דובר מחלקת המדינה, טומי פיגוט, הודיע ביום שני כי רוביו יבקר באיחוד האמירויות הערביות, כווית ובחריין מיום שלישי עד חמישי.
זהו הביקור הראשון של פקיד ממשל אמריקאי באזור מאז חתימת ההסכם בין ארצות הברית לאיראן, ובמהלך שיחות השלום המתמשכות.
פיגוט אמר כי רוביו ידון ב"מגוון סדרי עדיפויות אזוריים במהלך הביקור, כולל ההסכם עם איראן, מאמצים להבטיח מעבר חופשי ובטוח דרך מיצרי הורמוז, וחשיבות השלום והיציבות באזור".
דובר מחלקת המדינה הוסיף כי רוביו ייפגש עם מועצת שיתוף הפעולה של המפרץ (GCC) בבחריין כדי לדון ב"סדרי עדיפויות משותפים באזור".
CNN דיווח כי מועצת שיתוף הפעולה של המפרץ צפויה למלא תפקיד מרכזי ביישום חלקים מההסכם, במיוחד אלה הקשורים למצרי הורמוז.
רשת התקשורת האמריקאית ציטטה מקור אזורי שאמר כי ממשלת ארה"ב מקווה שגוף רב-צדדי זה יוביל את המאמצים לטפל בסוגיות אזוריות הקשורות לאיראן.
ההסכם האיראני-אמריקאי הושג לאחר תיווך של פקיסטן, קטאר ומספר מדינות אזוריות נוספות. הנשיאים מסעוד פסגיאן ודונלד טראמפ חתמו על מזכר ההבנות באופן אלקטרוני באותו יום.
המסמך מתווה מסגרת לסיום פעולות צבאיות, יישום התחייבויות הדדיות ותחילת תקופה של 60 יום למשא ומתן טכני שמטרתו להגיע להסכם מקיף.
בעקבות השיחות המרובעות בין ארצות הברית, איראן, קטאר ופקיסטן, ממשלת שוויץ בירכה על ההתקדמות שהושגה בשיחות איראן-ארה"ב בבורגנשטוק. היא הודיעה כי, בהתבסס על הסכמת הצדדים, השיחות הטכניות יתחילו באופן מיידי, ונקבעה מפת דרכים להשגת הסכם סופי תוך 60 יום.
בהצהרה משותפת שפורסמה בבוקר יום שני, ממשלות פקיסטן וקטאר הודיעו כי שני הצדדים "הסכימו על מפת דרכים להשגת הסכם סופי תוך 60 יום, צעד שסולל את הדרך להתחלה מיידית של סבב חדש של שיחות טכניות".
בינתיים, שר החוץ האיראני, סייד עבאס עראקצ'י, בירך על ההתקדמות שהושגה בשיחות, והצהיר כי חלה "התקדמות יוצאת דופן" וכי הן מתקדמות לעבר עמידה בשאיפותיה ובדרישותיה של איראן.
נור ניוז