شناسه خبر : 91821
تاریخ انتشار : 1401/01/08 22:08
ویرانی شهر ولنوواخا در شرق اوکراین

ویرانی شهر ولنوواخا در شرق اوکراین

جنگ بین روسیه و اوکراین در حالی از یکماه عبور کرد که بسیاری از شهر‌ها در مناطق درگیری به ویرانه‌ای مبدل شده‌اند.

نورنیوزـگروه بین‌الملل: جنگ بین روسیه و اوکراین در حالی از یکماه عبور کرد که بسیاری از شهر‌ها در مناطق درگیری به ویرانه‌ای مبدل شده‌اند که از شهر و شهرنشینی، تنها یک نام را یدک می‌کشند.

کشته و مجروح شدن تعداد زیادی از غیرنظامیان، شهر‌های ویران و آوارگی صد‌ها هزار نفر، یکی از پیامد‌های ناگوار جنگ در اوکراین است.

«ولنوواخا» یکی از این شهر‌های ویران شده در مسیر دونتسک به ماریوپل است که ساختمان‌ها و زیرساخت‌های آن بر اثر جنگ تقریبا بطور کامل از بین رفته است.

شهری که نه در روزگاری دور و دراز، که تا یکماه پیش، پرجنب و‌جوش و آباد بود، اما اکنون بیش از ۹۰ درصد بنا‌ها، از ساختمان‌های مسکونی و اداری و تجاری گرفته تا مدارس و بیمارستان‌ها به تلی از خاکستر و مشتی آهن تبدیل شده است.

یک مادر بزرگ اهل ولنوواخا که نوه‌اش را به هنگام اصابت موشک به بیمارستان شهر از دست داده، بگفت: عزیزانش یا کشته شده‌اند و یا آواره، اما تنها چیزی که آرزو می‌کند، بازگشت امنیت و آرامش است.

در حالیکه اوکراین و روسیه یکدیگر را به ویرانی اماکن مسکونی، بیمارستان‌ها و ساختمان‌های اداری و تجاری متهم می‌کنند، وزارت دفاع روسیه مدرسه‌ای را به خبرنگاران رسانه‌های بین‌المللی نشان داد که در روز‌های اخیر، هدف حملات توپخانه‌ای ارتش اوکراین قرار گرفته که بر اثر آن دو تن از معلمان مدرسه جان باخته و ۳۰ دانش‌آموز مجروح شده‌اند.

در دیگر شهر‌ها و مناطق شرق اوکراین نیز وضعیتی مشابه حاکم است.

آندری کوراشف، مدیر مدرسه گورلوفکا با نشان دادن ویرانی‌های حمله به این مدرسه گفت: ارتش اوکراین که بطور مداوم روسیه را به هدف قرار دادن مدارس و بیمارستان‌ها متهم می‌کند، اینگونه مدرسه‌ای را در ساعت فعالیت هدف قرار داده است.

 


خبرگزاری صدا و سیما
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی