شناسه خبر : 120235
تاریخ انتشار : 1401/09/15 10:20
مفاد توافق امضا شده میان لیکود و صهیونیسم مذهبی

مفاد توافق امضا شده میان لیکود و صهیونیسم مذهبی

دو حزب دست راستی و افراطی «لیکود» به رهبری نتانیاهو و «صهیونیسم مذهبی» به رهبری اسموتریچ که در جریان انتخابات اخیر پارلمانی رژیم صهیونیستی با یکدیگر ائتلاف کرده بودند، صبح دیروز دوشنبه، ضمیمه توافق ائتلافی میان خود را منتشر کردند.

نورنیوز - گروه بین‌الملل: دو حزب دست راستی و افراطی «لیکود» به رهبری نتانیاهو و «صهیونیسم مذهبی» به رهبری اسموتریچ که در جریان انتخابات اخیر پارلمانی رژیم صهیونیستی با یکدیگر ائتلاف کرده بودند، صبح دیروز دوشنبه، ضمیمه توافق ائتلافی میان خود را منتشر کردند.

در این توافق آمده است:

«بزالل اسموتریچ»، رئیس حزب صهیونیسم مذهبی به عنوان وزیر دارایی، برای نیمه اول دولت منصوب شود و سپس به عنوان یکی از وزرا در دور دوم دولت انتخاب شود. 

حزب صهیونیسم مذهبی مسئولیت بخش مهاجرت، جذب، شهرک‌سازی و مسئولیتی را در وزارت دفاع که متولی عمران و ساخت‌وساز است را دریافت کند. 

یکی از اعضای کنست از حزب صهیونیسم مذهبی ریاست کمیته قانون اساسی و قانون عادی را بر عهده خواهد داشت. 

پاسخ‌های استاندارها به دیوان عالی در مورد مسائل اختلافی که تحت مسئولیت وزیر اداره مدنی در مناطق است، با تأیید اسموتریچ و با هماهنگی نخست وزیر باشد. 

واحدی با «هویت یهودی» با مدیریت حزب صهیونیسم مذهبی ذیل نخست‌وزیری تشکیل شود.

توافق‌های صورت گرفته میان لیکود و راست‌های افراطی مذهبی عملاً به پاشنه آشیل نتانیاهو برای تشکیل کابینه و مخالفت‌های بسیاری به ویژه از سوی جریان‌های چپ و غیر مذهبی به‌دنبال داشته است.

شهریار ورمزیار


نورنیوز
اخبار مرتبط



نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی