شناسه خبر : 104191
تاریخ انتشار : 1401/06/08 11:28
روسیه ادامه حملات هوایی تل آویو به سوریه را محکوم کرد

روسیه ادامه حملات هوایی تل آویو به سوریه را محکوم کرد

سفیر روسیه در سازمان ملل گفت: مسکو تداوم حملات هوایی اسرائیل به اهدافی در سوریه را محکوم می کند و امیدوار است تا قبل از پایان سال، نشستی در قالب آستانه درباره سوریه برگزار شود.

نورنیوز - گروه بین‌الملل: «واسیلی نبنزیا»، سفیر روسیه در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت: ما به‌شدت تداوم حملات هوایی نیروی هوایی اسرائیل به اهداف مختلف در سوریه را محکوم می‌کنیم.

نبنزیا در ادامه افزود: برقراری ثبات و امنیت طولانی مدت در سوریه تنها از طریق بازگرداندن کامل حاکمیت، استقلال، وحدت و تمامیت ارضی سوریه و توقف حضور غیرقانونی نظامی خارجی امکان پذیر است.

او خاطرنشان کرد که روسیه همچنین حملات هوایی اسرائیل در ماه ژوئن به فرودگاه بین‌المللی دمشق را محکوم می کند و معتقد است که این حملات پس از دریافت مجوز ضمنی تل‌آویو از ایالات متحده برای انجام چنین اقدامی آغاز شد.

سفیر روسیه در سازمان ملل تأکید کرد، روسیه معتقد است که این موضع منعکس کننده ریاکاری و استاندارد دوگانه غرب در قبال اصول اساسی حقوق بین‌الملل و همچنین اصول حقوق بشر است.

نبنزیا در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره سوریه گفت: مایلیم به اهمیت نشست‌های آستانه اشاره کنیم که نقش خود را به عنوان مؤثرترین سازوکار بین‌المللی برای کمک به دستیابی به عادی‌سازی طولانی مدت در سوریه تأیید کرده است در همین رابطه امیدواریم تا قبل از پایان سال نشست دیگری در شهر نورسلطان برگزار کنیم.


اسپوتنیک
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی