شناسه خبر : 173391
تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 اردیبهشت ساعت 14:42
جزئیات برگزاری امتحانات نهایی خرداد اعلام شد

جزئیات برگزاری امتحانات نهایی خرداد اعلام شد

معاون آموزش متوسطه با اشاره به برگزاری آزمون‌های شبه نهایی در برای پایه دهم و یازدهم گفت: این آزمون‌های شبه نهایی که برای چهار عنوان درسی برگزار شد؛ دانش آموزان را با سوالات استاندارد بر اساس چهارچوب کتاب درسی آشنا کرد.

نورنیوز-گروه فرهنگی: محمد مهدی کاظمی در نشست خبری امروز که با موضوع امتحانات نهایی خرداد ۱۴۰۳ برگزار شده بود؛ گفت: تلاش کردیم برای دانش آموزان دهم و یازدهمی که امسال برای اولین بار امتحان نهایی خواهند داشت آزمون‌هایی به صورت استاندارد داشته باشیم؛

وی افزود: دانش آموزان را به کمک برنامه‌هایی که از ابتدای سال و به ویژه از نوروز ۱۴۰۳ با پایگاه‌های علمی داشتیم؛ تقویت کردیم.

 کاظمی با بیان اینکه امتحانات نهایی بر مبنای کتب درسی و در چهارچوب آزمون‌های شبه نهایی است، افزود: این آزمون‌های شبه نهایی که برای چهار عنوان درسی برگزار شد؛ دانش آموزان را با سوالات استاندارد بر اساس چهارچوب کتاب درسی آشنا کرد. این آزمون‌های شبه نهایی با همکاری معاونت آموزش متوسطه سازمان پژوهش و مرکز سنجش صورت گرفت و همین چهارچوب طراحی سوال در اختیار دانش آموزان و همچنین طراحان سوال امتحانات نهایی قرار گرفت.

به گفته وی در سال‌های قبل با متخلفان بنا بر مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش برخورد می‌شد اما از سال گذشته بر اساس قانون مجلس شورای اسلامی و آئین نامه اجرایی نسبت به ایجاد هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات آزمون‌ها عمل خواهیم کرد .

 معاون آموزش متوسطه با اشاره به نظارت‌های بیشتر در برگزاری امتحانات نهایی و ارسال گزارش تقلب‌ها به هیئت بدوی گفت: سال گذشته از مجموعه آزمون‌ها با بیش از ۹۰۰ هزار نفر شرکت کننده، دو هزار و هشتصد و شش تخلف را داشتیم که برای دو هزار و ششصد و چهل و سه نفر رأی قطعی صادر شد و مابقی رأی غیر قطعی گرفتند. برخی از آرا قطعی و برخی دیگر غیر قطعی و قابل تجدید نظرخواهی هستند.

 کاظمی افزود: در تمام آرای صادر شده تنها ۲۳ نفر از اتهامات مبری شدند. ۷۰۱ مورد اخطار کتبی و ۱۴۸۰ مورد هم محرومیت از یک عنوان درسی در امتحانات نهایی مواجه شدند و مابقی از شرکت در همه امتحانات نهایی محروم شدند.

معاون آموزش متوسطه تاکید کرد: عمده تخلفات ثبت شده ناشی از همراه داشتن وسایل و تجهیزات غیر مجاز بوده است. همراه داشتن یادداشت، اخلال در نظم جلسه، شرکت فرد دیگری به جای داوطلب از جمله تخلفات صورت گرفته در آزمون‌های نهایی بودند.


عصر ایران
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی