شناسه خبر : 177767
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 22 خرداد ساعت 14:28
ما به بردن ازبک‌ها عادت داریم! + پوستر فیفا

«نورنیوز» از فوتبال امشب ایران و ازبکستان گزارش می‌دهد؛

ما به بردن ازبک‌ها عادت داریم! + پوستر فیفا

ایران و ازبکستان از ساعت 20:30 امشب در هفته پایانی گروه E مرحله مقدماتی جام جهانی 2026 در ورزشگاه آزادی برابر هم قرار می‌گیرند.

نورنیوز-گروه ورزش: شاگردان امیر قلعه‌نویی، با بردی که با نتیجه چهار بر دو برابر هنگ‌‌کنگ به دست آوردند، در جدول این گروه ۱۳ امتیازی شدند. این در حالی است که شاگردان سرچکو کاتانچ هم با نتیجه سه بر یک ترکمنستان را شکست دادند، 13 امتیازی شدند. در این میان، ایران با تفاضل گل ۱۲+ صدرنشین است و ازبکستان با تفاضل گل ۹+ دوم است و با اینکه دو تیم موفق به صعود از این گروه شده اند، برای اول‌شدن برابر هم قرار می‌‌گیرند.

دیدار رفت دو تیم در تاشکند، در شرایطی با تساوی دو‌-دو به پایان رسید که تیم ملی با دو گل از میزبان خود پیش افتاده بود، ولی ازبک‌ها در نیمه دوم بازی خوبی را از خود ارائه دادند و به تساوی رسیدند. این در شرایطی است که خط دفاع تیم ملی در بازی با هنگ‌کنگ هم شکننده ظاهر شد و دروازه پیام نیازمند دو بار فروریخت که نگرانی‌هایی را در پی داشت. البته در آن بازی، علیرضا بیرانوند روی نیمکت بود و محمد حسین کنعانی‌زادگان هم به دلیل محرومیت بازی نکرد، ولی به نظر می‌رسد قلعه‌نویی در این بازی از این دو ملی‌پوش پرسپولیس استفاده کند.

در آن سوی میدان، اوستون اورونوف پرسپولیسی از اصلی‌ترین امیدهای گلزنی ازبک‌ها برای گلزنی به شمار می‌رود. البته ازبکستان جلال‌الدین ماشاریپوف کاپیتان استقلالی خود را هم در ترکیب دارد و  عزیزبک آمانوف هم با سابقه بازی برای استقلال و پس از جدایی پرحاشیه دوباره به تهران بازخواهد گشت تا به این ترتیب، بازیکنانی آشنا با فوتبال ایران برابر تیم ملی قرار بگیرند. هر چند که یوزهای ایرانی با کسب چهار پیروزی و یک تساوی در این بازی خانگی هم با ذهنیت برد بازی خواهد کرد تا هواداران را خوشحال کنند.

ایران و ازبکستان تاکنون ۱۳ بار مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند که ترازو با اختلاف به سمت یوزهای ایرانی سنگینی می‌کند. تیم ملی ۱۰ مرتبه مقابل ازبکستان برنده بوده و فقط یک بار طعم شکست را چشیده که مربوط به ۱۲ سال گذشته در تهران می‌شود؛ جایی که شاگردان کارلوس کی‌روش با یک گل برای اولین و آخرین بار قافیه را به این رقیب آسیای میانه واگذار کردند.

آمار سرمربیان مقابل یکدیگر و تیم ملی حریف هم به نفع طرف ایرانی است. قلعه نویی مقابل ازبکستان و کاتانچ هیچ‌گاه بازنده نبوده و سرمربی اسلواکیایی هم فقط یک برد از تقابل با تیم ملی دارد که مربوط به زمانی می‌شود که سرمربی عراق بود. برترین گلزنان ایران به ازبکستان سه بازیکن نامدار هستند.

علی دایی، مهدی طارمی و سردار آزمون هر کدام سه گل به ازبکستان زده‌اند و حالا زوج سردار و طارمی این فرصت را دارد تا با گلزنی در بازی امشب به تنهایی برترین گلزن این پیکار باشد. همچنین مهدی ترابی هم که در بازی با هنگ‌کنگ به دلیل بیماری غایب بود، دو گل به ازبکستان زده و ممکن است بتواند در این بازی هم به میدان برود.

کیم جونگ هیوک از کره‌جنوبی به همراه کمک هایش پارک کیونگ یونگ و ژانگ جونگ پیل قضاوت این مسابقه را بر عهده دارد.

پوستر+فیفا+بازی+ایران+ازبکستان
 

 


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی