نورنیوز https://nournews.ir/n/210514
کد خبر: 210514
8 بهمن 1403

جبلی: وقتی آگهی‌های تلویزیون کاهش می‌یابد عده‌ای نگران وضعیت اقتصادی می‌شوند


رئیس سازمان صدا و سیما گفت: زمانی که تعداد آگهی‌های تجاری تلویزیون کاهش می‌یابد برخی از دستگاه‌ها نگران وضع اقتصادی می‌شود.

نورنیوز- گروه فرهنگی: اختتامیه جشنواره فرهنگی و اقتصادی آگهی‌های بازرگانی صداوسیما امروز ـ دوشنبه ـ هشتم بهمن ماه با حضور پیمان جبلی (رییس سازمان صداوسیما)، محسن برمهانی (معاون سیما) و همچنین صاحبان آژانس‌های تبلیغات بازرگانی در مرکز همایش‌های صداوسیما برگزار شد.

جبلی در سخنانی گفت: امیدوارم با عزم بلند فعالان اقتصادی، گشایش‌های بیشتری صورت بگیرد. اقتصاد معاصر ایران و صنعت معاصر در کشور عزیز ما، در طول بیش از چهار دهه‌ی اخیر همزاد با رسانه‌ملی است. اگر از آن زمان این نام‌ها و این ویژندها شناخته شده است یکی از مهم‌ترین نقش‌ها در ماندگاری آن را سازمان صداوسیما ایفا کرده و این باعث افتخار ماست که در جایگاه و نقش یک ویترین به وسعت اقتصاد و صنعت ایران توانستیم در کنار فعالان اقتصادی باشیم.

رییس صداوسیما خطاب به فعالان اقتصادی گفت: رابطه‌ی ما با شما فعالان کشورمان در عرصه تجارت، به‌ویژه قدیمی‌ترهای این حوزه بسیار فراتر از رابطه قرارداد آگهی بازرگانی است که محصول خودتان را از طریق قاب تلویزیون به مردم معرفی کنید و ما هم از قبال معرفی دستاوردهای شما درآمدی داشته باشیم. ما در دوران‌های مختلف خوشی و ناخوشی اقتصاد ایران، در دوران‌های بالا و پایین شدن شرایط کشور از رکود گرفته تا شرایط دیگر همیشه سعی کردیم در کنار فعالان اقتصادی و دستگیر آنها باشیم.

پیمان جبلی با اشاره به تاکیدات رهبر انقلاب بر نقش رسانه در معرفی دستاوردها، یادآور شد: ما حتما باید در کنار نقش‌آفرینی اقتصاد نوین ایران پررنگ‌تر باشیم و این یک نقش ملی و تاریخی است که شما باید ما را در کنار خود بدانید. تولیدات و تاثیرات شما از بسیاری از برنامه‌ساران و تولیدات ما بیشتر دیده می‌شود و ما شما را همکار فرهنگی خود می‌دانیم. بسته‌های بازرگانی که پخش می‌شود نقش یک دستاورد ملی در نمایشگاه را دارد؛ اینکه در این شرایط اقتصادی کشور، با چنگ و دندان تولید ملی را حفظ کردید، بِرند ملی را سر دست گرفتید و موانع را دور می‌کنید و نشان می‌دهید صنعت و اقتصاد زنده است، اتفاق بزرگی است. گاهی وقت‌ها که تنوع محصولات بازرگانی در تلویزیون کم می‌شود از ارگان‌های مختلف تماس می‌گیرند و نگران می‌شوند که وضع اقتصادی چطور است و می‌پرسند چرا آگهی‌ها کم شده است.

بر اساس این گزارش، رییس صداوسیما در بخش دیگری از این مراسم در جمع فعالان تجارت و تبلیغات، با بیان اینکه اختلاف نظری بین ما و شما وجود ندارد، گفت: بسیاری از اهداف بین ما و شما مشترک است. ما به عنوان دستگاه فرهنگی و شما به عنوان فعالان اقتصادی یک‌جور فکر می‌کنیم. حتما همه ما دلمان برای فرهنگمان و تمدنمان و سبک زندگی ایرانی اسلامی می‌تپپد. حتما شما هم مثل ما اعتقاد دارید که برای پیشبرد رفاه و اقتصاد کشور باید امید را به جامعه و نسل جوان برای ماندن در کشور تزریق کرد.

پیمان جبلی سپس تصریح کرد: تلاش می‌کنیم در برنامه‌هایی با ساختارهای نمایشی، مستند، گفت‌گو محور و ... به این اهداف برسیم، فرهنگ‌سازی کنیم و نگرش‌های مردم را به سمت ارتقاء و دستیابی به این اهداف سوق دهیم. ما هدفمان در رسانه ملی از تعامل با حوزه اقتصاد، کارآفرینی و تجارت و صنعت فقط کسب سود نیست بلکه نشان دادن افتخارات کشور در خودکفایی و کارآفرینی و خلاقیت و نوآوری است.


منبع: نورنیوز
سرویس: فرهنگی
کلید واژگان: صدا و سیما / پیمان جبلی / تبلیغات تلویزیون