شناسه خبر : 105285
تاریخ انتشار : 1401/06/10 13:00
اژه‌ای: مشکلات دستگاه قضا در خدمت‌رسانی به مردم خدشه وارد نکند

اژه‌ای: مشکلات دستگاه قضا در خدمت‌رسانی به مردم خدشه وارد نکند

رئیس دستگاه قضا تأکید: مشکلات کارکنان دستگاه قضایی را در تمام زیرمجموعه‌ها درک می کنم اما این مشکلات نباید سبب خدشه وارد شدن در خدمت رسانی به مردم شود.

نورنیوز - گروه فرهنگ و جامعه: حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای صبح پنجشنبه در دیدار با قضات و کارکنان دستگاه قضایی استان یزد اظهار کرد: مردم یزد، مردمی سختکوش، متدین، انقلابی و ولایی هستند و همکاران ما در دستگاه قضایی از این ویژگی‌ها بهره مند هستند.

رئیس قوه قضائیه عنوان کرد: با هدف مشخص و مقدسی انقلاب شد و در مسیر انقلاب سختی‌ها، شهادت‌ها و مرارت‌ها کشیده شد تا به مقصد اعلی دست پیدا کنیم و استان یزد که امروز کمتر از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد، نزدیک به ۴ هزار شهید، ۹ هزار جانباز و ۸۰۰ آزاده دارد و این یک قلم از تلاش‌های استان برای رسیدن به مقصد اعلی است.

محسنی اژه ای ادامه داد: ما می‌خواهیم زمینه ساز ظهور منجی عالم بشریت و جزو خون خواهان اباعبدالله الحسین (ع) باشیم و این مهم مردان استوره و مقاومی همچون کسانی که تاکنون در این راه شهید شده‌اند، می‌خواهد.

او تأکید کرد: یزد در سال‌های دور از پیروزی انقلاب همواره در بسیاری از امور پیشتاز بود و یکی از مواردی که یزد و علمای بزرگ آن پیشتاز بودند، کمک رسانی به مردم در وقایعی نظیر سیل و زلزله و … بود همچنین یزد در خدمت رسانی به سلامت مردم از سالیان پیش شهرت داشت و اکنون نیز یزد قطب پزشکی کشور است و امیدواریم در این زمینه نیز بتوانیم خدمتگزاری درستی برای مردم داشته باشیم.

رئیس قوه قضائیه خطاب به کارکنان دستگاه قضایی عنوان کرد: درد شما را می‌فهمم و سختی کار شما را درک می‌کنم زیرا دادیار، دادستان و … بوده‌ام و در همه مراحل کار حضور داشته‌ام بنابراین سختی کار را درک می‌کنم. در طول یک سال گذشته، همکاران شما در ستاد، تلاش‌های بسیاری کردند اما در مواردی هنوز تلاش‌ها به نتیجه نرسیده و این به معنای نداشتن دغدغه نیست.

محسنی اژه‌ای بیان کرد: مشکلات موجود، تحریم‌های ظالمانه، کرونا، ضعف مدیریت‌ها و عقب ماندگی‌ها گروه‌های مختلف مردم را درگیر کرده و فقط دستگاه قضایی با آن دست به گریبان نیست.

او در مورد سختی کار قضات نیز اظهار کرد: قبول داریم که در مواردی حتی زیان آور است اما خطیر بودن آن به خاطر حجم کار نیست بلکه بخاطر دغدغه آخرتی است و با توجه به اینکه در برخی پرونده‌ها قاضی هیچ راهی جز توجه و استناد به نظر کارشناسی ندارد، طبیعی است که مشکلاتی وجود داشته باشد.

رئیس قوه قضائیه همچنین با اشاره به مشکلات شورای حل اختلاف بیان کرد: هم مجلس و هم قوه قضائیه پیگیر حل این مشکلات است اما برخی موارد امکان مصوب شدن ندارد.

محسنی اژه‌ای تأکید کرد: این مردم استحقاق منت بی‌خدمت دارند و این مشکلات سبب نشود که در کار، قضاوت، اجرا، بازرسی و ارائه خدمت به مردم در تمام قسمت‌های مرتبط با قوه قضائیه، کوچکترین خدشه‌ای در خدمت رسانی ما به مردم شود.


میزان
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی