מזהה חדשות : 326536
תאריך :
ישראל חייבת לעזוב את אדמתנו בהשפלה ובתבוסה. לא לנורמליזציה או להפסקת פעולות האיבה עמה.

ישראל חייבת לעזוב את אדמתנו בהשפלה ובתבוסה. לא לנורמליזציה או להפסקת פעולות האיבה עמה.

מזכ"ל חיזבאללה, שייח' נעים קאסם, מדגיש את הצורך בנסיגה ישראלית משטח לבנון, ודוחה את דרך הנורמליזציה ואת הפסקת פעולות האיבה עם הישות הכובשת.


מזכ"ל חיזבאללה, שייח' נעים קאסם, טען כי איננו עוד עומדים בפני כרבלא היסטורית, אלא "כרבלא המחוברת מהעבר להווה לעתיד".
בנאומו במהלך טקס ציון עשרה במוחרם בפרברים הדרומיים של ביירות ביום שישי, אמר שייח' קאסם כי "אור כרבלא החל להתפשט והשחרור מגיע".
שייח' קאסם הסביר: "עמדנו בפני מלחמה לחיסול נוכחותו של חיזבאללה, סביבתו, אנשיו והאזרחים הקשורים אליו בלבנון", והזכיר לכולם ש"ישראל" נוכחת בלבנון משום שהיא רוצה לבלוע אותה ולכבוש אותה בדרך ל"ישראל השלמה".

ישראל חייבת לעזוב בבושת פנים
שייח' קאסם חזר והדגיש כי לישראל אין ברירה אלא לסגת לחלוטין מכל סנטימטר בשטח לבנון ולהפסיק את תוקפנותה באוויר, ביבשה ובים.
הוא הוסיף כי ישראל חייבת לעזוב ללא תנאי, וכי כל הסכם שפוגע בריבונות לבנון אינו מקובל ואין לאף אחד את הזכות לחתום על דבר. כל הפתרונות חייבים להתבסס על ריבונותה המלאה של לבנון ועצמאותה המלאה.
שייח' קאסם דחה את הנורמליזציה, את הסרת מצב האיבה, כל רווח לישראל וכל נוכחות חלקית על אדמת לבנון, והדגיש כי "ישראל חייבת לעזוב בבושת פנים ובתבוסה, וזה מה שיקרה".
שייח' קאסם הצהיר כי ניתן להשיג את רמת הריבונות בלבנון באמצעות היצמדות למסגרת ההסכם מ-27 בנובמבר 2024, על סמך העיקרון שהוא חל אך ורק על דרום לבנון.
שייח' קאסם לרשויות: אנו מושיטים לכם את ידנו ואנחנו איתכם אם תמשיכו בדרך הריבונות.
בנוגע לרשויות הלבנוניות, הוא ציין כי אינן יכולות להרגיז ולהרחיק יותר ממחצית העם הלבנוני ו"להמשיך כרגיל". הוא קרא להן להפסיק ליישם את צווי ההוראה והאויב ולהפסיק לקבל החלטות המשרתות את האינטרסים של אמריקה וישראל.
הוא פנה לרשויות באומרו: "אנו מוכנים ומושיטים את ידנו... נצלו את ההזדמנות, כי ההתנגדות חזקה, ואנחנו איתכם אם תמשיכו בדרך הריבונות הלבנונית". הוא הוסיף כי בשלב שלאחר הנסיגה הישראלית, הם ילמדו במשותף את אסטרטגיית הביטחון הלאומי המקיפה.
שייח' קאסם קרא למאמץ מרוכז לבניית המדינה על ידי טיפול במצב הכלכלי, בכספי המפקידים ובשיקום. הוא גם קרא לרשויות לנצל את ההבנה בין איראן לארצות הברית כתמיכה בסיסית בריבונות הלבנונית.
שייח' קאסם קרא גם לרשויות הלבנוניות לשתף פעולה באופן מלא עם מדינות ערביות וזרות התומכות בריבונות לבנון ובשיקום, והסביר: "אנו רוצים אנשים התומכים בריבונות שלנו, לא כאלה התומכים בישראל באמתלה של ריבונותנו".
מזכר ההבנות הוא תבוסה לאמריקה ולישראל. שייח' קאסם הדגיש כי ההתנגדות ניפצה את הפרויקט הישראלי-אמריקאי ונכנסה לשלב חדש, והוסיף: "כל מי שרוצה לעבוד חייב לעשות זאת על סמך שלב חדש זה".
שייח' קאסם ציין כי איראן עמדה איתנה והצליחה לעמוד למרות התוקפנות, והוסיף כי איראן הצליחה להגיע למזכר הבנות, שהוא "הצהרה רשמית על תבוסת אמריקה וישראל".

שייח' קאסם טען כי איראן מעצבת את העתיד לא רק עבור עצמה אלא עבור האזור כולו, והביע את תודתו לאיראן "כדי שתודה תחדור ללבבות הסובלים ותטיל אותם ליאוש".
הוא הסביר כי ההתנגדות בלבנון שיתפה פעולה עם איראן במהלך התוקפנות ו"יחד סיכלנו את הפרויקט", וציין: "פעלנו כציר".
הוא הצהיר: "נישאר עם איראן, ואנחנו רוצים להיות מאוחדים כי התברר שכוחכם, בשילוב עם כוחם של לוחמי ההתנגדות בשטח, מסייע ליצור את האיזון המתאים כדי להביס את ישראל ולגרש אותה מאדמתנו".
לסיום, שייח' קאסם בירך את עזה ופלסטין, ואישר: "אנחנו איתכם, ופלסטין ושחרורה יישארו המצפן שלנו".
הוא גם מסר את ברכותיו לעם התימני, למנהיגותו ולכוחות המזוינים שעמדו איתנים כאשר העולם נטש את פלסטין, לבנון ואת ציר ההתנגדות.
 


נור ניוז
תגובות

שם

דוא'ל

תגובות