شناسه خبر : 120076
تاریخ انتشار : 1401/09/12 09:03
موافقت گروه هفت با سقف قیمت 60 دلار برای نفت روسیه

موافقت گروه هفت با سقف قیمت 60 دلار برای نفت روسیه

کشورهای گروه هفت و استرالیا روز جمعه اعلام کردند با سقف قیمت 60 دلار در هر بشکه موافق هستند.

نورنیوز - گروه بین‌الملل: پس از این که اعضای اتحادیه اروپا موفق شدند حمایت لهستان را جلب کرده و به یک توافق سیاسی در خصوص سقف قیمت ۶۰ دلار در هر بشکه برای نفت روسیه دست پیدا کنند، کشورهای گروه هفت و استرالیا روز جمعه اعلام کردند با این سقف قیمت موافق هستند.

به گزارش ایسنا، اتحادیه اروپا پس از اینکه لهستان سرانجام حمایت خود را اعلام و زمینه را برای تصویب نهایی مکانیزم سقف قیمت برای نفت روسیه در تعطیلات آخر هفته هموار کرد، با سقف قیمت ۶۰ دلار در هر بشکه موافقت کرد.

گروه هفت و استرالیا در بیانیه‌ای اعلام کردند مکانیزم سقف قیمت، پنجم دسامبر یا مدت کوتاهی پس از آن اجرایی خواهد شد.

هدف گروه ۷ از اجرای مکانیزم سقف قیمت، کاهش درآمد روسیه از فروش نفت و همزمان جلوگیری از افزایش قیمت‌های جهانی نفت پس از اجرای تحریم اتحادیه اروپا علیه نفت روسیه است که از پنجم دسامبر آغاز می شود. لهستان با سطح قیمت پیشنهاد شده مخالفت کرده و خواستار آن بود که سقف قیمت در پایین‌ترین حد ممکن تعیین شود تا درآمدهای روسیه را کاهش داده و توانایی مسکو برای تامین مالی جنگ در اوکراین را محدود کند.

سفیر لهستان در اتحادیه اروپا روز جمعه به خبرنگاران گفت: لهستان از توافق اتحادیه اروپا که شامل مکانیزمی برای نگه داشتن سقف قیمت پنج درصد پایین‌تر از نرخ بازار است، حمایت کرده است. مقامات آمریکایی اظهار کردند: این توافق کم‌سابقه بوده و نشان دهنده عزم ائتلاف مخالف جنگ روسیه است.

سخنگوی جمهوری چک که ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را بر عهده داشته و بر مذاکرات کشورهای اتحادیه اروپا نظارت می‌کند، اعلام کرد یک رویه مکتوب برای تمامی ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا آغاز شده تا رسما موافقت خود را با این توافق اعلام کنند.

جزئیات این توافق قرار است روز یکشنبه در ژورنال حقوقی اتحادیه اروپا منتشر شود.


ایسنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی