شناسه خبر : 100519
تاریخ انتشار : 1401/04/25 18:14
اعتراف متجاوزان به حریم ایران و مسئولیت نهادهای بین‌المللی

نورنیوز بررسی کرد؛

اعتراف متجاوزان به حریم ایران و مسئولیت نهادهای بین‌المللی

سکوت مجامع بین‌المللی و حامیان غربی رژیم صهیونیستی در قبال اعترافات و اقدامات غیر‌قانونی و مغایر با سازوکارهای حقوق بین‌الملل از سوی این رژیم، پذیرش و همراهی بدعتی خطرناک است که می تواند صلح و امنیت جهانی را با مخاطرات جدی روبرو سازد.

نورنیوزـ گروه سیاست: هم زمان با سفر جو بایدن رییس‌جمهور آمریکا به سرزمین‌های اشغالی، ایال هولاتا مشاور امنیت ملی رژیم صهیونیستی در مصاحبه‌ای اعتراف کرده که این رژیم از بهار امسال عملیات متعددی در ایران انجام داده. او گفته است:« اسرائیل از ابراز اختلاف نظر با آمریکا درباره نحوه مقابله با تهدید ایران ترسی ندارد.» این مقام رژیم صهیونیستی اظهار داشت: «ما هر طور که صلاح بدانیم عمل خواهیم کرد».

او ضمن آن که بر متفاوت بودن دیدگاه آمریکا و رژیم صهیونیستی نسبت به ایران تاکید کرده گفته است: ما نمی‌ترسیم به آمریکایی‌ها بگوییم که متفاوت فکر می‌کنیم، یا حتی در ایران عملیات انجام می‌دهیم. اسرائیل هر طور که صلاح بداند، عمل خواهد کرد.

این اعترافات که بیش از هر چیز مهر تاییدی بر تروریسم دولتی حاکم بر رژیم صهیونیستی است، نشان می‌دهد این رژیم ضمن آن که به هیچ‌یک از قواعد حقوق بین‌الملل پایبند نمی‌باشد به عنوان غده‌ای سرطانی، آثار مخرب آن تهدید کننده ثبات و امنیت در کل منطقه است.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که سران رژیم صهیونیستی با پیگیری سیاست ایران هراسی و برهم زدن روابط ایران با کشورهای منطقه تاکنون با مظلوم نمایی سعی می‌کردند که این رژیم را به عنوان یک قربانی معرفی کنند. شرایط جدید داخلی و مشکلات سیاسی و اجتماعی کم‌سابقه‌ای که ساختار حاکمیتی این رژیم را با تهدیدات جدی روبرو ساخته کار را به جایی رسانده که سردمداران این رژیم کودک‌کش با عبور از خطوط قرمز پرهزینه به‌دنبال منحرف کردن افکار عمومی از چالش‌های داخلی به سمت بحران‌های بیرونی هستند. رژیم صهیونیستی با پیگیری همین راهبرد و برای توجیه شرارت‌هایش هفته‌ها مدعی طراحی ایران برای هدف قرار دادن گردشگران این رژیم در ترکیه بود اما با اعتراف اخیر مشاور امنیت ملی رژیم ماهیت واقعی تروریسم دولتی در منطقه بیش از پیش آشکار شد.

رژیم صهیونیستی سال‌هاست که همین رویه را در خصوص فعالیت‌های هسته‌ای در بخش نظامی نیز دنبال می‌کند. در حالی که این رژیم بدون عضویت در ان پی تی به تولید و انبارسازی کلاهک‌های هسته‌ای مبادرت کرده، مرتبا جمهوری اسلامی ایران را که عضو ان پی تی است و بیشترین همکاری را با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دارد به تلاش برای ساخت سلاح هسته‌ای متهم می‌کند. نکته آن که؛ دروغ پراکنی‌های مستمر رژیم صهیونیستی که خود اجازه هیچگونه نظارت بین‌المللی بر تاسیسات هسته‌ای‌اش را نمی‌دهد، همواره مبنای اقدامات و بازرسی‌های متعدد آژانس از سایت‌های هسته‌ای ایران قرار گرفته و پرونده‌های جدیدی را برای کشورمان ایجاد کرده است.

این رویه آژانس که به‌ویژه در دوره مدیرکلی رافائل گروسی با جدیت بیشتری دنبال شده، مسئله‌ای است که بی‌طرفی و ماهیت فنی و کارشناسانه آژانس را زیر سوال برده و بی‌اعتمادی جهانی به صداقت رفتاری آژانس را به همراه داشته است.

اگرچه جسارت رژیم صهیونیستی در پذیرش مسئولیت شرارت‌هایی که علیه جمهوری اسلامی ایران انجام داده بیش از گذشته، هزینه‌های جدی برای این رژیم به‌دنبال خواهد داشت اما سکوت مجامع بین‌المللی و حامیان غربی این رژیم در برابر اعترافات و اقدامات غیر‌قانونی و مغایر با سازوکارهای حقوق بین‌الملل، پذیرش و همراهی با بدعتی خطرناک است که می‌تواند صلح و امنیت جهانی را با مخاطرات جدی روبرو سازد.

رژیم صهیونیستی در گذشته به صورت تلویحی انجام اقدامات خرابکارانه علیه تاسیسات هسته‌ای ایران و همچنین ترور دانشمندان هسته‌ای و برخی نظامیان ایران را پذیرفته بود اما فقدان واکنش قانونی مجامع بین‌المللی به‌ویژه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که در قبال کشورهای عضو آژانس مسئولیت صیانتی دارد موجب شده که این رژیم آشکارا از همه خطوط قرمزی که می‌تواند صلح و امنیت بین‌المللی را دستخوش مخاطرات جدی نماید عبور کند و وقیحانه مسئولیت عملیات تروریستی علیه ایران را بر عهده بگیرد.

هر چند جمهوری اسلامی ایران توانایی لازم برای تنبیه این رژیم شرور را در اختیار دارد و به صورت مقتضی از آن بهره می‌برد اما استمرار سکوت مجامع بین‌المللی و کشورهای پشتیبان و همکار این رژیم، عملا همدستی و همکاری با تروریسم دولتی صهیونیست‌ها تلقی شده و برای حامیان و شرکای  رژیم جنایتکار صهیونیستی نیز کم هزینه نخواهد بود.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی