شناسه خبر : 99985
تاریخ انتشار : 1401/04/11 21:16
سناریوی تازه ترامپ برای انحراف توجه‌ها از دادگاه 6 ژانویه

اعلام نامزدی برای انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا؛

سناریوی تازه ترامپ برای انحراف توجه‌ها از دادگاه 6 ژانویه

دونالد ترامپ در نظر دارد به منظور منحرف کردن توجه هوادارانش از دادگاه 6 ژانویه، در اوایل ماه جاری برای انتخابات 2024 اعلام نامزدی کند.

نورنیوز- گروه بین‌الملل: در حالی که بسیاری از جمهوری‌خواهان از ورود ترامپ به رقابت های انتخاباتی استقبال می‌کنند، اقدام او همچنین بر اختلافات موجود در مورد اینکه آیا رئیس جمهور سابق بهترین امید این حزب برای بازگشت به کاخ سفید است، می‌افزاید.

حزب جمهوری‌خواه همچنین در مورد این مسئله اختلاف نظر دارد که آیا نامزدی ترامپ، باعث حواس پرتی از انتخابات میان دوره‌ای کنگره می‌شود و حتی تهدیدی مستقیم برای دموکراسی خواهد بود یا نه.

در همین حال، تحولات در آمریکا ترامپ را جسورتر کرده است تا خود را به عنوان رئیس این حزب تثبیت کند و توجه‌ها را از رقبای احتمالی‌اش برباید.

جمهوری‌خواهان نزدیک به ترامپ می‌گویند که او معتقد است اعلام رسمی نامزدی در انتخابات، ادعای او مبنی بر اینکه این تحقیقات از انگیزه سیاسی برخوردار است را  تقویت می‌کند.

ترامپ در حالی وارد رقابت‌های انتخاباتی می‌شود که میزان محبوبیت او در میان جمهوری‌خواهان حدود ۸۰ درصد است. با این همه، نشانه‌هایی مبنی بر اینکه شمار روبه رشدی از رای دهندگان این حزب، گزینه‌های دیگری را بررسی می کنند، وجود دارد.

زمان دقیق اعلام رسمی نامزد ترامپ هنوز مشخص نیست، اما او اخیرا برخی از مشاورانش را شگفت زده کرده است؛ زمانی که گفت ممکن است نامزدی‌اش را بدون اطلاع قبلی به تیم خود در شبکه‌های اجتماعی اطلاع رسانی کند.

حضور ترامپ به عنوان نامزدی فعال در رقابت‌های انتخاباتی، برای دموکرات‌ها تبدیل انتخابات میان دوره‌ای کنگره به همه پرسی در مورد رئیس جمهور سابق را آسان‌تر می‌کند.

این درحالی است که تیم رئیس جمهور سابق آمریکا درمورد اینکه او حتی باید بار دیگر نامزد انتخابات شود یا نه، اختلاف نظر دارند.


نیویورک تایمز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی