شناسه خبر : 173363
تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 اردیبهشت ساعت 10:55
صدور بیش از 2میلیون و 800 هزار گواهی عدم سوء پیشینه

صدور بیش از 2میلیون و 800 هزار گواهی عدم سوء پیشینه

سخنگوی قوه قضاییه گفت: 40 درصد از سند تحول و تعالی قوه قضاییه به هوشمندسازی و استفاده از فناوری‌های نوین اختصاص دارد و بیش از 2 میلیون و 800 هزار گواهی عدم سوء پیشینه به صورت خودکاربری صادر شده است.

نورنیوز- گروه سیاسی: دومین نشست خبری اصغر جهانگیر سخنگوی قوه قضاییه  امروز  چهارشنبه 26 اردیبهشت ماه برگزار شد  و وی ضمن گرامیداشت دهه کرامت گفت: در حکم انتصاب حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای به عنوان ریاست قوه قضاییه توسط رهبر معظم انقلاب به گسترش فناوری‌های نوین و تضمین دستیابی آسان به خدمات قضایی تاکید شده است همچنین در سند تحول و تعالی قضایی با روزآمدسازی این سند، ۴۰ درصد از راهکارهای این سند در ارتباط با هوشمندسازی دستگاه قضایی است.

جهانگیر درباره  برپایی دادگاه رسیدگی به اتهامات و جنایات گروهک تروریستی منافقین گفت: اعضای این گروهک علیه فرزندان این مرز و بوم در ادامه خیانت‌های پنهان خود پس از پیروزی انقلاب اسلامی خیانت‌های آشکاری در ترورها، جنایات و خیانت‌ها علیه ملت ایران را رقم زدند.

وی  افزود:  دوازده جلسه رسیدگی به پرونده اعضای این فرقه خطرناک برگزار شده و  در کیفرخواست این پرونده به ابعاد مختلف از نظر تاریخی، امنیتی و جریان انحرافی آنها پرداخته شده‌است .

به گفته جهانگیر  برگزاری این دادگاه از مطالبات بر زمین مانده چند دهه اخیر است؛ هرچند باید از دهه ۶۰ به این مهم پرداخته می‌شد.

ثبت تصویری دادگاهها

سخنگوی قوه قضاییه درباره  اجرایی شدن آخرین وضعیت نصب دوربین در دادسرای و محاکم به‌منظور نظارت بر فرایند دادرسی در سند تحول قضایی به کجا رسیده است، گفت: اکنون همه بخش‌های شعب محاکم پوشش صوتی دارند و پوشش تصویری مطلوب است و بخش اندکی پوشش تصویری ندارد که به مسائل بودجه‌ای برمی‌گردد.

وی افزود: همه محاکم که پرونده‌های مهمی در جریان رسیدگی قرار دارد، مجهز به ثبت صوت و تصویر است .

جهانگیر درباره تصویربرداری محاکم گفت: پوشش صوتی در محاکم مطابق قانون به نحو مطلوب انجام می‌شود و در مورد تصویر هم در صورت نظر موافق رئیس دادگاه امکان تصویربرداری وجود دارد.

برگزاری دادگاه علنی برای فرزندان معاون اول

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره برگزاری دادگاه فرزندان معاون اول سابق قوه قضاییه گفت: رسیدگی این پرونده به صورت غیرعلنی نیست بلکه علنی است و افراد می‌توانند آزادانه در دادگاه شرکت کنند و از آن مطلع شوند.

جهانگیر در مورد انتشار محتویات دادگاه، گفت: در رابطه با این موضوع با محدودیت و ممنوعیت قانونی مواجه هستیم زیرا پرونده در مرحله رسیدگی است و پس از برگزاری دادگاه، اطلاعات آن با ضوابط و شرایط منطبق با قانون حتماً انتشار خواهد یافت.

سخنگوی قوه قضاییه بار دیگر تاکید کرد که دادگاه رسیدگی به این پرونده به صورت علنی برگزار می‌شود و در مورد انتشار هم دادگاه تصمیم‌گیری می‌کند و مطمئن باشید که بعد از برگزاری جلسات دادگاه اطلاع رسانی انجام خواهد شد.

ممنوعیت ترخیص کالای فاقد استاندارد

سخنگوی قوه قضاییه درباره ورود قوه قضاییه به ادعای فردی درباره ترخیص روغن‌های آلوده گفت: ریاست قوه قضاییه به این موضوع ورود کردند و به دادستان‌ها دستور دادند که اجازه ترخیص هیچ محصول فاقد استانداردهای لازم چه روغن و چه کالاهای دیگر داده نشود.

وی  افزود: روغن‌های ترخیص شده از حداقل استانداردهای لازم برخوردار بود؛ همچنین در خصوص روغن‌های مطرح شده و براساس آخرین گزارش، در رابطه با این روغن‌ها تصمیم‌گیری نشده و اکنون در انبار نگهداری می‌شود و به زودی تعیین تکلیف خواهد شد.

 افشای اطلاعات حساب‌های بانکی, ممنوع

سخنگوی قوه قضاییه درباره افشای اطلاعات حساب‌های بانکی گفت: کنترل حساب‌های بانکی جز در مواردی که برای کشف جرم یا تحقیقات باشد ممنوع است و دستگاه قضایی با انتشاردهندگان اسناد مالی مردم که مخل امنیت و حریم خصوصی مردم باشد، قاطعانه برخورد میکند و این مسأله قابل پیگرد است.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوال دیگر در رابطه با پرونده کوروش کمپانی گفت: تاکنون پنج هزار و ۳۰۰ شکایت علیه این شرکت و مالکان در دستگاه قضایی مطرح شده و پرونده در حال رسیدگی است.

به گفته جهانگیر شناسایی اموال متهم در داخل و خارج از کشور در دستور کار قرار دارد و ضابطان با تلاش و پیگیری درصدد هستند تا اموال مردم را بازگردانند و جبران خسارت صورت گیرد.

سخنگوی قوه قضاییه درباره تبدیل حکم بابک زنجانی گفت: مجازات بابک زنجانی مطابق تبصره ذیل ماده ۱۱۴ قانون مجازات اسلامی تبدیل شد و در مورد سایر محکومان تاکنون هیچ اقدام جدیدی رخ نداده است و در صورت اقدام جدید اطلاع‌رسانی لازم صورت خواهد گرفت.

 


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی