نخواهیم کرد.

رئیسی با بیان اینکه بچه های این کشور به وظیفه خود عمل کردند و امروز پیکرهای آنها را می‌بینیم، هدایت ها نیز انجام شد، باردیگر تاکید کرد: اگر کاستی هست به عملکردها در دوره های مختلف مربوط می شود. همه فضاسازی ها علیه جمهوری اسلامی مفتضاحانه شکست خورده است. ماحق عقب گرد نداریم؛ ما از شهدا آموختیم با امید زندگی کنیم، از فاطمه(س) آموختیم باید در مقابل دشمن ایستادگی کرد.

او با اشاره به اینکه وضعیت مردم فلسطین را در دیروز و امروز ببینید،تاکید کرد: دیروز برای فلسطینی‌ها در کنار میزهای سازمان‌های آزادی‌بخش تصمیم می‌گرفتند اما امروز ابتکار عمل به دست فلسطینی و مجاهدین فلسطینی در میدان است.

رئیس جمهور خطاب به دشمنان گفت: شما این را چندبار تجربه کرده اید پس چرا دوباره تکرار کردید؟ چرا بعد از پایان یافتن ناآرامی ها با کمک مردم و نیروهای جان بر کف به ما پیام دادید که آماده صحبت هستید؟ چه کسی گفته ما دنبال براندازی هستیم؟ اما ما شما را می شناسیم.

رئیسی تصریح کرد: شما می خواهید ما را گول بزنید؟ برو آن دام بر مرغ دگر نِه که عنقا را بلند است آشیانه. ما شما را می شناسیم. آغوش ملت به روی کسانی که فریب خورده‌اند باز است اما ما به معاندین رحم نخواهیم کرد.

وی با بیان اینکه باید نسبت به کم‌کاری ها و تنبلی ها حساس بود، تصریح کرد: صداقت در کار، کار جهادی، اجرای عدالت، امیدوار بودن، دشمن شناسی و دشمن ستیزی وظیفه همه است،

رئیس جمهور با بیان اینکه همه باید نسبت به منکر حساس باشند،اظهار کرد: باید نسبت به کم‌کاری، یاس و ناامیدی، رشوه، فساد، تبعیض، بی‌عدالتی، تسلیم در برابر دشمن، وادادگی اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی حساس باشیم.

رئیسی افزود: مبادا ارزش های اسلامی کمرنگ شود. مبادا از ولایت پشتیبانی نکنیم. ولایت است که می تواند این حرم را حفظ کند. کسی هم دوگانه غلط برای ما درست نکند. دوگانه ما استقلال و وابستگی است. امروز هرکسی بخواهد انسجام ملی ما را بر هم بزند، در جهت راهبرد دشمن حرکت کرده است.

او تاکید کرد: اطمینان دارم با مشارکت مردم، نرخ تورم و ارز متحول می شود. تردید ندارم با کمک مردم، مشکلات قابل حل است. آینده بسیار روشنی در انتظار کشور است.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی