מזהה חדשות : 325576
תאריך :
הפרויקט לחסל את איראן ואת ההתנגדות באזור נכשל.

הפרויקט לחסל את איראן ואת ההתנגדות באזור נכשל.

מזכ"ל חיזבאללה, השייח' נעים קאסם, אישר כי "הפסקת אש עם חופש פעולה לישראל היא המשך התוקפנות", ואמר: "לא נקבל אותה. לא קיבלנו את ההצעה הזו במשך 15 החודשים שלאחר הסכם ה-27 בנובמבר. בכל פעם שדבקנו בהפסקת האש, האויב לא עשה זאת".

שייח' קאסם הצהיר בנאום שנשא במהלך טקס הזיכרון המרכזי לעשורא ביום ראשון, 21 ביוני 2026: "אנו נמצאים בשלב של פירוק הפרויקט 'הישראלי', והפסקת אש פירושה הפסקה מוחלטת של התוקפנות, סלילת הדרך לנסיגת האויב מאדמתנו. הפסקת אש פירושה הפסקה מוחלטת של התוקפנות באוויר, ביבשה ובים, הפסקת ההרס והפסקת ריכוז הכוחות בשטחים הכבושים."
הוא הוסיף: "יש לנו יתרון חזק מצד איראן, אשר נתנה עדיפות לעצירת התוקפנות נגד לבנון ולהגנתה." לאחר מכן שאל את ממשלת לבנון: "מה השיג משא ומתן ישיר עם האויב מלבד ויתורים?" הוא קרא לממשלה "לנצל את פעולות ההתנגדות ואיראן", והסביר כי "סגירת מיצרי הורמוז היא נשק רב עוצמה שמדינת לבנון חייבת להשתמש בו."
איראן חזקה יותר וחיזבאללה יישאר.
שייח' קאסם הזכיר לכולם כי האויב הישראלי לא עמד בהסכם הפסקת האש מ-27 בנובמבר 2014, וביקש לחסל את ראש ההתנגדות בעולם הערבי באמצעות מלחמתו באיראן. הוא טען כי התוקפנות נכשלה ולא יכלה להשיג את מטרותיה, אך ישראל המשיכה להמר על שינוי נסיבות.
הוא הדגיש כי איראן יצאה חזקה יותר (לאחר סיום התוקפנות האמריקאית-ציונית נגדה) למרות הקרבות עצומים, והוכיחה כי לא תוותר על זכויותיה וכי יש לה קול באזור. הוא אישר כי הפרויקט לחיסול חיזבאללה וההתנגדות באזור נכשל.
הוא אמר: "הפרויקט לחיסול איראן וההתנגדות באזור נכשל, ולכן החל שלב חדש, שהוא תוצאה של תבוסת הפרויקט האמריקאי-ישראלי".
כיבוש לבנון בלתי אפשרי.
שייח' קאסם הדגיש כי "כל התוקפנות לא הייתה מגיעה לרמה זו ללא תמיכה אמריקאית, ולכן נשיא ארה"ב דונלד טראמפ יכול לעצור את התוקפנות". הוא ציין כי "כ-10,000 תקיפות אוויריות בוצעו במהלך מבצע צוק איתן, ולמרות כל הקורבנות, ההתנגדות נותרה איתנה".
הוא הוסיף, "נוכחותו המתמשכת של הצבא הציוני על אדמת לבנון היא בלתי אפשרית, ואין אזורים בטוחים תחת כיבוש. יש לנו צבא לאומי שהוא היחיד שנפרס בשטח, שמגן על ריבונותנו, ואנחנו מתמודדים עם זה".
השייח' קאסם הבטיח לכולם כי "אם טראמפ יחליט לחייב את נתניהו לציית, הוא יעמוד על שלו ולא יעז להתריס נגד העמדה האמריקאית", אמר, "כל מי שחושב שטראמפ לא יכול לעצור את הישות הציונית הוא טיפש".
"ישראל" תיעלם.
הוא המשיך, "ההכרה שלי היא ש'ישראל' תיעלם מבפנים ולא תישאר בלבנון. נתעמת ונטפל בכל הפרה. לא יהיה אף אחד שיגבר על אחר בלבנון, שיכולה להתקיים רק באמצעות דו-קיום ואחדות".
מזכ"ל חיזבאללה קרא גם ל"רשויות הלהוטות לסיים את פעולות האיבה עם האויב" לא "להגביר את העוינות עם העם הלבנוני".
הוא שיבח את השר סולימאן פרנג'יה, ראש תנועת מראדה, "שהוכנס לרשימות הסנקציות של ארה"ב בשל דבקותו בעקרונותיו".
ישראל מונעת מאנשים לחשוף את האמת
השייח' קאסם התייחס לנושא החינוך, והסביר כי "חינוך הוא בסיסי לעיצוב חברות ויחידים". הוא ציין כי "ישראל, באמצעות נוכחותה והשפעתה, הטילה בכמה מדינות את האיסור על לימוד פסוקים המדברים על היהודים כדי שדורות עתידיים לא ילמדו היסטוריה יהודית ויישארו מנותקים מעובדות היסטוריות".
הוא הדגיש כי "בני אדם, כפי שנבראו על ידי אלוהים אדירים, מבוססים על חינוך וחינוך כדי להתפתח מספיק, הן מבחינה אינטלקטואלית והן מבחינת יכולות, ולספק להם את היסודות להפוך לגברים ונשים ולנווט את החיים".
שייח' קאסם הצהיר כי "המשימה הגדולה ביותר של הנביאים היא חינוך וחינוך", והסביר כי "ישנם שלושה עמודי יסוד בחיי האדם: העמוד הראשון הוא תוכנית הלימודים שאנו נותנים לילד כדי לשמש כנקודת התייחסות. תוכנית לימודים זו כוללת עקרונות ורעיונות אליהם אדם מתייחס לאורך חייו. באמונתנו האסלאמית, אנו מלמדים ילדים את עקרונות הפעולות המותרות והאסורות. הן בחיים הפרטיים והן בחיים הציבוריים, אנו דבקים בעקרונות אלה. אנו הולכים בדרכו של האימאם חוסיין, עליו השלום, שהיא דרך האסלאם".
הוא ציין כי העמוד השני הוא חינוך, שהוא תהליך מתמשך בהתאם לצרכיו של אדם. חינוך הוא אימון בהתנהגות ודורש תוכניות והדרכה אוהבת. הוא הוסיף, "העמוד השלישי הוא נשיאת אחריות במקום העבודה".
הוא הדגיש כי "עמידתה האיתנה של האומה הגדולה, למרות כל הקורבנות, נבעה מחינוך ודבקות במתודולוגיה האסלאמית ומהאיממים חסן וחוסיין, עליהם השלום".
 


נור ניוז
תגובות

שם

דוא'ל

תגובות