על פי כלי התקשורת הפקיסטניים, ראש ממשלת פקיסטן, בנאומו בפני האסיפה הלאומית, תיאר התפתחות זו כאירוע היסטורי, וציין כי מזכר ההבנות בין איראן לארצות הברית נחתם בתיווך פקיסטן.
שהבז שריף אמר: "זהו רגע היסטורי, שכן פקיסטן מילאה את תפקיד המתווך בין איראן לארצות הברית בחתימה על מזכר זה."
ראש הממשלה הודיע לחברי הפרלמנט כי מנהיגי שתי המדינות השתתפו מספר ימים קודם לכן בפגישה של הוועדה ברמה גבוהה בבורגנשטוק, שוויץ. הוא הוסיף כי פקיסטן עשתה מאמצים כנים ובתום לב להקל על דיאלוג ופיוס בין שני הצדדים, מה שהוביל בסופו של דבר לניסוח הצהרה משותפת.
שריף הסביר כי הפסקת האש בין איראן לארצות הברית נכנסה לתוקף וכי השיחות הטכניות יימשכו ב-60 הימים הקרובים.
ראש ממשלת פקיסטן בירך את העם הפקיסטני על הישג זה, תיאר את תפקידה של פקיסטן בהשגת הפסקת האש כהיסטורי והדגיש כי מאמצי ארצו זכו לסיקור תקשורתי בינלאומי נרחב.
שריף אמר: "את המעמד העולמי שפקיסטן צברה בזכות הישג זה לא ניתן היה לקנות במיליארדי דולרים".
נור ניוז