מקור המעורה במשא ומתן אמר לבלומברג כי עומאן הודיעה לגורמים אירופאים כי חזרה למצב הקיים שלפני המלחמה במצרי הורמוז אינה אפשרית עוד, וכי כלי שיט העוברים במעבר עשויים להידרש לשלם אגרות בעתיד.
לדברי גורמים עומאניים, המדינה תמשיך לציית לתקנות הימיות הבינלאומיות, אך עשויה להטיל אגרות עבור שירותים כגון ניקוי זיהום סביבתי במצרי הורמוז או הנחיית ספינות בנתיב המים.
על פי דו"ח בלומברג, עדיין לא ברור האם עומאן הכריזה על כל האגרות הללו כחובה.
מיצרי הורמוז נסגרו בפני ספינות ממדינות עוינות וממדינות אחרות שפתחו תקיפות במהלך מלחמת איראן-עיראק. מעבר כל כלי השיט האחרים דרך נתיב מים זה, הממוקם במים הטריטוריאליים של איראן ועומאן, היה מותנה גם בתיאום מלא עם הרשויות האיראניות ובתשלום אגרות. איראן טענה לזכותה לקבוע את בטיחות השיט הימי דרך נתיב מים זה.
על פי סעיף 4 למזכר ההבנות בין איראן לארצות הברית, הוסר המצור הימי הבלתי חוקי של ארה"ב נגד איראן, ואיראן גם הצהירה כי תמלא את התחייבויותיה בנוגע למצרי הורמוז כפי שנקבע בסעיף 5.
נור ניוז