شناسه خبر : 178767
تاریخ انتشار : چهارشنبه 30 خرداد ساعت 10:43
پایان درخشش رونالدو و آتش‌بازی ستاره‌های جوان یورو 2024

«نورنیوز» گزارش می‌دهد؛

پایان درخشش رونالدو و آتش‌بازی ستاره‌های جوان یورو 2024

رقابت‌های یورو 2024 درحالی دیشب ادامه پیدا کرد که در گروه F، ترکیه با نتیجه 3-1 گرجستان را شکست داد و پرتغال هم با نتیجه 2-1 از سد جمهوری چک گذشت.

نورنیوز- گروه ورزشی: اتفاق مهم و جالبی که در دو مسابقه دیشب در بازی ترکیه-گرجستان و پرتغال با جمهموری چک رخ داد، گلزنی دو ستاره جوان ترکیه و پرتغال بود.

«آردا گولر»، پدیده فوتبال ترکیه که به عنوان مسی این کشور مشهور است، یوروی قبلی را از خانه تماشا می کرد اما توانست رویای خود را به حقیقت تبدیل کند و پس از حضور در رئال مادرید، در جام ملت‌های اروپا هم بدرخشد. گولر در اولین دیداری که در یورو به میدان رفت، توانست در دقیقه ۶۵ برای ترک‌ها با یک شوت دیدنی گلزنی کند و با ۱۹ سال و ۱۴۴ روز به جوان‌ترین بازیکنی تبدیل شود که در اولین بازی‌اش در یورو گلزنی می کند. رکوردی که پیش از این در اختیار کریستیانو رونالدو بود.

جالب اینکه رونالدو ۳۹ساله که حالا ششمین دوره حضورش در جام ملت های اروپا را تجربه می کند، ساعاتی بعد به عنوان کاپیتان پرتغال برابر جمهوری چک به میدان رفت، اما نتوانست گلزنی کند.

«فرانسیسکو کنسیسائو»، بازیکن ۲۱ساله جوان پرتغالی‌ها که در دقیقه ۹۰ به زمین آمده بود، در دقیقه ۹۲ ناجی تیمش شد و با زدن گل دوم، زمینه‌ساز پیروزی پرتغال شد‌.‌ بازیکنی که یاد و خاطره پدرش سرژیو کنسیسائو را هم زنده کرد و نشان داد پدرش به عنوان سرمربی پورتو به این دلیل از او در کنار مهدی طارمی استفاده نمی‌کرده و با رانت پدرش فوتبالیست نشده است.

در هر صورت، دیشب، روزگار به کام جوان‌های با انگیزه فوتبال اروپا بود تا نشان دهند از چه نیرو و انرژی سرشاری برخوردارند. قابل توجه برخی مربیان خصوصا چندان اعتقادی به استفاده از جوان‌ها ندارند!

 


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی