شناسه خبر : 182088
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 28 تیر ساعت 12:04
ثبت تصویر جدید از  4پلنگ ایرانی در  نایین

ثبت تصویر جدید از 4پلنگ ایرانی در نایین

اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان اعلام کرد تصویر جدیدی از چهار قلاده پلنگ ایرانی در پناهگاه حیات وحش عباس‌آباد نایین ثبت کرده است.

نورنیوز-گروه اجتماعی:‌ محمدرضا حلوانی رییس پناهگاه حیات وحش گفت: به تازگی و در یک اتفاق کم‌نظیر از چهار پلنگ در این منطقه تصویربرداری شد که نزدیک به یک ساعت در کنار آبشخور به استراحت مشغول بودند و این نشان دهنده امنیت بالای پناهگاه حیات وحش عباس‌آباد است.

او افزود: ماه‌ها و سال‌های قبل در همین نقطه از پلنگ‌های متعددی با توله‌های کوچک و بزرگ نیز تصویربرداری شد.

حلوانی تاکید کرد: با ارتقاء منطقه و حفاظت بیشتر احتمال رویت پلنگ در اغلب نقاط استان در آینده وجود دارد و این اتفاق با حفاظت بیشتر محیط‌بانان، نگاه ویژه مسئولان مربوطه به این منطقه و ارتقاء عباس‌آباد به ذخیره‌گاه رخ خواهد داد.

او تصریح کرد: منطقه عباس‌آباد در زمان حاضر به عنوان پناهگاه خوانده می شود ولی از زمان قدیم تاکنون نقش ذخیره‌گاه را برای مناطق اطراف خود از شهر تا استان‌های مجاور داشته است.

گفتنی است پناهگاه حیات وحش عباس‌آباد با وسعت معادل ۴۰۰ هزار هکتار در شرق استان اصفهان و در شهرستان نایین قرار گرفته‌ است. این منطقه یکی از مهمترین زیستگاه‌های یوزپلنگ و از زیستگاه‌های مُنتخب پروژه «حفاظت از یوزپلنگ آسیایی» به شمار می‌رود.

پلنگ و یوزپلنگ ایرانی از گربه‌سانان در معرض خطر انقراض هستند که حضور هر دو جانور در سال‌های اخیر در پناهگاه حیات وحش عباس‌آباد ثبت شده است.


ایرنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی