شناسه خبر : 177787
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 22 خرداد ساعت 15:23
شهرری میزبان زائران سیدالکریم (ع) در ایام مسلمیه

شهرری میزبان زائران سیدالکریم (ع) در ایام مسلمیه

معاون علمی و فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع)گفت: ایام مسلمیه از پنجشنبه تا شنبه (24 تا 26 خرداد) در آستان سیدالکریم (ع) برگزار می‌شود.

نورنیوز- گروه فرهنگی: حجت الاسلام محسن عرفاتی در نشست خبری اعلام ویژه برنامه‌های ایام‌ مسلمیه در جمع خبرنگاران اظهارکرد: هدف اصلی در عاشورا بیدار کردن، خبر کردن و با خوب و بدها کار داشتن است و حضرت سیدالشهدا (ع) یادآور فرهنگ شهادت و فراخوانی معروف و فروپاشی منکر است.

وی افزود: مسلمیه طلیعه محرم است و در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) همه ساله در ایام مسلمیه هیئات و دسته‌های سینه زنی و عزاداری از روز ششم تا هشتم ذی‌الحجه به مدت 3 شب به از نقاط مختلف استان تهران و کشور با نظم باشکوه و سمت آستان مقدس حرکت می‌کنند.

حجت الاسلام عرفاتی تصریح کرد: عزاداران ضمن تجمع در حرم مطهر تا نیمه‌های شب یا اذان صبح به نوحه سرایی و عزاداری می‌پردازند.

معاون علمی و فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) در ادامه با بیان اینکه شعار مسلمیه در سال جدید «سفیر ولایت و شهیدان خدمت» است، گفت: قدمت ثبت شده مراسم آئینی مسلمیه به حدود 120 سال می‌رسد و به مدت سه شب (6 تا 8 ذی‌الحجه) از پنجشنبه تا شنبه (24 تا 26 خرداد) در آستان سیدالکریم (ع) برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام عرفاتی ابراز داشت: مراسم آئینی مسلمیه پس از نماز مغرب و عشاء آغاز شده و تا نیمه‌های شب و گاهی نماز صبح با حضور عزاداران و هیأت‌های مذهبی و دسته‌های عزاداری برگزار می‌شود.

وی برگزاری مراسم آئینی مسلمیه را مختص بارگاه ملکوتی حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) و اقدامی بی‌نظیر در جهان اسلام خواند و افزود: این آئین اخیرأ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و با وجود ویژگی‌های منحصر به فرد، حجم کار و قدمت تاریخی این آئین، آنگونه که باید در رسانه‌ها به آن پرداخته نشده است.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی