شناسه خبر : 120779
تاریخ انتشار : 1401/09/25 12:00
رئیسی: دولت پیگیر تغییر چهره‌ روستاها از محرومیت به سمت مجموعه تولیدی است

رئیسی: دولت پیگیر تغییر چهره‌ روستاها از محرومیت به سمت مجموعه تولیدی است

رئیس‌جمهور: حضور روستاییان در حاشیه شهرها باعث افزوده شدن مشکلات خواهد شد؛ در حالی که اگر این روستا به عنوان یک مجموعه تولیدی موثر فعال شود نه تنها روستا بلکه همه شهرها از آن بهره‌مند خواهند شد.

نورنیوز - گروه سیاست: آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی روز جمعه در جمع مردم دهستان مرزی لانو شهرستان سربیشه افزود: ترک روستا خیلی ساده است، اما رفتن و نشستن در حاشیه شهرها که مشکلی را حل نمی‌کند و بر مشکل افزوده می‌شود.

رئیسی با بیان اینکه نگاه همه نیروهای انقلاب به این منطقه نگاه رفع محرومیت و رفع مشکل است اظهار کرد: امروز همه بسیج هستند برای اینکه به امید خدا مشکلاتی که شما در این منطقه دارید، با تلاش همگان اول همت و تلاش خودتان و بعد هم پیگیری و پشتیبانی دولت که وظیفه آن است و تلاش برادران عزیز سپاه که در این منطقه فعال هستند، برطرف شود.

رئیس جمهور گفت: زمانی چیزی را می‌گوییم که در آینده بشود یا نشود اما الان داریم می‌بینیم که کارها در این منطقه در حال انجام است و اگر کسی می‌خواهد در این منطقه ببیند سپاه، گروهای جهادی و بخش‌های آبرسانی مشغول فعالیت هستند و روستاهای منطقه را از محرومیت بیرون می‌آورند.

او افزود: این منطقه و روستاها هرچه فعال‌تر شود، به عنوان یک مجموعه تولیدی و موثر عمل خواهد کرد.

آیت‌الله رئیسی گفت: خوشبختانه در این روستا و در روستاهای ما زن و مرد مشغول تولید هستند و از تولید آنان نه تنها خودشان بلکه شهرها هم بهره‌مند می‌شوند.

رئیس جمهور بیان کرد: به جوانان انقلابی و دختران و پسران این خطه عرض می‌کنم که امیدواریم با تلاش مضاعف شما، با کمک همه بخش‌ها و دستگاه‌ها که دولت هم خود را موظف می‌داند، با تلاش مجموعه سپاه و بسیج بتوانیم چهره این مناطق را در مدت کوتاهی کاملا عوض کنیم.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی روز گذشته به همراه شماری از اعضای هیئت دولت در نخستین سفر دور دوم سفرهای استانی دولت وارد بیرجند شد و در ادامه این سفر دو روزه امروز با بالگرد راهی شهرستان سربیشه در ۶۶ کیلومتری مرکز استان شد.

رئیس جمهور با همراهی معاون اجرایی خود، استاندار خراسان جنوبی و نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی در دهستان «لانو» بخش «دُرح» شهرستان مرزی سربیشه حضور یافت و با مردم این منطقه دیدار کرد.

رئیس جمهور در دهستان مرزی لانو به عنوان منطقه هدف فعالیت گروه‌های جهادی در راستای محرومیت‌زدایی حضور یافت و به اعضای گروه‌های جهادی مستقر در این روستاها نیز خداقوت گفت. آیت الله رئیسی با حضور در جمع مردم روستای لانو، در باره مسائل و مشکلات آنها گفت و گو و دستورهای لازم را برای رفع موارد مطرح شده صادر کرد.

رئیس جمهور از کارگاه‌های اشتغالزایی روستایی و پروژه انتقال آب دشت خوشاب نیز دیدن کرد و در ادامه راهی نهبندان در ۲۰۰ کیلومتری جنوب بیرجند شد تا در مصلای امام علی (ع) نهبندان با مردم این شهرستان دیدار و سخنرانی کند.

پیگیری مصوبات سفر اول، محرومیت‌زدایی و جذب سرمایه‌گذاری از محورهای سفر دوم رئیس جمهور است و ۱۵ عضو هیات دولت، رئیس جمهور را در اولین مقصد دور دوم سفرهای استانی همراهی می‌کنند که به عنوان نمایندگان تام‌الاختیار رئیس جمهور در شهرستان‌های استان حضور می‌یابند.

سفر نخست رئیس جمهور به خراسان جنوبی نوزدهم شهریور سال گذشته انجام شد که سومین سفر استانی دولت سیزدهم با ۱۰۶ مصوبه بود.

خراسان جنوبی به طول ۳۳۱ کیلومتر در چهار شهرستان سربیشه، نهبندان، درمیان و زیرکوه با کشور افغانستان مرز مشترک دارد.


ایرنا
اخبار مرتبط



نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی