شناسه خبر : 99590
تاریخ انتشار : 1401/04/03 21:54
همکاری ایران در جام جهانی و خنثی‌سازی عملیات ایران‌هراسی

همکاری ایران در جام جهانی و خنثی‌سازی عملیات ایران‌هراسی

توافق ایران و قطر برای همکاری در برگزاری جام جهانی به مذاق کشورهایی که به‌دنبال انزوای ایران هستند خوش نیامده و در تلاشند با القای تصویری سیاه از ایران، گردشگران را از حضور در کشورمان منصرف کنند.

نورنیوز - گروه فرهنگ و جامعه: پنج ماه مانده به برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲، دولت قطر در تلاش است تا با برگزاری شایسته این رخداد بین‌المللی جایگاه منطقه‌ای و جهانی خویش را ارتقاء دهد.

قطر با توجه به وسعت سرزمینی محدود خود تلاش کرده برای پاسخگویی به درخواست خیل عظیم علاقه‌مندان به فوتبال برای سفر به این کشور از ظرفیت‌های همسایگان نیز در برگزاری این رویداد کمک بگیرد.

با توافق دو کشور ایران و قطر قرار است کشورمان به عنوان یکی از همسایگان قطر که دارای وسعت سرزمینی و زیرساخت‌های مناسب برای اسکان مشتاقان حضور در جام جهانی است در برگزاری این رویداد مهم با دوحه همکاری کند.

جزیره زیبای کیش به‌دلیل نزدیکی به کشور قطر و وجود هتل‌ها، زمین‌های تمرین فوتبال و امکانات تفریحی مناسب یکی از مناطقی است که برای این کار انتخاب شده و قرار است برای جابجایی شرکت کنندگان در جام جهانی فوتبال با برقراری حدود ۴۰۰ پرواز مستقیم بین کیش و دوحه این اقدام انجام پذیرد.

چهار کشتی کروز هم علاوه بر این پروازها مسافران را بین کیش و دوحه جابجا خواهند کرد.

برای تسهیل در رفت و آمد میان ایران و قطر، کشورمان موافقت کرده که در طول برگزاری جام جهانی، ویزا را نیز لغو کند.

به وجود آمدن این موقعیت میان دو کشور موجب شده رسانه‌های بیگانه تمام توان خود را برای سیاه‌نمایی از وضعیت ایران به کار گیرند تا تمایل شرکت‌کنندگان در جام جهانی را برای سفر به ایران به حداقل برسانند.

آنها با پرداختن به هزینه‌های اقامتی تلاش نموده‌اند تا جام جهانی را به مسائل اقتصادی در ایران گره بزنند.

بی‌بی‌سی فارسی در گزارشی با برجسته‌سازی عدم تکمیل بلیط‌های اختصاص یافته به تماشاگران ایرانی در مرحله اول ثبت نام و انصراف تعدادی از ثبت‌نام کنندگان، این موضوع را به مسائل اقتصاد و معیشتی مردم ایران گره زده است.

این درحالی است که برگزاری قرعه‌کشی برای حضور در این مسابقات از مدت‌ها قبل توسط فیفا پیش‌بینی شده بود.

در گزارش‌های این رسانه‌ها با طرح مسائل حاشیه‌ای همچون ممنوعیت استفاده از الکل و روابط آزاد جنسی برای گردشگران جام جهانی تلاش شده ظرفیت‌های گردشگری و تفریحی جزیره کیش از چشم گردشگران خارجی دور نگه داشته شود.

انتشار مجموعه گزارش‌های منفی در این خصوص در شرایطی است که دو کشور قطر و ایران از آغاز با آگاهی نسبت به قوانین یکدیگر در خصوص این همکاری توافق کرده‌اند.

دروغ‌پراکنی در مورد قصد ایران برای هدف قراردادن گردشگران رژیم صهیونیستی نیز که اخیرا به صورت هدفمند و با رویکرد ایران‌هراسی اوج گرفته، حلقه تکمیلی این اقدامات برای تاثیرگذاری غیر مستقیم بر گردشگرانی است که قصد سفر به ایران را دارند.

با این حال طی ماه‌های اخیر در دیدار مقامات ارشد دو کشور ایران و قطر بر تعاملات و بهره‌گیری از ظرفیت‌های طرفین در برگزاری هر چه بهتر جام جهانی تاکید شده و قطر از همراهی ایران در تکمیل میزبانی بازی‌ها به تیم‌ها و تماشاگران استفاده خواهد کرد.

بر این اساس لازم است رسانه‌های کشور با توجه بیشتر به این مهم، ضمن به تصویر کشیدن واقعیت‌های اجتماعی و زیستی در کشورمان در مسیر خنثی‌سازی تبلیغات مغرضانه رسانه‌های معاند گام بردارند.

علاوه بر این لازم است متولیان امر به‌ویژه وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با مشارکت سایر دستگاه‌های مسئول با برنامه‌ریزی برگزاری مناسب و تامین امکانات لازم برای حضور گردشگران و تیم‌های خارجی در ایران، شرایط را برای میزبانی شایسته‌ و بدون نقص از مهمانان خارجی که در ایام جام جهانی به ایران سفر می‌کنند فراهم نمایند.

جام جهانی فوتبال و توافقاتی که میان ایران و قطر برای میزبانی کشورمان از برخی تیم‌ها و تماشاگران به عمل آمده، ظرفیت اقتصادی مناسبی است که در صورت توجه و اهتمام دست اندرکاران ذیربط می‌تواند به عنوان فرصتی مناسب برای معرفی چهره واقعی کشورمان فارغ از سیاه‌نمایی رایج رسانه‌های معاند مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی