סוכנות הידיעות האמריקאית אקסיוס דיווחה כי צבא ארה"ב פתח בתקיפות נגד מטרות איראניות ליד מיצרי הורמוז.
מקורות מסוימים דיווחו גם על שמיעת פיצוצים באזור טהרויה-סיריק דקות ספורות קודם לכן.
פיקוד המרכז של ארה"ב (CENTCOM) הודיע כי כוחותיו פתחו בתקיפות נגד מטרות צבאיות איראניות ליד מיצרי הורמוז. על פי הצהרת CENTCOM, המבצע כוון לאתרי אחסון טילים ומל"טים איראניים ומתקני מכ"ם חופיים.
CENTCOM טענה כי התקיפה הייתה בתגובה לתקיפת מל"טים על אוניית המטען M/V Ever Lovely, הנושאת דגל סינגפור, ב-25 ביוני. על פי CENTCOM, הספינה נפגעה בעת שעזבה את מיצרי הורמוז ולאורך חופי עומאן, מעשה שהפר את הסכם הפסקת האש ואיים על חופש השיט הבינלאומי.
בהצהרה נכתב כי צבא ארה"ב נשאר באזור כדי ליישם במלואו את תנאי ההסכם עם איראן והוא מוכן להגיב לכל איום.
במקביל, כלי תקשורת איראניים דיווחו על פיצוץ באזור רציף טהראווי בסיריק, במחוז הורמוזגן. דיווח של רשת שדר איראנית ממלכתית קבע כי מספר פיצוצים נשמעו באזור בסביבות השעה 15:15.
מקור צבאי יודע דבר ציין כי הפיצוצים נגרמו כתוצאה מקליע שפגע באזור הרציף טהראווי. המקור הוסיף כי כחמש שעות לפני האירוע, נורו מספר יריות אזהרה מסיריק לעבר כלי השיט האחראים לפיצוצים במצרי הורמוז.
על פי ערוץ NTV העיראקי, הוכרז מצב כוננות גבוה בבסיסים צבאיים אמריקאים בבחריין, קטאר, ערב הסעודית וכווית בעקבות הפלישה האמריקאית לדרום איראן.
נור ניוז