شناسه خبر : 112538
تاریخ انتشار : 1401/08/03 13:21
ایروانی: تحقیقات سازمان ملل درباره پهپادهای ایران غیرقانونی است

ایروانی: تحقیقات سازمان ملل درباره پهپادهای ایران غیرقانونی است

نماینده ایران در سازمان ملل در نیویورک گفت: تحقیقات سازمان ملل درباره ادعاهای بی اساس مربوط به پهپادهای ایران، غیرقانونی است.

نورنیوز - گروه سیاست خارجی: امیر سعید ایروانی، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در نیویورک در نامه‌ای به دبیر کل سازمان ملل هشدار داد، تحقیقات سازمان ملل درباره ادعاهای بی اساس مربوط به استفاده پهپادها در جنگ اوکراین در چارچوب قطعنامه ۲۲۳۱ غیرقانونی است و این سازمان نباید بر اساس ادعاهای کشورهای غربی عمل کند.

ایروانی تأکید کرد: کشورهای غربی تلاش می‌کنند براساس تفاسیر نادرست و گمراه کننده بین قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت و استفاده از پهپهادها در جنگ اوکراین ارتباط ساختگی برقرار کنند. در حالی که قطعنامه ۲۲۳۱ نه صادرات را منع کرده و نه به دبیرخانه سازمان ملل دستورالعمل و ظرفیت لازم را برای انجام این تحقیقات داده است.

بر اساس گزارش صدا و سیما، در این نامه مواضع صریح ایران درمورد اتهامات و ادعاهای بی اساس وارد شده ازسوی تروئیکای اروپایی (آلمان، انگلیس و فرانسه) و آمریکا درباره استفاده از پهپادهای متعلق به ایران در جنگ اوکراین تشریح شده است.

در این نامه آمده است: طعنه آمیز است که آمریکا و سه کشور اروپایی در نامه‌های خود ایران را به نقض بند خاصی از قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متهم می‌کنند، در حالی که آن‌ها خود به نقض تعهد، خروج غیرقانونی ایالت متحده از توافق هسته‌ای و تداوم این نقض تعهد ادامه می‌دهند.

آمریکا و تروئیکای اروپایی تلاش کرده‌اند از طریق انتشار اطلاعات نادرست، مطالب غیرمستند، گمانه زنی‌های نادرست و تفاسیر گمراه کننده، خودسرانه و ناقص از قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت، بین این قطعنامه و استفاده از پهپادها در جنگ اوکراین ارتباط ساختگی ایجاد و از این طریق ادعاهای بی اساس خود را علیه جمهوری اسلامی توجیه کنند.


صداوسیما
اخبار مرتبط



نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی