شناسه خبر : 189962
تاریخ انتشار : 15 ساعت 54 دقیقه پیش
انفجار دوباره در لبنان/ این بار گوشی‌های تلفن همراه و رایانه‌ها

خبر بروزرسانی می شود...

انفجار دوباره در لبنان/ این بار گوشی‌های تلفن همراه و رایانه‌ها

المیادین گزارش‌ها دربارۀ انفجار امروز پیجرها در بیروت را تأیید کرد و گفت چند دستگاه ارتباطی دیگر در بیروت و در چند منطقۀ لبنان منفجر شده است.خبرگزاری لبنان هم از شهادت سه نفر بر اثر این انفجارها خبر داد

نورنیوز-گروه بین الملل: گروه ها مقاومت و کشورهای مختلف دنیا سه شنبه شب با انتشار بیانیه های رسمی و گفت وگو با مقامات لبنانی حمله سایبری صهیونیست ها و انفجار وسایل ارتباطی (پیجرها) در سراسر لبنان واکنش نشان داده و این اقدام تروریستی و غیر انسانی را محکوم کردند.

 رژیم صهیونیستی در اقدام تروریستی دستگاه‌های پیجر در لبنان  را  منفجر کرده و  این اقدام تعداد زیادی شهید و زخمی برجای گذاشته است.

انفجار مجدد چند دستگاه ارتباطی در بیروت و دیگر مناطق لبنان

رسانه‌ها از انفجار مجدد چند دستگاه‌ ارتباطی در ضاحیه جنوبی بیروت و برخی دیگر از مناطق لبنان خبر می‌دهند.

 خبرنگار الجزیره دقایقی پیش از شنیده شدن صدای چندین انفجار در ضاحیه جنوبی بیروت و تعدادی دیگر از مناطق لبنان خبر داد که بر اثر انفجار دستگاه‌های ارتباطی رخ داد.

شبکه خبری قدس گزارش کرد در پی انفجار این دستگاه‌ها، داخل تعدادی از آپارتمان‌ها، خودروها و موتورسیکلت‌ها آتش‌سوزی رخ داد.

منابع لبنانی به شبکه خبری قدس گفتند انتفال زخمی‌های ناشی از انفجار دستگاه‌های ارتباطی به بیمارستان‌ها ادامه دارد.

رویترز به نقل از یک منبع امنیتی گزارش کرد: دستگاه‌های ارتباطی که امروز در لبنان منفجر شدند با دستگاه‌های پیجری که دیروز منفجر شدند متفاوت است.

منابع محلی لبنان می‌گویند برخی انفجارها هنگام تشییع شهدای مقاومت در ضاحیه رخ داده‌ است.
اکسیوس هم به نقل از دو منبع گزارش کرد، اسرائیل امروز در موج دوم عملیات تروریستی خود که دیروز آغاز کرد، هزاران دستگاه «واکی تاکی» را منفجر کرده است.

 اخبار تایید نشده از انفجار بی‌سیم‌ها و تلفن‌ همراه

منابع رسانه‌ای همچنین با انتشار تصاویری اعلام کردند که در پی انفجارهای جدید آتش سوزی در خانه‌ها و خودروها در مناطق مختلف لبنان رخ داده است.

نهادهای بهداشتی و امدادی لبنان نیز به حالت آماده باش درآمده‌اند و در حال انتقال مجروحان به بیمارستان هستند.

طبف اعلام منابع محلی، انفجار پیجرها در بیروت، بعلبک و دیگر شهرهای لبنان منجر به زخمی شدن شماری از شهروندان لبنانی شده است.

خبرگزاری فلسطینی سما نیز در این باره اعلام کرد که انفجارهای امروز به دستگاه‌های پیجر محدود نمی‌شود و در برخی رایانه‌ها و دستگاه‌های ارتباطی بی‌سیم دیگر نیز رخ داده است.

خبرگزاری رویترز نیز به نقل از منابع خود اعلام کرد که انفجارهای امروز در تلفن‌های همراه رخ داده و متفاوت با انفجارهای روز گذشته است.

برخی منابع نیز اعلام کرده‌اند که گوشی‌های تلفن همراه از جمله چند دستگاه گوشی آیفون در داخل یک مغازه در شهر «صیدا» منفجر شده‌اند.

سی ان ان: آمریکا در جریان عملیات اسرائیل در لبنان قرار داشت

برخی منابع به شبکه سی ان ان اعلام کردند مقامات رژیم صهیونیستی به اطلاع آمریکا رسانده بودند که این رژیم در صدد اجرای عملیاتی در لبنان است اما درباره اینکه چه برنامه‌ای داشتند توضیح بیشتری نداده بودند.

 این منابع اعلام کردند که این مسئله در تماس تلفنی روز سه‌شنبه میان لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا و یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز مطرح شده بود.

این منابع در ادامه مدعی شده بودند که عدم ارائه جزئیات توسط رژیم صهیونیستی به این معنا بود که مقامات آمریکایی نیز تا زمان انتشار گزارش‌ها از انفجار هزاران پیجر در جریان این عملیات قرار نداشتند.

شبکه سی ان ان در عنوان کرد که این یک عملیات مشترک میان سرویس اطلاعات رژیم صهیونیستی، موساد و ارتش این رژیم بوده است.

انتقال ۹۵ مصدوم حادثه تروریستی لبنان به ایران
رئیس جمعیت هلال‌احمر گفت: ۹۵ مصدوم حادثه تروریستی لبنان توسط تیم های درمانی و امدادی داوطلب جمعیت هلال‌احمر ایران، برای ادامه روند درمان تا ساعاتی دیگر وارد کشور می‌شوند.

 پیرحسین کولیوند چهارشنبه شب ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ افزود: بیشتر مصدومان و مجروحان این حادثه تروریستی از ناحیه دست و چشم دچار آسیب‌های جدی هستند و به محض ورود به ایران، به بیمارستان‌های تعیین شده اعزام می شوند.

وی اظهار داشت: جمعیت هلال‌احمر به عنوان نهادی بین‌المللی و بشردوست همواره در خدمت تسکین آلام بشری و کمک به حادثه‌دیدگان و نیازمندان است و با تمام توان به مجروحان این حادثه کمک می‌کنیم.

آمادگی بیمارستان‌های ایران برای انتقال و پذیرش مجروحان حادثه تروریستی لبنان

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به حادثه انفجار تروریستی روز گذشته لبنان و تماس تلفنی وزیر بهداشت با همتای لبنانی خود، از آمادگی بیمارستان‌های تهران برای پذیرش مجروحان این حادثه خبر داد.

 دکتر سعید کریمی با بیان این خبر اظهار داشت: با دستور مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی برای پذیرش مجروحان این حادثه آمادگی کامل داریم و در صورتی که این عزیزان برای دریافت خدمات درمانی به کشورمان منتقل شوند، به سرعت به بیمارستان‌ها اعزام و پذیرش و بستری می شوند.

بنابر اعلام وبدا، وی افزود: از همان لحظات اولیه این حادثه تروریستی، وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود برای کمک به مجروحان را اعلام کرده و تمام توان تخصصی و فوق تخصصی برای ارائه خدمات به این مجروحان به کار گرفته می شود.  

دکتر جعفر میعادفر، رییس سازمان اورژانس نیز با اشاره به هماهنگی این سازمان با فرودگاه برای انتقال مجروحان، گفت: برای انتقال این مجروحان از فرودگاه به بیمارستانهای تهران، ۴ دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۳۰ دستگاه آمبولانس در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: هماهنگی‌های لازم با دانشگاه‌های علوم پزشکی شهر تهران برای پذیرش مجروحان در بیمارستان‌ها و حضور نیروهای متخصص و فوق تخصص نیز انجام شده است.

بورل انفجارهای لبنان را محکوم کرد

 مسئول سیاست‌خارجی اتحادیه اروپا بدون اشاره به عامل انفجارهای لبنان، این جنایت هولناک را محکوم کرد.

 جوسپ بورل روز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای که یک نسخه آن در تارنمای اتحادیه اروپا منتشر شد گفت: در پی سلسله انفجارهای دیروز در لبنان، با عبدالله بوحبیب وزیر امور خارجه لبنان تماس گرفتم و او در مورد انفجار تعداد زیادی دستگاه الکترونیکی در بسیاری از مناطق کشور توضیح داد.

او افزود که بر اثر این حادثه، «هزاران نفر مجروح شدند، صدها نفر در وضعیت بحرانی هستند و فشار زیادی روی بیمارستان‌های لبنان است»

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به خسارت‌های سنگین جنایت دیروز تصریح کرد: من این وضعیت را به شدت نگران کننده می دانم و فقط می توانم این حملات را که امنیت و ثبات لبنان را به خطر می اندازد و خطر تشدید تنش در منطقه را افزایش می دهد، محکوم کنم.

او افزود: اتحادیه اروپا از همه طرف‌های ذی‌نفع می‌خواهد که از یک جنگ همه جانبه که پیامدهای سنگینی برای کل منطقه و فراتر از آن خواهد داشت، اجتناب کنند.

رسانه صهیونیستی: آمریکا از عملیات اسرائیل در لبنان اطلاع داشت

 پایگاه صهیونیستی «والا» نوشت که «یوآو گالانت»‌ وزیر جنگ رژیم اسرائیل دقایقی قبل از شروع عملیات تروریستی علیه شهروندان لبنانی از طریق دستگاههای ارتباطی (پیجر)، همتای آمریکایی خود را از انجام این عملیات آگاه کرده بود.

پایگاه خبری «واللا» رژیم صهیونیستی به نقل از یک مقام آمریکایی افزود که یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم اسرائیل دقایقی قبل از شروع عملیات انفجار پیجرها در لبنان با همتای آمریکایی خود تماس گرفت و به او گفت که این رژیم به زودی عملیاتی را در لبنان انجام خواهد داد.

این پایگاه خبری در عین حال به نقل از مقام آمریکایی مدعی شد که گالانت از ارائه جزئیات دقیق در مورد هدف یا شکل عملیات به همتای آمریکایی خود خودداری کرد.

این درحالی است که متیو (مت) میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پی انفجار پیجرها در لبنان مدعی شده بود که واشنگتن دخالتی در این انفجارها نداشته و از آن مطلع نبوده و در حال جمع آوری اطلاعات در این زمینه است و برای حل دیپلماتیک درگیری میان حزب الله و رژیم اسرائیل تلاش می‌کند.

پایگاه واللا همچنین به نقل از این مقامات عالی رتبه آمریکایی نوشت که رژیم اسرائیل از ترس اینکه وضعیت پیجرهای بمبگذاری شده از سوی حزب الله شناسایی شود، آنها را منفجر کرد.

این رسانه رژیم صهیونیستی به نقل از منبع آمریکایی یاد شده اضافه کرد که رژیم اسرائیل در جایگاهی بود که می‌توانست پیجرها را منفجر کند یا اینکه هک آنها توسط حزب الله شناسایی شود و بی فایده شوند.

پایگاه خبری واللا رژیم صهیونیستی افزود: در روزهای اخیر در اسرائیل (سرزمین های اشغالی فلسطین) این نگرانی که حزب الله ممکن است پیجرهایی را که مورد هک امنیتی قرارگرفته اند، کشف کند، افزایش یافت.

رژیم صهیونیستی دیروز سه شنبه در اقدامی جنایتکارانه تعدادی از دستگاه های دریافت پیام (پیجر) در لبنان را منفجر کرد.

افشای نوع ماده‌ منفجره استفاده شده در پیجرها/ موساد مواد منفجره را در ۵۰۰۰ پیجر جاسازی کرد

گزارش‌های عبری نوع ماده‌ای را که دستگاه‌های ارتباطی را در لبنان منفجر کرده است، فاش کردند.

رسانه‌های عبری گزارش دادند که نوع مواد مورد استفاده برای انفجار دستگاه‌های پیجر در لبنان، «پینتریت» به اختصار PETN، نوعی ماده منفجره بسیار قوی و بسیار حساس است.

بر اساس گزارش رسانه‌ها، نوع ماده منفجره‌ای که در دستگاه‌ها جاسازی شده بود، PETN بوده که یکی از قوی‌ترین مواد منفجره شناخته شده در جهان است. این ماده حساس به گرما و اصطکاک است که دلیل انفجار آن را توضیح می‌دهد.

یک منبع امنیتی ارشد لبنان و یک منبع دیگر روز چهارشنبه به رویترز گفتند که سرویس اطلاعاتی اسرائیل (موساد) مقادیر کمی مواد منفجره را در پنج هزار پیجر تایوانی که ماه‌ها پیش توسط حزب‌الله لبنان درخواست شده بود، جاسازی کرد.

این منبع امنیتی افزود که حزب‌الله درخواست پنج هزار دستگاه ارتباطی تولید شده توسط شرکت تایوانی Gold Apollo را داده بود و چندین منبع می‌گویند که آنها در بهار وارد کشور شده‌اند.

این منبع امنیتی ارشد لبنانی تصویری از این دستگاه را نشان داد، مدل «AP۹۲۴» که مانند دستگاه‌های پیجر دیگر است که پیام‌های متنی را به صورت بی‌سیم دریافت و نمایش می‌دهد، اما نمی‌تواند تماس تلفنی برقرار کند.

۲ منبع آشنا با عملیات حزب‌الله در سال جاری به رویترز گفتند که مبارزان این حزب از این دستگاه‌ها به‌عنوان وسیله‌ای ارتباطی با فناوری پایین در تلاش برای فرار از سیستم‌های ردیابی موقعیت مکانی اسرائیل استفاده می‌کنند.

این منبع ارشد لبنانی فاش کرد که این دستگاه‌ها «در مرحله تولید» توسط سرویس اطلاعاتی اسرائیل اصلاح شده‌اند و افزود: «موساد بردی را در دستگاه‌های حاوی ماده منفجره جاسازی کرد که رمزی دریافت می‌کند که کشف آن به هر وسیله‌ای حتی با استفاده از هر دستگاه یا اسکنر بسیار دشوار است».

منبع اشاره کرد که سه هزار پیجر با دریافت پیام رمزگذاری شده که منجر به فعال شدن مواد منفجره به طور همزمان شد، منفجر شدند.

یک منبع امنیتی دیگر به رویترز گفت که تا سه گرم مواد منفجره در دستگاه‌های ارتباطی جدید جاسازی شده بود و حزب الله چندین ماه آنها را کشف نکرد.

جروزالم پست: حزب‌الله پاسخ خواهد داد

روزنامه صهیونیستی جروزالم پست امروز چهارشنبه نوشت که حزب الله به حمله روز سه شنبه رژیم اسرائیل پاسخ خواهد داد

این روزنامه صهیونیستی افزود: این امر خبر خوبی برای شهرک نشینان صهیونیست در شمال فلسطین اشغالی نخواهد بود

.این روزنامه در ادامه نوشت: "هرکس که حمله دیروز را طرح ریزی کرد، باید عواقب بی برو برگشت آن را هم مدنظر قرار دهد".

روزنامه جروزالم پست با بیان اینکه جنایت روز سه شنبه رژیم صهیونیستی علیه شهروندان لبنانی از طریق منفجر کردن دستگاههای ارتباطی (پیجر) "برای ساکنان شمال اسرائیل (فلسطین اشغالی نیست) نویدبخش نیست"، افزود: "نمی توان انکار کرد که حزب الله پاسخ خواهد داد و شمال اسرائیل (فلسطین اشغالی) از پیامدهای آن رنج خواهد برد. "

ساعاتی پیش رادیو ارتش رژیم صهیونیستی گزارش داد که پدافند و نیروی هوایی این ارتش از ترس حملات حزب الله سطح آماده باش خود را بالا برده است.

نیویورک‌تایمز: اسرائیل در پیجرها مواد منفجره کار گذاشته بود

روزنامه «نیویورک‌تایمز» بامداد چهارشنبه به نقل از مقام‌های آمریکایی تایید کرد که پیجر‌های وارداتی به لبنان، توسط عوامل رژیم صهیونیستی دستکاری شده بودند.

مقام‌های مطلع به روزنامه «نیویورک تایمز» گفتند: «اسرائیل مواد منفجره را در داخل دسته‌ای از پیجر‌های تایوانی که به لبنان وارد شده بود، پنهان کرده بود.»

نیویورک تایمز به نقل از مقام‌های مذکور نوشت: «پیجر‌های درخواستی حزب‌الله قبل از ورود به لبنان دستکاری شدند. در هر پیچر، یک ماده منفجره کوچک در کنار باتری و یک سوئیچ برای منفجر کردن آن از راه دور، جاسازی شده بود».

این منابع با بیان اینکه حزب‌الله بیش از ۳ هزار پیجر از شرکت تایوانی «Gold Apollo» درخواست کرده بود، توضیح دادند: «پیجر‌ها بین اعضای حزب‌الله در سراسر لبنان توزیع شد».

در ادامه این گزارش آمده است: «آخرین محموله پیجر‌ها بین اعضای حزب‌الله لبنان و برخی از متحدان آنها در سوریه و ایران توزیع شد. اسرائیل پیجر‌هایی را هدف قرار داد که در حال کار و دریافت پیام بودند».

نیویورک‌تایمز همچنین افزود: «مواد منفجره کار گذاشته شده در کنار باتری‌ها در پیجر‌ها بین ۲۸ تا ۵۶ گرم وزن داشتند».

پیش از این، جنبش مقاومت اسلامی لبنان بامداد چهارشنبه اسامی و تصاویر ۹ نفر از رزمندگان خود که طی چند ساعت قبل توسط رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند را منتشر کرد.

وزیر بهداشت لبنان: نزدیک به ۳۰۰۰ نفر در لبنان زخمی شده‌اند/ از ایران تشکر می‌کنیم

وزیر بهداشت لبنان از زخمی شدن نزدیک به سه هزار تن در جریان عملیات تروریستی رژیم صهیونیستی دراین کشور خبر داد.

به گزارش  نقل از المیادین، وزیر بهداشت لبنان اعلام کرد که تاکنون ۲۰ پزشک و نیروی امدادی از عراق وارد فرودگاه بیروت شده‌اند.

او در ادامه افزود: کشور عراق بیش از ۱۵ تُن کمک‌های بشردوستانه به لبنان ارسال کرده است.

این مقام لبنانی تصریح کرد: نزدیک به سه هزار زخمی در بیمارستان‌های لبنان حضور پیدا کرده‌اند و ممکن است مجبور شویم بعضی از آنها را به بیمارستان‌های تخصصی خارج از کشور اعزام کنیم.

وزیر بهداشت لبنان تاکید کرد: از کشورهای دوست و برادر از جمله مصر، ایران و سوریه که پیشنهاد کمک به بیروت داده‌اند و محموله‌های کمک خود را ارسال خواهند کرد تشکر می‌کنم.

اعزام تیم‌های امدادی و درمانی از سوی هلال احمر ایران به لبنان

تیم‌های امدادی و درمانی جمعیت هلال احمر کشورمان برای کمک به آسیب‌دیدگان انفجارهای تروریستی در لبنان به این کشور اعزام شدند.

درپی وقوع انفجارهای تروریستی در نقاط مختلف کشور لبنان که تاکنون منجر به شهادت ۹ تن از جمله یک دختربچه و مجروحیت دستکم ۲۸۰۰ تن دیگر شده است، پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال‌احمر کشورمان از آمادگی این جمعیت برای اعزام تیم های درمان اضطراری به لبنان و ارائه خدمات امدادی، درمانی و انتقال مجروحان بدحال انفجار پیجرهای لبنان به کشورمان خبر داده بود.

پس از آن با اقدامات و هماهنگی‌های انجام شده میان رئیس جمعیت هلال احمر و وزیر بهداشت صبح امروز، تیم‌های امدادی و داوطلب جمعیت هلال احمر شامل ۱۲ پزشک عمومی و متخصص و ۱۲ پرستار و امدادگر به کشور لبنان اعزام شدند. پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر نیز به همراه این تیم‌ها به لبنان سفر کرده است.

واکنش و خشم کشورهای مختلف دنیا به جنایت اخیر صهیونیست‌ها در لبنان

ید عباس عراقچی وزیر امور خارجه ایران در گفت وگوی تلفنی با عبدالله بوحبیب وزیر خارجه لبنان، اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در هدف قرار دادن شهروندان لبنانی را به شدت محکوم کرد.

عراقچی در این گفت وگوی تلفنی ضمن عرض تسلیت و اعلام همبستگی با دولت، ملت و خانواده شهدا و مجروحان این حادثه، برای ارائه هر گونه کمک و مساعدت برای درمان مجروحان یا انتقال آنها به تهران اعلام آمادگی کرد.

وی همچنین با اشاره به مجروح شدن مجتبی امانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در این حادثه تروریستی، ضمن تشکر از اقدامات درمانی فوری دولت لبنان، جویای آخرین وضعیت درمان وی شد.

عبدالله بوحبیب وزیر خارجه لبنان نیز ضمن تشکر از این تماس و ابراز تسلیت و همدردی و آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای کمک به لبنان، بر پیگیری جدی این حادثه تروریستی از سوی دولت لبنان تاکید کرد.

فرستاده ویژه سازمان ملل

ژانین هنیس پلاسچارت فرستاده ویژه سازمان ملل در لبنان حمله رژیم صهیونیستی به وسایل ارتباطی (پیجر) محکوم کرد و هشدار داد که این حملات بسیار نگران کننده است و منجر به تشدید تنش می شود.

وی گفت: این حملات بسیار نگران کننده و موجب افزایش تنش ها می شود.

مصر

وزیر امور خارجه مصر در گفت وگوی تلفنی با عبدالله بوحبیب همتای لبنانی‌اش، همبستگی ملت و دولت قاهره با بیروت در اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی را اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، «بدر احمد عبدالعاطی» همچنین پیام عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر را به نجیب میقاتی همتای لبنانی‌اش را ابلاغ کرد.

السیسی اعلام کرد که قاهره از لبنان در رفع نیازهایش در این شرایط سخت حمایت می کند.

میقاتی نیز از همتای مصری و حمایت مداوم قاهره از بیروت قدردانی کرد.

سوریه

وزارت امورخارجه سوریه اعلام کرد که اقدام تجاوزکارانه رژیم اسرائیل علیه غیرنظامیان در لبنان را بشدت محکوم می‌کنیم.

وزارت امورخارجه سوریه اعلام کرد:تجاوز به لبنان بیانگر تمایل اسرائیل برای گسترش دامنه جنگ و عطش سیری ناپذیر برای خونریزی بیشتر است.

این وزارتخانه ادامه داد: سوریه همبستگی قدرتمند خود را با ملت برادر، لبنان اعلام و بر قرار گرفتن در کنار حقش برای دفاع از خود تاکید می‌کند.

سوریه در پایان از همه کشورهای جهان و ملتها خواست که این جنایت تروریستی را محکوم کنند.

عراق

محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق در پی وقوع انفجار پیجرها در لبنان دستور اعزام کادر پزشکی و تیم های اورژانس به لبنان را با هدف کمک رسانی و کاهش رنج و درد غیر نظامیان مجروح بی گناه صادر کرد.

وی با صدور بیانیه ای اعلام کرد که دولت عراق، تحولات امنیتی خطرناک در لبنان و حمله سایبری رژیم صهیونیستی را محکوم می کند که منجر به شهادت و مجروح شدن افراد زیادی از غیرنظامیان شد.

براساس این بیانیه، «باسم العوادی» سخنگوی نخست وزیری عراق گفت که این حوادث، در کنار تهدیدها و سایر حملات پی در پی رژیم غاصب صهیونیستی و تهدید به جنگ گسترده علیه لبنان، نیازمند مداخله فوری بین المللی برای جلوگیری از کشیده شدن اوضاع به سمت گسترش دامنه جنگی است.

وی افزود که حملات رژیم صهیونیستی ماه ها ساکنان نوار غزه و غیرنظامیان در کرانه باختری و جنوب لبنان را هدف قرار داده است و منجر به رنج آنها شده و هیچ مانعی برای ارتش اشغالگر در برابر اجرای طرح هایش برای گسترش و اشغالگری بیشتر وجود ندارد.

العوادی یادآورشد:جناب نخست وزیر دستور اعزام کادر پزشکی و تیم های اورژانس به لبنان برای کمک فوری به غیرنظامیان مجروح شده را صادر کرده است.

گردان های حزب الله عراق

گردان‌های حزب الله عراق نیز در واکنش به این اقدام تروریستی گسترده رژیم صهیونیستی در لبنان افزود: جنایت علیه لبنانی ها سبب افزایش بسیج مردم حامی مقاومت و خشم آنها شده و برادرانمان در حزب الله را قدرتمندتر خواهد کرد.

این گروه مقاومت افزود: ما تمام امکانات خود را در اختیار برادرانمان در لبنان قرار می‌دهیم، برای رفتن با آنها به سمت آخرین مرحله(از نبرد با صهیونیستها) در نهایت آمادگی قرار داریم.

نجبای عراق

️مقاومت اسلامی نُجَبای عراق در خصوص انفجار پیجرها در لبنان در بیانیه‌ای گفت: ضمن حمایت کامل از آزادیخواهی ملت‌های عربی، بر پشتیبانی از حزب‌الله در رویارویی با صهیونیست‌ها، آمریکایی‌ها و متحدان‌شان تاکید می‌کنیم.

️این گروه افزود: به همگان اطمینان می‌دهیم که این حملات تروریستی، اثری جز تحکیم پایداری، سربلندی و عزت دلیرمردان مقاومت ندارد.

یمن

«هاشم شرف الدین» سخنگوی دولت تغییر و سازندگی یمن افزود: این جنایت وحشیانه نقض آشکار قوانین بین الملل و نادیده گرفتن فاحش حیات انسانی است.

وی تأکید کرد: استفاده از پیجر به عنوان ابزاری برای کشتار ومجروحیت لبنانی ها روان تشنه صهیونیست‌ها را نشان می‌دهد که تشنه خون‌های نادیده گرفته انسان‌ها هستند.

شرف الدین همچنین با ملت لبنان و خانواده قربانیان ابراز همبستگی کرده و این حادثه را تسلیت گفته است.

وی تأکید کرد که ملت یمن اطمینان کامل دارد که این اقدام بزدلانه، بر عزم مقاومت اسلامی لبنان برای شکست رژیم صهیونیستی در راه قدس و در نبرد دفاع از لبنان و فلسطین خواهد افزود.

سخنگوی انصارالله یمن

«محمد عبدالسلام» سخنگوی رسمی جنبش انصارالله یمن نیز از این اقدام رژیم صهیونیستی در حق ملت لبنان به جناتی یاد کرد که حاکمیت لبنان را نقض کرده است.

وی با ابراز تسلیت و همبستگی با خانواده شهدای مقاومت اسلامی لبنان، تأکید کرد که لبنان توانانیی عبور از همه این چالش‌ها را دارد.

عبدالسلام گفت که مقاومت قدرتمند لبنان همچنین توانایی بازدارندگی در برابر اسرائیل را داشته و در مقابل هرگونه تشدید تنش احتمالی علیه لبنان می‌تواند هزینه زیادی را به تل آویو تحمیل کند.

جمعیت علمای یمن

جمعیت علمای یمن با محکوم کردن این جنایت افزود: تجاوز رژیم صهیونیستی اقدامی بزدلانه برای سرپوش گذاشتن بر شکست‌هایش است

در گزارش این جمعیت آمده است: حمله سایبری خیانتکارانه رژیم صهیونیستی را محکوم می کنیم، که این تشدید تجاوزگری بزدلانه برای سرپوش گذاشتن بر شکست هایش انجام شد.

اردن

«ایمن الصفدی» وزیر امور خارجه و معاون نخست وزیر اردن در گفت وگوی تلفنی با نجیب المیقاتی نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان، گفت که دولت امان حامی بیروت، امنیت، حاکمیت و ثبات آن است و اقدام اخیر را محکوم می‌کند.

وی در این تماس تلفنی، پیام عبدالله دوم شاه اردن را به میقاتی ابلاغ کرد.

عبدالله دوم بر کمک رسانی پزشکی مورد نیاز بخش پزشکی لبنان برای درمان هزاران شهروند لبنانی که در نتیجه انفجار پیجرها زخمی شدند، اعلام آمادگی کرد.

الصفدی نیز بر ضرورت توقف تشدید تنش خطرناک در منطقه از طریق توقف فوری تجاوز اسرائیل به غزه و تشدید حملات این رژیم بر کرانه باختری تأکید کرد و گفت که اردن مخالف هرگونه اقدامی است که امنیت،ثبات، سلامت شهروندان لبنانی را تهدید می‌کند و این اقدامات را محکوم می‌کند.

جنبش امل لبنان

جنبش «امل» به ریاست نبیه بری رئیس پارلمان لبنان نیز در این باره اعلام کرد: این جنایت بزرگی را که رژیم صهیونیستی مرتکب شد و منجر به شهید و زخمی شدن شمار زیادی از لبنانی ها شد، محکوم می کنیم.

این جنبش رژیم صهیونیستی را تهدید کرد که این جنایت، هرگز لبنانی ها را از ادامه مقاومت و دفاع از سرزمین خود در رویارویی با نقشه های رژیم اسرائیل بازنخواهد داشت.

جنبش امل همچنین هشدار داد که نهادها و سازمانهای بین‌المللی نباید فقط به محکوم کردن این تجاوز بسنده کنند، بلکه باید تدابیر فوری که زمانش فرا رسیده، اتخاذ کنند.

حماس

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) سه شنبه شب اعلام کرد که این عملیات تروریستی، در چارچوب تجاوزات همه جانبه دشمن صهیونیستی علیه منطقه تحت حمایت‌های آمریکا صورت گرفته است.

جهاد اسلامی

جنبش جهاد اسلامی فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد که اشغالگران اسرائیلی با منفجر کردن دستگاه‌های ارتباطی در لبنان، جنایتی جنگی است که منجر به آسیب به تعداد زیادی از غیرنظامیان که در خانه‌های خود در امان بودند، شده است.

در این بیانیه آمده است: متوسل شدن دشمن به این گزینه نشان دهنده میزان ناامیدی و محدود بودن گزینه هایی است که این رژیم پس از ضرباتی که از جبهه های پشتیبانی از مردم فلسطین دریافت کرده، در اختیار دارد.

جنبش آزادگان فلسطین

این جنبش نیز اعلام کرد که حماقت نتانیاهو، رژیم اسرائیل را به پرتگاه سوق خواهد داد.

در ادامه بیانیه این گروه آمده است: تجاوز وحشیانه به لبنان دوست داشتنی را محکوم می کنیم.

این گروه اعلام کرد: این جنایت هولناک علیه حاکمیت لبنان، ادامه زورگویی و قلدرمآبی نتانیاهو و کابینه افراطی آن برای فرار به جلو با حمایت و انتقال نبرد به جبهه شمالی(با لبنان) است.

جنبش آزادگان فلسطین تأکید کرد: نتانیاهو گمان می کند که با گشودن جبهه لبنان، عمر دولتش از طریق ادامه حالت فوق العاده موجود با ادامه جنگ و گسترش دامنه آن ادامه خواهد یافت.

این گروه افزود: اطمینان داریم که نتانیاهو دهها برابر خسارتها و تلفاتی که در نوارغزه متحمل شد، در لبنان با آن روبرو خواهد شد، مطمئن هستیم که مقاومت اسلامی لبنان و محور لبنان پاسخ سختی به این جنایت خواهند داد.

9شهید و 2800 مجروح در انفجار دستگاه‌های ارتباطی در لبنان + فیلم

رسانه لبنانی از انفجار دستگاه‌های ارتباطی در این کشور و مجروح‌شدن شماری از شهروندان خبر داده است. ده‌ها لبنانی بر اثر انفجار دستگاه‌های ارتباطی «پیجر» که حامل آن‌ها بودند، زخمی شدند. همچنین سفیر ایران نیز در جریان انفجر این وسایل مجروح شد.

این خبر را شبکه المیادین گزارش کرده است. همچنین خبرگزاری اسپوتنیک گزاش داد این انفجارها در پی حمله سایبری به وقوع پیوسته و این حمله بیشتر مناطق لبنان را در بر گرفته است.

خبرگزاری ملی لبنان نیز گزارش کرد: رژیم صهیونیستی به دستگاه‌های ارتباطی بی‌سیم در تعدادی از مناطق این کشور نفوذ کرده است. طبق گزارش‌ها، پس از انفجار دستگاه‌های ارتباطی در ضاحیه جنوبی بیروت و دیگر مناطق لبنان، برای اهدای خون فراخوان داده شد.

شهادت 9 نفر وزخمی شدن 2800 نفر در انفجارها

وزیر بهداشت لبنان از شهادت ۹ نفر و زخمی‌شدن 2800 نفر در انفجار پیجرها در بیروت خبر داد.

 «فراس الابیض» وزیر بهداشت لبنان از شهادت ۹ نفر و زخمی‌شدن حدود ۲۸۰۰ نفر در انفجار پیجرها در این کشور خبر داد.

الابیض خبر داده جراحت ۲۰۰ نفر از مجروحان شدید است.

در بین شهدا یک دختربچه نیز وجود دارد. «علی عمار» نماینده مجلس لبنان هم خبر داد فرزندش در این انفجارها به شهادت رسیده است.

وزارت خارجه لبنان نیز حمله سایبری رژیم صهیونیستی که به انفجار شمار زیادی از دستگاه‌های ارتباطی شد، به‌شدت محکوم کرد.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داده بود این انفجارها در پی حمله سایبری به وقوع پیوسته و این حمله بیشتر مناطق لبنان را در بر گرفته است.

خبرگزاری ملی لبنان نیز گزارش کرد رژیم صهیونیستی به دستگاه‌های ارتباطی بی‌سیم در تعدادی از مناطق این کشور نفوذ کرده است.

وزارت بهداشت لبنان از همه بیمارستان‌ها خواست در حالت آماده‌باش حداکثری قرار گیرند و سطح آمادگی خود را افزایش دهند.

این وزارت‌خانه از شهروندانی که دستگاه‌های پیجر دارند، خواست فورا آن‌ها را دور بیندازند.

«نجیب میقاتی» نخست وزیر دولت موقت لبنان که در جریان جلسه کابینه از این حادثه مطلع شد، از «فراس الابیض» وزیر بهداشت خواست فورا جلسه را ترک و سرویس‌های وزارتخانه را برای پیگیری و درمان زخمی‌ها در آماده‌باش قرار دهد.

صلیب سرخ لبنان اعلام کرد بیش از ۳۰ آمبولانس به محل انفجارها در جنوب لبنان، منطقه البقاع و ضاحیه جنوبی بیروت منتقل شدند و تمام مراکز در جبل لبنان و بیروت در حالت آماده‌باش هستند.

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی گزارش کرد که مشاور نتانیاهو در توییتی به صورت تلویحی به دست داشتن این رژیم در این حادثه امنیتی اشاره کرد اما دقایقی بعد آن را حذف کرد.

شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی هم از اعضای کابینه رژیم خواسته در مورد این حادثه امنیتی در لبنان، مصاحبه یا اظهارنظر نکنند.

صابرین نیوز گزارش کرد دستگاه‌های پیجر در لبنان و سوریه به صورت گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرند اما به دلیل اینکه سیستم آن‌ها ابتدایی است و به راحتی هک می‌شوند، در نهادهای خاص مورد استفاده قرار نمی‌گیرند.

آسوشیتدپرس به نقل از یک مقام لبنانی گزارش کرد گمان می‌رود هدف قرار دادن وسایل ارتباطی نتیجه حمله رژیم صهیونیستی باشد.

«مجتبی امانی» سفیر ایران در بیروت نیز در پی انفجار پیجر که در نزدیکی او بوده، به‌صورت سطحی مجروح شده است.

سفارت ایران در بیروت در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: جناب آقای دکتر مجتبی امانی، سفیر محترم جمهوری اسلامی ایران، دچار جراحت سطحی شده‌اند. حال عمومی سفیر محترم، خوب است.

جراحت سطحی سفیر ایران در انفجار پیجر در لبنان

 یک منبع آگاه از جراحت سفیر ایران در بیروت در پی انفجار پیجر خبر داد و گفت که «مجتبی امانی جراحت سطحی داشته و در حال حاضر در بیمارستان تحت‌نظر است».

در همین رابطه، همسر سفیر ایران در لبنان هم از زخمی شدن دکتر امانی در حادثه انفجار پیجر در بیروت خبر داد. وی در توییتی نوشت دکتر امانی به صورت سطحی زخمی شده و حالش خوب است و به خیر گذشت.

سفارت ایران در بیروت: حال عمومی سفیر خوب است

سفارت ایران اعلام کرد آقای مجتبی امانی، سفیر محترم جمهوری اسلامی ایران، دچار جراحت سطحی شده‌اند. حال عمومی سفیر محترم، خوب است.

سفارت+ایران

 حزب‌الله پیجرهای منفجر شده را اخیرا خریداری کرده بود

 وال استریت ژورنال به نقل از منابع نزدیک به حزب‌الله نوشت: برخی افراد احساس کردند دستگاه ها داغ شده و قبل از انفجار از شر آنها خلاص شدند.  دستگاه‌های ارتباطی هدف قرار گرفته در لبنان بخشی از محموله جدیدی بود که حزب‌الله اخیرا دریافت کرده است.

در همین حال منابع امنیتی به رویترز گفتند: وسایل ارتباطی منفجر شده در لبنان جدیدترین مدلی است که حزب‌الله در چند ماه گذشته تهیه کرده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از منابع نزدیک به حزب‌الله هم نوشت: دستگاه‌های ارتباطی جدید مجهز به باتری‌های لیتیومی هستند و به نظر می‌رسد که در اثر گرمای بیش از حد منفجر شده‌اند.

حزب الله: نهادهای ذیصلاح در حال انجام تحقیقات برای یافتن دلایل وقوع انفجارهای همزمان هستند
حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای توضیحاتی را در خصوص حادثه انفجار دستگاه‌های ارتباطی در بیروت صادر کرد.

حزب‌الله لبنان در این بیانیه تاکید کرد: حوالی ساعت ۳:۳۰ بعد از ظهر روز سه‌شنبه هفدهم سپتامبر ۲۰۲۴ شماری از دستگاه‌های دریافت پیام معروف به «پیجر» که در اختیار تعدادی از کارکنان یگان‌ها و موسسات مختلف حزب‌الله بود منفجر شد. این انفجارها که دلایل آن مبهم است به شهادت یک دختر بچه و دو تَن از برادران ما و زخمی‌شدن شمار زیادی از نفرات انجامید. جراحات افراد زخمی‌شده مختلف است.

در ادامه این بیانیه آمده است: دستگاه‌های ویژه در حزب‌الله در حال حاضر مشغول اجرای تحقیقات گسترده امنیتی و علمی برای فهمیدن دلایلی که به این انفجارهای همزمان انجامیده هستند. دستگاه‌های پزشکی و درمانی نیز در حال درمان زخمی‌ها در شماری از بیمارستان‌ها در مناطق مختلف لبنان هستند.

حزب‌الله لبنان تاکید کرد: از خداوند متعال برای شهدای نیکوکار ما که در راه قدس به شهادت رسیدند، رحمت و برای زخمی‌ها شفای عاجل طلب می‌کنیم و از هم‌وطنان گرامی‌مان می‌خواهیم که در قبال شایعات و اطلاعات اشتباه و فریبنده‌ای که برخی از طرف‌ها منتشر می‌کنند و در راستای جنگ روانی به سود دشمن صهیونیست است هوشیار باشند، به ویژه آن‌که این شایعات و اطلاعات اشتباه همراه با هراس‌افکنی و تهدید دشمن صهیونیست و آن‌چه تغییر وضعیت در شمال می‌نامد انتشار می‌یابد.

در پایان این بیانیه آمده است: ما تاکید می‌کنیم که مقاومت در تمامی سطوح و یگان‌های مختلف خود در بالاترین سطح آمادگی برای دفاع از لبنان و ملت مقاوم آن است.

حماس: انفجارهای لبنان تحت حمایت آمریکا انجام گرفت

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) سه شنبه شب اعلام کرد که این عملیات تروریستی، در چارچوب تجاوزات همه جانبه دشمن صهیونیستی علیه منطقه تحت حمایت‌های آمریکا صورت گرفته است.

 در ادامه بیانیه‌ای حماس آمده است: اقدام دشمن صهیونیستی با هدف قرار دادن شهروندان لبنانی و مراکز غیرنظامی و خدماتی از طریق منفجر کردن دستگاه‌های ارتباطی در مناطق مختلف که به شهادت ۹ نفر و زخمی شدن هزاران نفر دیگر منجر شد، بشدت محکوم است و تاکید می کنیم که این جنایت همه قوانین و عرف بین‌الملل را نقض کرده و ما دولت رژیم صهیونیستی را مسئول کامل پیامدهای این جنایت خطرناک می‌دانیم.

در این بیانیه تأکید شده است که ادامه جنایات دشمن تنها شکست و ناکامی بیشتر را برای رژیم اشغالگر به ارمغان می‌آورد.

حماس افزود: ما جهاد و جانفشانی‌های برادرانمان در حزب الله و عزم آنان بر ادامه حمایت و پشتیبانی از ملت فلسطین در غزه را می‌ستاییم و همبستگی کامل خود را با ملت لبنان و برادرانمان اعلام می‌داریم و به خانواده‌های قربانیان این جنایت صمیمانه تسلیت می‌گوییم و از درگاه خداوند برای شهدا رحمت و مغفرت و برای مجروحان هم شفای عاجل مسئلت داریم.

این جنبش تاکید کرد که جنایات دشمن صهیونیستی هرگز اراده ملت‌های آزاده ما را تضعیف نمی‌کند و عزم مبارزان مقاومت را در هم نمی‌شکند.

 در پی انفجار دستگاه‌های ارتباطی به نام «پیجر» در مناطق مختلف لبنان به ویژه بیروت و براساس آخرین آمار، تاکنون ۹ نفر از جمله یک دختربچه شهید و ۲ هزار و ۷۵۰ لبنانی زخمی شده‌اند.

به دنبال این انفجارها، حزب الله لبنان در بیانیه هایی اسرائیل را مسؤول انفجار پیجرها دانست و گفت:قطعا اسرائیل تقاص پس خواهد داد.

براساس این گزارش، حزب الله افزود: پس از بررسی تمام وقایع، داده‌ها و اطلاعات موجود در مورد حمله‌ای که امروز بعدازظهر رخ داد، ما دشمن صهیونیستی را مسئول کامل این تجاوز جنایتکارانه می‌دانیم که غیرنظامیان را هم در برگرفت و منجر به شهادت و زخمی شدن چندین نفر شد.

در پایان این بیانیه آمده است:دشمن خیانتکار و جنایتکار بابت این تجاوز گناه آلود، قطعا تقاص پس می‌دهد.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی