شناسه خبر : 107766
تاریخ انتشار : 1401/06/21 21:06
گروسی: با وجود شفافیت ایران در خصوص NPT، هیچ‌یک از مسائل پادمانی حل نشده است

در نشست شورای حکام؛

گروسی: با وجود شفافیت ایران در خصوص NPT، هیچ‌یک از مسائل پادمانی حل نشده است

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اظهار کرد: ایران در تمایل برای حفظ تعهداتش در خصوص NTP بسیار شفاف عمل کرده است. با این حال به دلیل عدم همکاری ایران با آژانس، هیچ‌کدام از مسائل پادمانی حل و فصل نشده است.

نورنیوز - گروه بین‌الملل: مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش امروز خود در نشست فصلی شورای حکام آژانس گفت: هیچ دلالتی بر تمایل ایران برای خروج از NPT نمی‌بینم. بسیاری از کشورها در سال‌های گذشته دست به اشاعه سلاح‌های اتمی زده‌اند اما ایران در تمایل برای حفظ تعهداتش در این معاهده بسیار شفاف عمل کرده است.

رافائل گروسی همچنین بدون اشاره به رفتارهای سیاسی و غیر حقوقی خود در خصوص تعامل با ایران، مدعی شد: با وجود اعلام آمادگی آژانس برای تعامل بدون تأخیر با ایران برای حل مسائل پادمانی، ایران با آژانس تعاملی نداشته است. در نتیجه هیچ تحولی در این دوره صورت نگرفته و هیچ یک از مسائل باقی مانده حل نشده است. بنابراین، تمام این مسائل پادمانی باقی مانده است.

گروسی ادامه داد: تا زمانی که ایران از لحاظ فنی توضیحات معتبری برای حضور ذرات اورانیوم با منشأ انسانی در سه مکان اعلام نشده در ایران ارائه نکند و مکان(های) فعلی مواد هسته‌ای و یا تجهیزات آلوده را به آژانس اطلاع ندهد، آژانس قادر نخواهد بود صحت و کامل بودن اظهارات ایران را تحت موافقتنامه جامع پادمان تأیید کند.


نورنیوز
اخبار مرتبط






نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی