شناسه خبر : 99596
تاریخ انتشار : 1401/04/04 09:08
معاون وزیر خارجه دولت اوباما: دولت بایدن، سپاه را از فهرست تروریستی امریکا خارج کند

معاون وزیر خارجه دولت اوباما: دولت بایدن، سپاه را از فهرست تروریستی امریکا خارج کند

جوئل رابین معاون وزیر خارجه در دولت اوباما در اظهارنظری پیرامون دلایل کند شدن روند مذاکرات وین گفت: تحریم سپاه پاسداران هیچ تاثیری در سیاستهای منطقه ای ایران نداشته و دولت بایدن باید آن را لغو کند.

نورنیوز -گروه سیاست: جوئل رابین معاون وزیر خارجه در دولت اوباما در اظهارنظری پیرامون دلایل کند شدن روند مذاکرات وین گفت: تحریم سپاه پاسداران هیچ تاثیری در سیاستهای منطقه ای ایران نداشته و دولت بایدن باید آن را لغو کند.

وی با اشاره به اقدام مخرب دولت ترامپ در خصوص خروج از برجام که موجب شد جمهوری اسلامی ایران نیز تعهدات برجامی خود را متوقف کند اظهار داشت: مهمترین مسئله امروز، برنامه پرشتاب هسته ای ایران است که می تواند این کشور را به دستیابی به سلاح هسته ای نزدیک کند و این رخداد بهیچ وجه برای غرب مطلوب نیست

رابین با اشاره به سفر جوزپ بورل به ایران و تلاش اتحادیه اروپا برای احیای برجام خاطر نشان کرد: سئوالی که امروز برای بسیاری از پیگیری کنندگان مذاکرات وین وجود دارد این است که چرا همه چیز به شرایط قبل از خروج ترامپ از برجام برنمی گردد؟

وی که خود از افراد موثر دستگاه دیپلماسی آمریکا در زمان گفتگوهای برجام در دولت اوباما بود با اشاره به تاکید دولت بایدن برای استفاده از دیپلماسی در زمینه رفع مشکلات موجود در مذاکرات وین افزود: پیش از خروج ترامپ از برجام،سپاه پاسداران در فهرست تروریستی آمریکا نبود.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی