شناسه خبر : 93968
تاریخ انتشار : 1401/02/05 22:01
نمایش تبلیغاتی بایدن در آلمان و آینده اوکراین

نورنیوز بررسی کرد؛

نمایش تبلیغاتی بایدن در آلمان و آینده اوکراین

در حالی که شواهد حاکی از تمایل آمریکا به ادامه جنگ و تحمیل هزینه‌های آن بر دوش اروپا است، طی روزهای آتی آلمان میزبان نشستی با رهبری آمریکا برای چاره اندیشی درباره جنگ اوکراین خواهد بود.

نورنیوزـ گروه بین‌الملل: آلمان در روزهای آینده میزبان نشستی به رهبری آمریکا برای تصمیم‌گیری در خصوص آینده اوکراین خواهد بود.  «جان کربی» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفته است از ۴۰ کشور برای شرکت در نشست دفاعی درباره اوکراین که به میزبانی آمریکا در آلمان برگزار می‌شود، دعوت شده است.

«لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا، فردا در آلمان حضور خواهد یافت تا در کنار برگزاری این اجلاس، دیدارهای دو جانبه و چند جانبه با مقامات حاضر در این اجلاس داشته باشد.

هرچند سیاست‌های اعلامی غرب بر پایان جنگ در اوکراین تاکید دارد اما نگاهی به اظهارات مقامات غربی و رفتار آن‌ها در قبال بحران اوکراین نشان می‌دهد این کشورها استمرار جنگ در اوکراین را ترجیح می‌دهند.

در همین راستا «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا گفته است جنگ تا پایان سال ۲۰۲۲ به درازا خواهد کشید. بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس نیز جنگ را تا سال ۲۰۲۳ محتمل دانسته است.

اظهار نظر مقامات غربی مبنی بر طولانی شدن جنگ و ایجاد تصویری از به بن‌بست رسیدن راه‌حل‌های دیپلماتیک از سوی رسانه‌های غربی در کنار ارسال کمک‌های محدود نظامی به اوکراین به خوبی نشان می‌دهد که غرب روی ادامه این جنگ حساب ویژه‌ای باز کرده است.

سیاست‌ رسانه‌های غرب در برجسته سازی شخص رئیس جمهور اوکراین به عنوان یک قهرمان و تهییج اروپا برای مقابله با روسیه نیز شکل دیگری از این برنامه‌ غرب است که تلاش می‌کند تا با حیثیتی کردن جنگ ،مانع از به نتیجه رسیدن راه‌حل های دیگر شود. سیاستی که تاحدی توانسته است موفق عمل کند.

به نظر می رسد با توجه به رویکرد غرب برای تداوم درگیری های نظامی در اوکراین، نشست آلمان برای آمریکایی ها بیشتر مصرف داخلی خواهد داشت. دولت آمریکا با توجه به کاهش شدید محبوبیت بایدن و شکست دموکرات‌ها در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره، امیدوار است با برگزاری این اجلاس و ایجاد تصویر راهبری جامعه جهانی توسط واشینگتن ضعف‌های خود را با استفاده تبلیغاتی از بحران اوکراین پوشش دهد.

آمریکا در راستای هدف اصلی خود یعنی ادامه جنگ و درگیرسازی روسیه در شرق اروپا تلاش خواهد کرد تا طی این نشست، دو سیاست را به اروپایی‌ها تحمیل کند. نخست متعهد کردن دولت‌های اروپایی به ادامه روند تحریم و دیگری تامین هزینه تسلیحات از سوی دولت‌های اروپایی.

 برگزاری این نشست در آلمان به عنوان مصرف‌کننده بزرگ انرژی روسیه نیز به همین دلیل است.

با این وصف نشست آمریکایی در آلمان گامی در برقراری صلح نخواهد بود به‌ویژه اینکه سخنان و مواضع بلینکن و آستین در سفر به اوکراین پیش از نشست آلمان، از استمرار رویکرد نظامی واشنگتن حکایت دارد.

نشست آلمان هر چند که با تبلیغات رسانه‌ای و حضور تعدادی از کشورها برگزار خواهد شد اما در عمل تنها منافع دولت آمریکا را تامین خواهد کرد. مشروعیت بخشیدن به سیاست‌های تحریمی‌ آمریکا در جهان، طولانی سازی جنگ و تحمیل هزینه‌های آن بر دولت‌های اروپایی و پوشش ضعف‌های دولت آمریکا در عرصه داخلی را باید اهداف واقعی این نشست تلقی کرد که قرار است در پوششی سیاسی- تبلیغاتی پیگیری شود.


نورنیوز
اخبار مرتبط








نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی