شناسه خبر : 99720
تاریخ انتشار : 1401/04/06 11:23
فرانسه: رهبران گروه 7 در مورد مسئله نفت ایران مذاکره می‌کنند

فرانسه: رهبران گروه 7 در مورد مسئله نفت ایران مذاکره می‌کنند

دفتر ریاست جمهوری فرانسه ضمن اشاره به مذاکره روز سه‌شنبه رهبران سه کشور اروپایی فرانسه، انگلیس و آلمان با رئیس جمهوری آمریکا در مورد مذاکرات هسته‌ای، اعلام کرد که از جمله موارد مورد بحث طی این رایزنی‌ها، موضوع نفت ایران خواهد بود.

نورنیوزـگروه بین‌الملل: دفتر ریاست جمهوری فرانسه اعلام کرد که این مسائل در ضیافت شام با موضوع «سیاست خارجی و امنیت» مطرح شده و قرار است در چارچوب نشست‌های گروه۷ مورد بحث و گفت‌وگو قرار گیرد.

الیزه عنوان کرد که چهار دیدار با این موضوع میان بایدن، امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه، بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلیس و اولاف شولتس صدراعظم آلمان، پیش‌بینی شده است.

یک منبع ریاست جمهوری فرانسه نیز عنوان کرد: این گفت‌وگوها مولفه‌های متعددی را همچون «تمایل به توقف اشاعه» هسته‌ای، «امنیت منطقه‌آی که همواره مورد نظر ما بوده » و نیز «مساله نفت» را در بر می‌گیرد.

این منبع به جزئیات بیشتری درباره گفت‌وگوها در مورد مساله نفت ایران اشاره‌ای نکرد.

ایران و اتحادیه اروپا دو روز پیش در جریان سفر جوسپ بورل به ایران، در مورد ازسرگیری مذاکرات هسته‌ای «در روزهای آتی» به توافق رسیدند.
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان شنبه و پس از دیدار با بورل اظهار داشت: آمادگی داریم در روزهای آینده مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین را از سر بگیریم و نفع اقتصادی ملت ایران برای دولت مهم است.

جوسپ بورل نیز طی کنفرانس خبری با وزیر خارجه کشورمان گفت: برای ما مهم بود که به ایران بیایم .هدف اصلی سفر من شکستن بن‌بست برجام و کم کردن تنش‌ها است. برای من مهم است که بن‌بست برجام را از بین ببریم و قرار است مذاکرات برجام را در روزهای آینده و به سرعت آغاز کنیم.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی