شناسه خبر : 180763
تاریخ انتشار : شنبه 16 تیر ساعت 14:11
تبریک نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری به «پزشکیان»

تبریک نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری به «پزشکیان»

5 نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری (محمدباقر قالیباف، امیرحسین قاضی زاده هاشمی و علیرضا زاکانی، سعید جلیلی و مصطفی پور محمدی) در پیام های جداگانه به مسعود پزشکیان رئیس منتخب مردم تبریک گفتند.

نورنیوز-گروه سیاسی: تبریک این 5 نامزد به این ترتیب است. 

تبریک قالیباف به پزشکیان

رئیس مجلس شورای اسلامی با تبریک به رئیس‌جمهور منتخب گفت: مجلس دوازدهم خود را کنار دولت چهاردهم می‌ داند و از هرگونه کمک و حمایتی فروگذار نخواهد کرد.

متن پیام محمدباقر قالیباف رئیس مجلس به مسعود پزشکیان رئیس جمهور منتخب به شرح زیر است.

«بسم الله الرحمن الرحیم

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، نشان از اقتدار ساختاری و کم نظیر جمهوری اسلامی ایران دارد، چرا که این انتخابات مبتنی بر راهبردهای حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب با حضور و رقابت جدی همه سلایق سیاسی و در کمال امنیت، آرامش و سلامت، تنها چند هفته بعد از فقدان رئیس جمهور عزیزمان به بهترین نحو به پایان رسید و مردم عزیز ایران و  دیگر کشورها این صحنه سیاسی را مشاهده کردند، صحنه‌ای که بی تردید از چشم دشمنان دور نمانده است و در نتیجه اقتدار و امنیت کشور عزیزمان را افزایش خواهد داد.

البته روشن است که نمایش توان و اقتدار ساختاری نظام جمهوری اسلامی به هیچ وجه به معنای نبود نگرانی از کاهش مشارکت در این انتخابات، مخصوصا در مرحله اول آن نیست. مدتی است که این نگرانی وجود دارد و اکنون زمان آن رسیده است که ما مسئولان صریح تر، علنی‌تر و با دغدغه بیشتر، رویکردها و نگاه های علمی مختلف را درباره علل این کاهش مشارکت بشنویم و متناسب با آن تصمیم بگیریم و دست به اقدامات  عملی بزنیم.

در همین جا لازم می دانم ضمن تشکر از رهبر معظم انقلاب که زمینه را برای مشارکت حداکثری مردم ایجاد کردند، از همه مردمی که علی رغم همه سختی‌های معیشتی و تمام ناملایمتی‌ها پای صندوق های رای حاضر شدند، صمیمانه قدردانی کنم. مخصوصا که مشارکت ۵۰ درصدی در مرحله دوم فرصتی مجدد داد که بتوانیم با  اصلاح در رویه‌ها مخصوصا تغییر در نظام اداره کشور، شرایط را برای افزایش مشارکت در شأن نظام مردم پایه جمهوری اسلامی، فراهم کنیم.

انتخابات را باید فرصت گرانقدری برای بازنگری در روش‌ها، رفتارها و سیاست ها بدانیم. فرصتی برای افزایش همدلی ها و همکاری ها در سطوح گوناگون سیاسی و اجتماعی. نتیجه انتخابات را باید معیاری برای تنظیم رفتار و منش سیاسی و اجتماعی خود بدانیم و همه ما، از مسئولین و گروه های سیاسی گرفته تا مرجع های سیاسی و اجتماعی بر اساس این نتایج، باید بدنبال ارزیابی در رفتار و منش سیاسی خود بوده و جهت گیری های سیاسی خود را با خواست و اراده مردم در چارچوب مبانی انقلاب هماهنگ سازیم.

همچنین به رئیس جمهور محترم و منتخب، برادر عزیز و گرانقدرم جناب آقای دکتر مسعود پزشکیان که موفق به رای اعتماد مردم شریف ایران شدند، صمیمانه تبریک عرض می کنم و از  ایشان تشکر می کنم که در تبلیغات های انتخاباتی، ضمن تاکید بر وحدت و اجماع داخلی، بر عمل ذیل سیاست‌های رهبری معظم انقلاب و همچنین بر اجرایی کردن قانون برنامه هفتم پیشرفت کشور به عنوان برنامه اصلی خود تصریح کردند که این دو راهبرد بهترین مبنای همدلی و همکاری و تعامل بین قوا خواهد بود.

همه دغدغه مجلس دوازدهم، پاسخ به مطالبات مردم، مخصوصا حل مشکلات اقتصادی است و در همین راستا در چارچوب قوانین، مجلس دوازدهم خود را کنار دولت چهاردهم می داند و  از هرگونه کمک و حمایتی فروگذار نخواهد کرد و  وظیفه خود می داند با نظارت همدلانه و موثر به دولت کمک کند تا آسایش مردم و پیشرفت کشور محقق شود.

بار دیگر ضمن تبریک به رئیس جمهور محترم و منتخب، از خداوند متعال برای همه مسئولین نظام جمهوری اسلامی ایران توفیق خدمت بیشتر به  مردم عزیز ایران را خواستارم.»

پیام تبریک قاضی‌زاده هاشمی به پزشکیان

سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی در پیامی پیروزی مسعود پزشکیان در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را تبریک گفت.

متن این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

بار دیگر ملت شریف ایران در یکی از برهه‌های خطیر، صلابت و متانت خود را به نمایش گذاشت و عزم خویش را در صیانت از آرمان‌های انقلاب اسلامی به جهانیان نشان داد؛ دوستان ملت را دل‌شاد و دشمنان کینه‌توز ایران اسلامی را مایوس نمود.

حضور ارزشمند ملت شریف ایران در دو جمعه پی در پی، حماسه‌ای با شکوه و نمایانگر وحدت ملی و مشارکت عمومی بود که بی‌تردید تضمین‌کننده امنیت کشور و باعث خنثی شدن توطئه‌های داخلی و خارجی نیز خواهد شد.

با پایان انتخابات که دوران شور و هیجان است، رقابت‌ها به رفاقت تبدیل می‌گردد و هیجانات و التهابات جای خود را به همدلی و همراهی خواهد داد. مطمئنم مساعی دلسوزان، همگامی نخبگان و حمایت آحاد جامعه از منتخب مردم، جلوه‌ای دیگر از هوشمندی و هوشیاری ملت ایران را به نمایش خواهد گذاشت.

اینجانب ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره تمامی شهدا به ویژه رئیس‌جمهور شهیدمان، به منتخب مردم برادر گرامی جناب آقای دکتر پزشکیان برای کسب اعتماد اکثریت مردم به‌عنوان رئیس‌جمهور همه مردم ایران، تبریک می‌گویم و برای ایشان آرزوی توفیق روزافزون می‌نمایم.

 تردید ندارم مادامی که دولت اعتماد مردم را بزرگترین سرمایه‌ خود دانسته و آن را برای خدمتگزاری بیشتر و بهتر به کشور و نظام اسلامی بکار بندد، مدد الهی هم یارش خواهد بود و میتوان شاهد تحکیم هرچه بیشتر نظام مقدس جمهوری اسلامی، اجرای سیاست‌های کلی نظام و منویات مقام معظم رهبری بود.

پیام تبریک علیرضا زاکانی به مسعود پزشکیان

علیرضا زاکانی انتخاب رئیس جمهور توسط مردم را تبریک گفت و در پیامی نوشت:  برای کسب اعتماد اکثریت مردم بعنوان رئیس جمهور همه مردم ایران، آرزوی توفیق و موفقیت درخدمت به مردم را دارم.

پس از پایان رقابت ها، همه تلاش ها باید در راستای خدمت به مردم باشد و با توجه به نقش قوه مجریه در این خصوص، بنده نیز وظیفه خود می دانم با همکاری همه جانبه، راه خدمت به مردم عزیز را هموار نمایم.

اینک تمام برنامه هایم را که با پشتوانه جمع بزرگی از نخبگان نگاشته شده است را به رئیس جمهور منتخب تقدیم می کنم .

پورمحمدی به پزشکیان تبریک گفت
مصطفی پورمحمدی در پیامی به مسعود پزشکیان انتخاب وی را به عنوان رئیس جمهور تبریک گفت.

مصطفی پورمحمدی نامزد حاضر در رقابت چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در پیامی به مسعود پزشکیان انتخاب وی را به عنوان رئیس جمهور تبریک گفت.

در پیام پورمحمدی آمده است: به برادر عزیز، مومن و صادقم جناب دکتر پزشکیان، صمیمانه تبریک می‌گویم، جناب دکتر پزشکیان! اینک باری سنگین بر دوش شما و چشمانی امیدوار به راه شما دوخته شده است. امروز شما رئیس‌جمهور همه رفیقان و رقیبان و همه همراهان و مقابلان و همه غایبان ناخرسند هستید.

وی افزود: صادقانه امید دارم که فراتر از هرنگاهی، چنان که از شما سراغ داریم، با ایمان به اعتلای اسلام و انقلاب اسلامی و پیشرفت میهن عزیز، رضایت حق تعالی وسعادت ملت شریف ایران را اصل بی‌بدیل تمامی انتخاب ها، برنامه‌ها و تصمیم‌هایتان قرار دهید تا به لطف الهی، سختی ها را گره از گره بگشایید و برای مشکلات در هم‌ تنیده کشور، راه نجاتی شایسته بیابید که ان الله یدافع عن الذین آمنوا ... و ان الله مع المتقین.

جلیلی: همه با احترام منتخب مردم را یاری دهند

سعید جلیلی در پیامی با تبریک انتخاب مسعود پزشکیان رئیس جمهور منتخب گفت: همگان است تا با احترام به منتخب مردم، ایشان را در جهت پیشرفت کشور و اعتلاء نظام مقدس جمهوری اسلامی یاری رسانند.

 جلیلی نامزد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در پیامی به پزشکیان اظهار داشت: پانزدهم تیرماه ملت بزرگ ایران در مشارکتی گسترده همراه با رقابتی جدی در بستری سالم و امن، بار دیگر استواری و عمق پایه های مردم سالاری دینی و جمهوریت نظام را به دنیا نشان دادند.

وی افزود: اکنون بر همگان است تا با احترام به منتخب مردم، ایشان را در جهت پیشرفت کشور و اعتلاء نظام مقدس جمهوری اسلامی یاری رسانند.

وی ادامه داد:به جناب آقای دکتر پزشکیان که موفق به جلب آراء اکثریت مردم شدند تبریک عرض میکنم و هم چون گذشته وظیفه ی خود را کمک به دولت مستقر برای عبور از مشکلات و رسیدن به نقطه مطلوب پیشرفت کشور می دانم.

جلیلی افزود: از میلیون ها رایی که خواهان استفاده از «یک جهان فرصت» برای «یک ایران جهش» بودند، تشکر می کنم و به آنها اطمینان می دهم به پشتوانه نزدیک به ۱۴ میلیون رای شما، تمام تلاش و توان خود را بیش از گذشته، در جهت پشتیبانی از نقاط قوت و کمک به تصحیح خطاها و رفع نقص ها در روندهای جاری با استفاده از ظرفیت های مردمی، علمی، صنفی و نخبگانی به کار خواهم بست.

وی گفت: اکنون وقت ایفاء «نقش پرشکوه هر ایرانی» با همدلی و هم بستگی ملی در جهت تحقق آرمان های بزرگ انقلاب اسلامی است.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی