شناسه خبر : 179371
تاریخ انتشار : 1 روز 21 ساعت پیش
متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان اجرایی شد/جزییات واریزی علی الحساب و صدور احکام

بازنشستگان بخوانند:

متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان اجرایی شد/جزییات واریزی علی الحساب و صدور احکام

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از واریز مبلغ علی الحساب قانون متناسب سازی حقوق بازنشستگان کشوری تا پایان شب گذشته چهارشنبه ششم تیر 1403 به مبلغ سه میلیون تومان به حساب بازنشستگان خبر داد.

نورنیوز-گروه اقتصادی: وزیر کار، تعاون و اموراجتماعی هم روز گذشته توضیحاتی درباره واریزی علی‌الحساب به حساب بازنشستگان ارایه کرد.

سید صولت مرتضوی دیروز چهارشنبه ۶ تیرماه ۱۴۰۳ در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره واریزی علی‌الحساب به حساب بازنشستگان عنوان کرد: احکام بازنشستگان در صندوق‌های بازنشستگی کشوری، فولاد و تأمین اجتماعی را صادر خواهیم کرد.

وی افزود: دولت منابع پرداخت علی‌الحساب را برای بخشی از صندوق‌ها تامین کرده است و برای صندوق تأمین‌اجتماعی هم بحث شد، چون گفته شده از محل فروش سهام شرکت‌ها این منابع تأمین شود و به محض اینکه منابع بیاید، پرداخت انجام می‌شود.

وزیر کار گفت: دستور آقای مخبر این بود تأمین منابع با قید فوریت صورت بگیرد؛ امیدواریم شرمنده بازنشستگان نشویم. قانون و مصوبه دولت درباره پرداخت، علی‌الحساب تامین و پرداخت خواهد شد. در ادامه هم احکام را صادر می‌کنیم و معادل احکام، پرداخت‌ها انجام خواهد گرفت و آنها که کمتر گرفته‌اند اصلاح خواهد شد.

هیئت وزیران درجلسه سوم تیرماه سال جاری به‌پیشنهاد مشترک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان برنامه و بودجه کشور و به‌استناد اصل 138 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و بند (ر) تبصره (6) و بند (د) تبصره (15) قانون بودجه سال 1403 کل کشور تصویب کرد:

1 ـ با توجه به لازم‌الاجرا بودن قانون بودجه سال 1403 کل کشور و تا زمان ابلاغ آیین‌نامه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و جداول مربوط به هر یک از گروه‌های بازنشستگان براساس قانون برنامه هفتم پیشرفت، ماهانه مبلغ ده میلیون 10,000,000 ریال به هر یک از بازنشستگان به‌صورت علی‌الحساب از ابتدای سال 1403 توسط صندوق بازنشستگی ذی‌ربط پرداخت می‌شود.

2 ـ بار مالی مربوط به بازنشستگان کشوری، لشکری و صندوق بازنشستگی فولاد از محل بند (ر) تبصره (6) قانون بودجه سال 1403 کل کشور و بار مالی مربوط به بازنشستگان تأمین اجتماعی از محل بند (د) تبصره (15) قانون یادشده تأمین و پرداخت می‌شود.

3 ـ سازمان برنامه و بودجه کشور مکلف است نسبت به ابلاغ و تخصیص اعتبار از محل منابع یادشده برای ماه‌های فروردین، اردیبهشت و خرداد ماه اقدام کند و هریک از صندوق‌ها نیز موظفند فوراً نسبت به پرداخت مبلغ علی‌الحساب سه‌ماهه یادشده اقدام کنند.

گفتنی است علی بهادری جهرمی پیش از این در توئیتی از واریز عیدی به صورت علی الحساب به حساب بازنشستگان خبر داده بود. سخنگوی دولت نوشت: با توجه به تاخیر در تصویب نهایی قانون برنامه هفتم، دولت با کلیات آیین نامه همسان سازی بازنشستگان کشوری، لشکری و تامین اجتماعی موافقت کرد.

مبلغ عیدی بصورت علی الحساب در چند روز آینده به حساب بازنشستگان واریز می شود.

داود منظور روز یکشنبه ۳ تیر ماه در صفحه شخصی خودش در فضای مجازی نوشت: بازنشستگان عزیز! الوعده وفا؛ خبرهای خوشی در راه است.

وی افزود: با عنایت به تصویب آئین‌نامه اجرایی متناسب سازی حقوق بازنشستگان در جلسه روز یکشنبه (۳ تیرماه) هیأت دولت، در روزهای آینده مبلغی به صورت علی الحساب در وجه بازنشستگان گرامی پرداخت خواهد شد تا پس از صدور احکام متناسب سازی، تسویه قطعی به عمل آید.

گفتنی است، بر اساس بند الحاقی یک ماده ۲۹ لایحه برنامه هفتم توسعه، به منظور عدالت در پرداخت حقوق شاغلان و بازنشستگان و نیز متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان با ۹۰ درصد حقوق و فوق العاده‌های مستمر مشمول کسور شاغلان مشابه و همتراز، دولت مکلف است تا پایان سال سوم برنامه اقدام لازم را به عمل آورد. این افزایش از سال ۱۴۰۳ در سال اول معادل ۴۰ درصد و در سال‌های دوم و سوم هر کدام ۳۰ درصد مابه‌التفاوت تا ۹۰ درصد یاد شده خواهد بود. آئین‌نامه اجرایی این بند به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

۱۲ خرداد ماه امسال رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در نشست خبری در مورد همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، گفت: در برنامه هفتم این موضوع دیده شده که طی سه سال اجرایی شود؛ به طوری که در سال اول اجرای (۱۴۰۳) برنامه ۴۰ درصد و در دو سال بعد (۱۴۰۴ و ۱۴۰۵) هر سال ۳۰ درصد انجام شود.

وی افزود: منابع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در قانون بودجه ۱۴۰۳ پیش‌بینی شده است.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: در مورد صندوق‌های بازنشستگی بخش دولتی در قانون بودجه با همکاری مجلس منابع آن دیده شده تا این پرداخت‌ها بدون مشکل انجام شود؛ به طوری یک درصد مالیات ارزش افزوده به مبلغ ۵۰ هزار میلیارد تومان منابع برای آن پیش‌بینی شده است.

منظور ادامه داد: با ابلاغ قانون بودجه در حال تنطیم احکام حقوقی بازنشستگان هستیم و مقدمات اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان در حال انجام است و از ابتدای اول امسال در حقوق بازنشستگان اجرایی و اعمال می‌شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در مورد همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی هم، گفت: در قانون بودجه امسال پیش‌بینی شده که دولت ۱۳۰ هزار میلیارد تومان از بدهی خودش را به تامین اجتماعی برای این موضوع پرداخت کند تا همسان سازی اجرایی شود و در حال برگزاری جلسات با تامین اجتماعی هستیم تا نحوه پرداخت این مبلغ نهایی شود.

متناسب+سازی
 


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی