شناسه خبر : 106493
تاریخ انتشار : 1401/06/15 13:46
انتقال 6 زندانی ایرانی از ارمنستان

معاون وزیر دادگستری خبر داد؛

انتقال 6 زندانی ایرانی از ارمنستان

معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری گفت: 6 نفر از ایرانیانی که در ارمنستان به علت همراه داشتن موادمخدر و انواع قرص‌های ممنوعه زندان بودند، برای گذراندن بقیه دوران محکومیت به زندان‌های داخل ایران منتقل شدند.

نورنیوز - گروه سیاست: «فتاح احمدی» روز سه شنبه افزود: این انتقال، یازدهمین مرحله از انتقال محکومان ایرانی از ارمنستان است که بعد از لازم الاجرا شدن موافقت‌نامه انتقال محکومان میان دو کشور عصر دوشنبه (۱۴ شهریور) از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) به ایران منتقل شدند.

رئیس کمیته انتقال محکومان کشور تصریح کرد: کمیته انتقال محکومان، در جهت حمایت از ایرانیان محبوس در خارج از کشور و دسترسی آسان خانواده‌‎های محکومان به آنان از گذشته فعالیت‌های مستمر خود را آغاز کرده و تاکنون نزدیک به دو هزار محکوم ایرانی در زندان‌های خارج از کشور را برای گذراندن ادامه حبس به کشور منتقل کرده است.

وزارت دادگستری گسترش همکاری‌های حقوقی و قضایی با سایر کشورها را با بررسی موافقتنامه‌های دوجانبه انتقال محکومان با کشورها و موافقت نامه‌های معاضدت قضایی در امور مدنی و استرداد مجرمان با کشورهای مختلف در دستور کار داشته است و آنگونه که فتاح احمدی، معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری گفته است، این وزارتخانه برای تحقق دیپلماسی قضایی چهار موافقتنامه «انتقال محکومان»، «استرداد مجرمان»، «معاضدت‌های قضایی در امور کیفری» و «معاضدت قضایی در امور مدنی و تجاری» را با کشورهایی که ایرانیان زیادی در آنجا هستند، دنبال کرده است و این پیگیری‌ها و رایزنی‌های دولت مردمی در یک سال اخیر منجر به انتقال ۱۶۱ نفر محکومان تبعه ایرانی از کشورهای تایلند، گرجستان، ارمنستان، ژاپن، عراق و آذربایجان به ایران شد که عملکرد یک ساله دولت سیزدهم در مقایسه با مدت مشابه دولت قبل حاکی از رشد ۲۰ درصدی است.

به گفته معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری تمرکز بر انتقال محکومان است و در این زمینه، کمیته انتقال محکومان در وزارت دادگستری تشکیل شده است همچنین در جهت حمایت از خانواده‌های محکومان در چارچوب تحقق دیپلماسی قضایی در جریان است.

در سال‌های گذشته تا پایان سال ۱۴۰۰ حدود یک هزار و ۶۹۸ زندانی ایرانی، عمدتا از کشورهای همسایه به کشور منتقل شدند و رایزنی برای انتقال تعداد دیگری از محکومان در دستور کار قرار دارد.


ایرنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی